Skiles in België

Hendrik519 oktober 2020 · 14:17

Beste vrienden

Wie heeft er tips of ervaringen die hij/zij kan delen over skiles in België?
Vorig jaar enkele keren (5 lessen?) bij Mont Blanc Roeselare geweest, maar dat is echt te ver (van Leuven).

Ik denk: eerst nog enkele malen op rollerbaan (waar? Max 1u rijden, dus Herselt of Beringen?) en dan richting Snowvalley / Aspen voor algemene techniektraining in groepsles.

Ervaringen met Albrecht & Co (Beringen) of Ars Valendi (Herselt)? Andere rollerbaan?
Snowvalley / Aspen: welk lespakket genomen? Privé of in groep?

Thanks voor de tips!

Het is o zo hard genieten.
FORZAM19 oktober 2020 · 14:24

Beste vrienden

Wie heeft er tips of ervaringen die hij/zij kan delen over skiles in België?
Vorig jaar enkele keren (5 lessen?) bij Mont Blanc Roeselare geweest, maar dat is echt te ver (van Leuven).

Ik denk: eerst nog enkele malen op rollerbaan (waar? Max 1u rijden, dus Herselt of Beringen?) en dan richting Snowvalley / Aspen voor algemene techniektraining in groepsles.

Ervaringen met Albrecht & Co (Beringen) of Ars Valendi (Herselt)? Andere rollerbaan?
Snowvalley / Aspen: welk lespakket genomen? Privé of in groep?

Thanks voor de tips!

Hendrik5 op 19 okt 2020 14:17

Ik heb ondertussen 25 Jaar geleden (6 jaar toen ;) leren skiën bij Ars Valendi.
Als kind is dat helemaal geweldig, want dan kom je in de sneeuw aan, en kan je direct mee de pistes op ipv te prutsen op de oefenweide.

Een 8-tal jaar geleden heb ik dan m’n vrouw ontmoet, en ook zij heeft dan bij Ars Valendi (Toen al op de huidige lokatie) op basis van het 10-lessenpakket de basis aangeleerd.

Ik ben er 120% van overtuigd dat de rollerbaan de meest efficiënte methode (Tijd/budget) is om de basis aan te leren, en met vertrouwen naar de sneeuw te kunnen.

Belski19 oktober 2020 · 14:45

Snowvalley Peer en Aspen Wilrijk bieden beide groepslessen aan in verschillende niveau’s.
Maar je kan ook eens een kijkje nemen bij de volgende clubs:
http://www.skimasters.be
http://www.snowspirit.eu
http://www.snow-motion.be
Skimasters en snowmotion trainen in Peer, Snowspirit geeft lessen in Wilrijk en Landgraaf.

*bericht bewerkt door Belski op 19 okt 2020 14:46

JDC20 oktober 2020 · 10:35

Topfit Middelkerke.
Ik heb daar leren skiën op de mat. Zeker een aanrader! Recent werd de mat vernieuwd. Er is ook een indoorspeeldorp.

Vivace20 oktober 2020 · 14:18

Mijn kids hebben een aantal privé lessen gekregen in Peer voordat ze meegingen naar de Alpen (van de eerste dag af hebben ze toen de volledige afdagling van aan de voet van de Gletscher van L2A gedaan).

Ondertussen nemen ze ook nog alleen maar privélessen in de bergen (3x 2 uur met hun 2 samen).
Ik heb de indruk dat ze hiemee evenveel of zelfs meer leren als met een groepslesje (5x 2.5 uur) en er was voor ons nauwelijks prijsverschil tussen beide methodes.
Voor volwassenen zal dit ook wel zo zijn, dus ik zou zeker privélessen aanraden.

Ik heb zelf geen ervaring met een rollenbaan, maar kan me voorstellen dat dit door de voorspelbaarheid ideaal is om de juiste skihouding aan te leren.
Het aanpassen aan de exacte helling- en ondergrond kan je trouwens nooit in België leren, daar heb je km’s en veel skiweken voor nodig op een echte berg.

Glide on!
Seb20 oktober 2020 · 14:54

Je kan ook skilessen volgen bij skiclub Zondal in Aspen in Wilrijk. Onze kinderen volgen daar les en zijn heel enthousiast. Ze bieden ook groepslessen aan voor volwassenen. De lesgevers zijn heel behulpzaam en vriendelijk.

Hooykaas20 oktober 2020 · 18:49

Rollerbaan zou ik niet doen.
Zonde van je tijd.
Je moet er heen en weer terug.
Wachten tot dat je aan de beurt bent etc etc.
In de bergen zijn de rollerbaan klanten echt maar een fractie beter
Je haalt de evt. achterstand in één dag (4 uur ) in op locatie.

Plaats een reactie