Atomic Redster X9 vs X9 Wide Body

Dag allen,

Voor mijn nieuwe ski’s ben ik aan het twijfelen tussen de normale X9 en de X9 WB. Nu weet ik dat de X9 toch net wat sportiever etc, echter wil ik ook nog lesgeven op de ski’s. In mijn vrije tijd wil ik het maximale eruit kunnen halen wanneer ik gas geef.

Tevens vind ik de groene X9’s toch wat vetter eruit ziet :P

Zelf 24 jaar, 21 jaar op de ski’s, 180 cm , 75 kg , zeer sportief.

Ik hoor graag jullie meningen / ervaringen!

Mvg

Lesgeven: WB of liever nog iets makkelijker draaibaar.
Vrije tijd, maximale eruit halen: groene X9 (of zelfs G9, als we het op Atomic houden), al zijn de WB ook dan heel lekker.

Voor mij zijn het 2 totaal verschillende ski’s. De widebody is gemoedelijk, kan alles, maar heeft wel een duidelijk eindbereik. De x9 is juist een hele sportieve stijve lat. Maar als je goed kan skien een topper. Zo te horen kun je dat en dus zou ik voor de gewone X9 gaan. Wordt wel hard werken met lesgeven maar ach je bent jong en sportief😀

X9 in 175 😍
In pflug niet ideaal overigens, maar een prachtige lineaire lat om alle andere dingen op voor te doen. Voorwaarde is dat je wel al een serieus stukje kunt skiën.

Welk skiniveau heb je en welke lerarenopleidingen heb je al gedaan?

Heb op beide een dagje geskied en ik zou altijd voor de X9 gaan, inderdaad in 175. De versnelling van die ski’s vond ik geweldig!

Mr. Slow

Thanks voor de reacties!

Zo te horen is de X9 WB simpelweg een fijne allemans vriend en een veilige keuze. Echter ben door jullie reacties meer geneigd toch de X9 te kopen. Lesgeven hierop zal volgens mij nog prima gaan.

Op dit moment nog enkel Anwarter, maar zit te twijfelen om toch Landes nog te doen. Weet dat ik hiervoor het niveau heb, enkel was voor mij de afweging hoe veel ik nog met dit diploma ging/zal doen!

Het lesgeven is dus op laag tempo, maar zoals gezegd wil ik in mijn vrije tijd knallen en werken aan mijn techniek.

Dan twee paar ski’s. Een lat op zelf op te knallen en een lat waar overheen geskiet mag worden tijdens de lessen.

Skien leraren niet meestal op een gs model? Vanwege de reuzenslalom die je moet doen voor Landes?

Skien leraren niet meestal op een gs model? Vanwege de reuzenslalom die je moet doen voor Landes?

elisabeth101 op 20 okt 2020 09:48

Tijdens je Landes wel ja. Tijdens het lesgeven maakt het weinig uit en pak je beter een praktische lat (in de zin van “welke oefening ga ik doen en wat is de kans op krassen in de topsheet” :))

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de X7 WB en de X9 WB?

Paradise isn’t tropical

De meeste leraren hebben twee paar ski’s (en sommigen nog meer). Een paar om zelf te skiën en een paar om les te geven. Die laatste lekker kort en niet te duur, maar wel van voldoende kwaliteit om er 16 weken op te kunnen werken.
Voor Landes moet je even vragen om advies bij anderen die de opleiding gedaan hebben.

*bericht bewerkt door phma op 20 okt 2020 10:39

De meeste leraren hebben twee paar ski’s (en sommigen nog meer). Een paar om zelf te skiën en een paar om les te geven. Die laatste lekker kort en niet te duur, maar wel van voldoende kwaliteit om er 16 weken op te kunnen werken.
Voor Landes moet je even vragen om advies bij anderen die de opleiding gedaan hebben.

phma op 20 okt 2020 10:36

Dit lijkt inderdaad wel de beste optie. Toch vind ik het dan wat te gek worden voor mijn situatie :p. Heb al een paar off piste ski’s en een snowboard. Dan komen nog de X9 of de X9 WB erbij en dat lijkt me voor nu even genoeg haha (ook financieel gezien, student hé) . Daarom wil ik een goede keuze maken om er alles mee te kunnen.

Ik heb een tweedehands paar GS’en (Fischer RC4 Worldcup GS (junior, radius >20m)) en daar geef ik ook gewoon les op, en dat gaat eigenlijk prima, dus wat dat betreft zou ik gewoon lekker de ski kopen waar je in je vrije tijd rond op zou willen scheuren. Ik ben overigens snowboarder, dus als ik op zulke skis les kan geven kan iedereen het ;) Als je toch liever een ander paar lesgeefskis zou willen hebben zou je die evt ook tweedehands op de kop kunnen tikken.
Voor Landes heb je in principe wel een GS-model nodig, dus mocht je dat van plan zijn dan is dat ook echt wel het overwegen waard.

Ik heb overigens geen ervaring met de skis die je nu noemt dus verder kan ik hier niet zo veel bijdragen helaas

persoonlijk zou ik voor de x9 wb gaan
Vorig jaar heb ik de X9 getest in de minst aangename omstandigheden voor deze lat denk ik redelijk sneeuwval met slecht zicht en kapot geskiede pistes en deze lat gaf me hier geen vertrouwen en strafte elke fout behoorlijk af en was behoorlijk het behoorlijk werken wat niet hoeft voor mij als luie skier :)
maar op bepaalde stukken waar de verse sneeuw was weg geschraapt had deze lat extreem veel grip en was het een heel aangename ski die zeer goede rebound gaf en liep zoals ik wilde.

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de X7 WB en de X9 WB?

willy19855 op 20 okt 2020 10:33

De X9 wb is een stapje hoger, iets stijver dan de X7 wb. Denk dat de x7 wb voor weinig mensen echt interessant is, omdat de x9wb ook al voor veel mensen heel goed skibaar is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie