Waar centraal verblijven ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Als covid het toelaat zijn we van plan om dit seizoen naar Alta Badia te gaan op wintersport. Corvara lijkt me de meest centraal gelegen plaats om te verblijven.
Is het vanuit San Cassiano goed te doen om de Sella Ronda te skiën of hebben we dan een lange “aanloop” nodig ?
Alle tips en info is welkom.

La Villa is centraler in AB en goedkoper.

San Cassiano , Colfosco, en La Villa…zijn allen dicht gelegen bij de route SR…
Er zijn daar echt wel OOK leukere dingen te beleven dan de SR…lees hierover diverse topics.😉

*bericht bewerkt door dan58 op 16 okt 2020 11:31

Born to run. B.S.

La Villa is centraler in AB en goedkoper.

San Cassiano , Colfosco, en La Villa…zijn allen dicht gelegen bij de route SR…
Er zijn daar echt wel OOK leukere dingen te beleven dan de SR…lees hierover diverse topics.😉

dan58 op 16 okt 2020 11:29

Dan, een Bruce S fan ? Altijd goed.
Inderdaad meer als de SR alleen. Maar als je 14 dagen gaat wil je deze toch wel 2 x skiën.

Binnen een half uur sta je op de Sella Ronda @Loek65. En terug natuurlijk Lagazuoi.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Corvara is handiger gelegen voor de Sella Ronda, want direct er aan gelegen. Voor San Cassiano moet je eerst een aantal liften en afdalingen nemen voor je op de route zit. Of je stapt vanuit San Cassiano een kwartiertje in de auto naar Corvara. Als je iedere dag een nieuw gebied van de Sella Ronda wil verkennen, lijkt corvara me de beste keus.

Wij zijn 2 keer in S.Cassiano geweest. Als je daar zit, zit je dicht bij de Lagazuoi afdaling (mooiste afdaling van de Dolomieten) en dus ook dichtbij Cortina d’Ampezzo (o.a. Cinque Torri) en zijn we naar Corvara gereden voor SR. Dat is ook omdat onze kinderen toen 7 en 9 zijn en dan is de SR best een pittige dag skien.

Corvara is prima te doen om alle kanten op te gaan. Je kunt dan via Colfosco gaan, de Laguazoi afdaling doen (aanrader!), maar ook naar Arabba skiën! Dat was met mijn zoon van toen 9 echt schitterend! Als de situatie het toelaat, gaan wij dit jaar ook weer die kant op!

Prima te doen, vanuit San Cassiano.
De lift bij Piz Sorrega was wel de drukste lift die ik het afgelopen jaar tegenkwam in de Dolomieten. Maar die heb je maar 1x of 2x per dag.
Ik ga dit jaar (als covid het toestaat) weer naar Arabba, wat was het heerlijk skiën daar vorig jaar.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

De lift bij San Cassiano kan rond half tien, tien uur inderdaad wat drukker zijn, net als de liften die dan richting SR gaan. Het langste dat ik daar in de rij heb gestaan, in het laagseizoen, is 10 minuten ofzo.

Corvara of Colfosco is wel beter gelegen en je hebt dan niet altijd een skibus nodig (in San Cassiano bijna altijd wel).

Maar echt heel erg veel maakt het niet uit, denk ik, dat half uurtje richting SR lijkt me heel accuraat.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoe komt 't toch dat de meesten hier van San Cassiano meteen overspringen naar Colfosco of Corvara.😏

Op een ouderwetse landkaart zie je dat nog altijd “La Villa” er tussenin ligt met DIREKTE aansluiting op Sante Croce of La Crusc en in 't dorp rechtstreekse busverbinding naar Kronplatz.

Born to run. B.S.

Ik heb het niet helemaal meer in mijn hoofd, maar volgens mij is de aansluiting van La Villa toch niet heel veel beter op de SR dan San Cassiano?

Maar het klopt, het ligt er tussenin :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie