Met welke auto naar wintersport??? (deel 2)

Sinds 23 december de Etron 55, voorraadmodel met ‘extra korting’.

Als een Renault 4, een Lelijke Eend en een Panda naar boven komen zal het dit accupakket ook vast eind 2021 of begin 2022 wel een keertje gaan lukken.

null
null
null

Beetje overkill voor wintersport maar wel lachen zo’n RS7 😂

null

Sinds 23 december de Etron 55, voorraadmodel met ‘extra korting’.

Als een Renault 4, een Lelijke Eend en een Panda naar boven komen zal het dit accupakket ook vast eind 2021 of begin 2022 wel een keertje gaan lukken.

null
null
null

PolitesseNL op 13 jan 2021 02:39

Valt me niet tegen het aantal kW bij SoC 68%

May the ski force be with you !!

Ben wel benieuwd hoe zo’n e-Tron rijdt. In sommige kleuren en met de juiste specificatie een ontzettend mooie (/coole) wagen. Kan ietwat saai zijn ook, maar blijft wel een hip modelletje :-)

Niet gekozen voor die camera spiegels @PolitesseNL ?

Het is o zo hard genieten.

Velgen zien er idd. lekker uit!
Feit dat het voorraadmodel was is me even ontglipt ivm. de opties.

Veel plezier ermee! Mooie bak!

Het is o zo hard genieten.

@CJAHulskamp
Accu en Opladen
Accu Capaciteit Bruikbaar 83.6 kWh
Snellaadvermogen (max) 155 kW DC <—dus het zou sneller mogelijk dienen te zijn.
Snellaadtijd (35->280 km) 25 min
Snellaadsnelheid 580 km/u
Kosten Snelladen €14,10 per 100 km
https://ev-database.nl/auto/1092/Audi-e-tron-55-quattro…

Hier het bewijs dat het harder kan: https://evcoop.nl/rij-impressie-audi-e-tron-55-quattro/… even scrollen.

null

@Hendrik5 de voorraadmodellen is: what you see is what you get.
Bij Wittebrug: https://wittebrug.nl/audi/voorraad-voordeel/?merk=audi&s…

De projectorspiegels vind ik persoonlijk prachtig qua optie echter de dingen zelf zien er niet uit. Ik vind ze totaal niet misstaan op vele nieuwe vrachtauto’s maar daar zitten ze aan het dak bevestigd van de cabine. Dat ziet er weer ‘mooier’ uit dan op een e-tron. De voorraadmodellen hadden bijna allen de optie niet.

De zomerwielen bij deze club besteld, ik vond ze mooi echter ben mij meer dan bewust dat smaken verschillen.

null

Hij staat nu op kantoor langzaam te laden, fijn Q-Park

null

en tsja Rogier, de mods en ik hebben een knuffelbare relatie. Om de klepzeik een ban maar ach alles went, toch fijn dat ChristophJ over Salzburg zo’n positief artikel schreef ;-)

Mirelle op 14 jan 2021 12:21

Keurige waardes. Blijft mooi hoog richting de 80%

null

Deze foto op de terug weg in oktober na waarschijnlijk mijn laatste afdaling van seizoen 20/21 😬

May the ski force be with you !!

Vorig jaar kreeg ik mijn nieuwe auto geleverd direct na de laatste wintersport vakantie. Ik was mijn vorige auto spuugzat vanwege ruimtegebrek en de hybride aandrijving. Toen zelfs nog overwogen om de helft van het gezin met het vliegtuig te laten reizen vanwege de beperkte bagageruimte. Maar uiteindelijk toch met passen en meten alles erin gekregen.

Nog geen enkele keer mee op vakantie geweest behalve een weekendje fietsen in Limburg.;-) Je kan hem maar alvast klaar hebben staan…

null

Bernard op 12 jan 2021 13:18

Mooie wagen @Bernard, maar om hem helemaal af te maken, zou ik toch mijn achterruitjes wat laten tinten voor nog meer zwart-wit effect.

Shane op 12 jan 2021 23:51

Uhm… gevalletje helemaal vergeten te bestellen 🤣
Dus dat moet alsnog gedaan worden.

Oei, kosten snelladen €14,10 per 100km. Dat had ik niet verwacht. Maakt de drempel voor mij om particulier electrisch te rijden nog hoger.

?? 2023

Vindt het aaltijd heel leuk om te weten met welke auto mensen op wintersport gaan.Maar dit gaat alleen om wie de mooiste auto heeft. Dan is het toch niet meer Met welke auto op wintersport. Sorry maar moest dit even kwijt. Stoor me er echt aan.

JMW

Oei, kosten snelladen €14,10 per 100km. Dat had ik niet verwacht. Maakt de drempel voor mij om particulier electrisch te rijden nog hoger.

Martijn77 op 15 jan 2021 00:05

Prijzen liggen ongeveer tussen de 0,25 en 0,75 per kWh voor snel laden. Als voorbeeld bv een Tesla model 3 Long Range bij de eigen oplaad punten van Tesla kost ongeveer 17/18 euro voor ongeveer 350-375 km. Voor normaal laden is thuis laden ongeveer 0,22 per kWh en publieke laden ongeveer 0,35 kWh. Overigens zijn er nog wel eens wat acties van nieuwe aanbieder of vakantie acties. Zoals van de zomer kon ik een maand voor 30€ onbeperkt laden. Voor mij was dat een retour Zwitserland/Italie en later in de maand naar Zuid-Frankrijk.

May the ski force be with you !!

Vindt het aaltijd heel leuk om te weten met welke auto mensen op wintersport gaan.Maar dit gaat alleen om wie de mooiste auto heeft. Dan is het toch niet meer Met welke auto op wintersport. Sorry maar moest dit even kwijt. Stoor me er echt aan.

Joet op 15 jan 2021 01:08

Ik begrijp het niet zo goed. Mensen plaatsen foto’s van hun eigen auto’s, dus de auto’s waarmee ze op wintersport gaan. Stoor je je dan aan het feit dat er mooie auto’s tussen zitten ofzo? Wel een beetje typische Nederlands eerlijk gezegd, het niet mogen laten zien als je mooie spullen hebt…

Om on topic te blijven, we gingen eerst hiermee:

null

Daarna hiermee:

null

En nu hiermee:

null

Oei, kosten snelladen €14,10 per 100km. Dat had ik niet verwacht. Maakt de drempel voor mij om particulier electrisch te rijden nog hoger.

Martijn77 op 15 jan 2021 00:05

Ik heb het wel eens uitgerekend en dan zat ik op iets van 100 euro per wintersportvakantie (2.000-2.500 km). Dus de kosten zijn gelukkig een stuk lager.

Vindt het aaltijd heel leuk om te weten met welke auto mensen op wintersport gaan.Maar dit gaat alleen om wie de mooiste auto heeft. Dan is het toch niet meer Met welke auto op wintersport. Sorry maar moest dit even kwijt. Stoor me er echt aan.

Joet op 15 jan 2021 01:08

Wat bedoel je?

Daar gaat het niet om. Heb zelf ook een heel leuke auto. Maar dit topic gaat toch niet om welke snufjes heeft je auto allemaal en alle weet dingen over auto’s. Dit is toch een wintersport site. Maar je mag niks zegen hier Bedoel het ook niet eens verkeerd en wat me irriteerde is dan denk je oh leuk nieuwe Reakties maar helaas weer een reaktie over wat een bepaalde auto allemaal kan. Vindt toch echt dat ik hier een punt hebt.Bij het eerste topic dat ook ging over met welke auto op wintersport. Daar heb ik echt van genoten. Daar kwam het ook wel is voor. Maar hier nu al constant

JMW

Het maakt toch niet uit wie met welke wagen rijdt. In België rijden er veel premiumwagens rond. Vraag is dan wie de eigenaar van die wagens zijn. Er rijden veel leasewagens rond dewelke dan eigendom zijn van het bedrijf waarvoor ze werken. Daarnaast heb je dan premiumwagens die nog deels eigendom zijn van de bank als je begrijpt wat ik bedoel. En ten slotte de mensen die premiumwagen kopen, maar dan de rest van de maand boterhammen met choco mogen eten.
Los van deze mensen heb je dan de mensen die voor hun eigen wagen gewerkt/gespaard hebben. Die mensen verdienen het om in zo’n wagen te rijden. Ik rij zelf met een gewone C4. Ik ben niet jaloers van die premiumwagens alhoewel ik ze wel mooi vind. Misschien koop ik er wel eens eentje. Voorlopig zijn er andere prioriteiten in mijn leven waar (veel) geld naartoe gaat. Dit is een leuke topic om ervaringen van anderen te delen samen met hun wagen natuurlijk.
Onthou vooral één ding;
¨Het is zaaien naar de zak¨ zoals men in België wel eens zegt. Wie meer verdient, kan zich iets meer permiteren.
Amen.

*bericht bewerkt door JDC op 15 jan 2021 09:50

Het lijkt voor een aantal lezers relevant wat het stroomverbruik cq de kosten zijn van een elektrische auto waarmee je op wintersport zou willen en hoe snel hij onderweg laadt.
Als je je daaraan stoort, sla je dat toch gewoon over?

Daar gaat het niet om. Heb zelf ook een heel leuke auto. Maar dit topic gaat toch niet om welke snufjes heeft je auto allemaal en alle weet dingen over auto’s. Dit is toch een wintersport site. Maar je mag niks zegen hier Bedoel het ook niet eens verkeerd en wat me irriteerde is dan denk je oh leuk nieuwe Reakties maar helaas weer een reaktie over wat een bepaalde auto allemaal kan. Vindt toch echt dat ik hier een punt hebt.Bij het eerste topic dat ook ging over met welke auto op wintersport. Daar heb ik echt van genoten. Daar kwam het ook wel is voor. Maar hier nu al constant

Joet op 15 jan 2021 09:38

Wat ik vooral zie is een discussie over laden en kosten daarvan. Dat is op zich vrij relevant bij wintersport, omdat er gewoon mensen zijn die overwegen om een BEV te kopen en die vinden dat soort dingen interessant om te lezen.

En verder lijkt het mij logisch dat mensen die wat meer interesse hebben in auto’s ook vragen zullen stellen over zaken die minder wintersport gerelateerd zijn. Zeker als het om een wat meer bijzondere auto gaat.

9 weken lid en nu al de dienst willen uitmaken…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vindt het aaltijd heel leuk om te weten met welke auto mensen op wintersport gaan.Maar dit gaat alleen om wie de mooiste auto heeft. Dan is het toch niet meer Met welke auto op wintersport. Sorry maar moest dit even kwijt. Stoor me er echt aan.

Joet op 15 jan 2021 01:08

Je hebt een punt, maar heel eerlijk, hoeveel mensen zullen er dit jaar met hun auto op wintersport gaan?

?? 2023

De titel van dit topic is toch ook niet “met welke auto dit jaar naar wintersport?” 😉

Wij gaan meestal vliegen. Maar als de pistes dit jaar nog opengaan ga ik alleen samen met een vriend en wordt het de (zakelijke) youngtimer op LPG. Achterbank plat en gaan!

null

*bericht bewerkt door yoguido op 15 jan 2021 11:12

Achterbank plat en gaan!

null

yoguido op 15 jan 2021 11:10

Je vergeet nog: Dak open. Leuk ding!

Wat verschrikkelijk kinderachtig ben jij shane. Of ik nog 10 jr of 10 weken lid ben. Daar gaat het niet om. Voor de duidelijk heid. Toen ik las waar dit topic over ging dacht ik leuk om te lezen. Je zit onderweg wel is auto’s en dan denk je knap dat ze dit aandurven. Terwijl ze door de nieuwste auto’s ingehaald worden. Dit is leuk om te lezen. Snap ook nog wel dat iedereen andere dingen leuk vindt. Vond dit alleen niet meer over Wintersport ging. Trouwens als mensen alleen wat mogen schrijven of met een bepaalde groep het eens mogen zijn omdat ze nog niet zolang lid zijn. Dan kunnen deze net Zo goed een groepsapp aanmaken dan bepalen jullie wie er wel en niet wat zegt. K vindt sommige reakties hier te gek voor woorden. Jullie zien mij en andere nieuwe op dit forum als een indringer. Ga hier ook contact over opnemen

JMW

Sluit het topic maar jongens. Over deze bolide kun je niet heen. Hoeven we niet meer te discussiëren wie de mooiste auto heeft, en kunnen we weer terug naar het onderwerp.

null

Helaas hebben we er nog geen skis in kunnen laden. Misschien dit weekend maar wat toerskis huren ofzo.

Wat verschrikkelijk kinderachtig ben jij shane. Of ik nog 10 jr of 10 weken lid ben. Daar gaat het niet om. Voor de duidelijk heid. Toen ik las waar dit topic over ging dacht ik leuk om te lezen. Je zit onderweg wel is auto’s en dan denk je knap dat ze dit aandurven. Terwijl ze door de nieuwste auto’s ingehaald worden. Dit is leuk om te lezen. Snap ook nog wel dat iedereen andere dingen leuk vindt. Vond dit alleen niet meer over Wintersport ging. Trouwens als mensen alleen wat mogen schrijven of met een bepaalde groep het eens mogen zijn omdat ze nog niet zolang lid zijn. Dan kunnen deze net Zo goed een groepsapp aanmaken dan bepalen jullie wie er wel en niet wat zegt. K vindt sommige reakties hier te gek voor woorden. Jullie zien mij en andere nieuwe op dit forum als een indringer. Ga hier ook contact over opnemen

Joet op 15 jan 2021 11:32

Ontdooi om in Wintersport termen te blijven. Af en toe ontsporen topics om uiteindelijk weer bij het begin uit te komen. Ik lees op dit moment bijna geen andere topics omdat ze na 3 posten al over Corona gaan 😉

May the ski force be with you !!

Wat verschrikkelijk kinderachtig ben jij shane. Of ik nog 10 jr of 10 weken lid ben. Daar gaat het niet om. Voor de duidelijk heid. Toen ik las waar dit topic over ging dacht ik leuk om te lezen. Je zit onderweg wel is auto’s en dan denk je knap dat ze dit aandurven. Terwijl ze door de nieuwste auto’s ingehaald worden. Dit is leuk om te lezen. Snap ook nog wel dat iedereen andere dingen leuk vindt. Vond dit alleen niet meer over Wintersport ging. Trouwens als mensen alleen wat mogen schrijven of met een bepaalde groep het eens mogen zijn omdat ze nog niet zolang lid zijn. Dan kunnen deze net Zo goed een groepsapp aanmaken dan bepalen jullie wie er wel en niet wat zegt. K vindt sommige reakties hier te gek voor woorden. Jullie zien mij en andere nieuwe op dit forum als een indringer. Ga hier ook contact over opnemen

Joet op 15 jan 2021 11:32

“Dan kunnen deze net Zo goed een groepsapp aanmaken dan bepalen jullie wie er wel en niet wat zegt.”

@Joet , jij probeert toch te bepalen wat men hier in dit topic wel of niet mag zeggen. Sterker nog, je “stoort je er echt” en “irriteert” je er aan. Hartstikke jammer hoor, dat jij vindt dat anderen dit gezelligheidstopic niet op de juiste manier invullen, maar gezien de reeds jarenlange populariteit van dit topic denk ik toch dat anderen daar anders over denken.

*bericht bewerkt door Shane op 15 jan 2021 12:47

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik heb altijd geleerd voor een @Joet zit je goed 😄
Blijkt niet altijd waar te zijn.

Shane volgens mij denk jij het hier voor het zeggen hebt. Ik zeg toch ook niet tegen jou. Wat doe je hier beginnende Skieer. Ik wilde gewoon duidelijk maken dat het meer een auto forum werd dan een wintersport forum. Iedereen mag zeggen wat hij wil. Maar de reakties die ik dan krijg van sommige niet normaal. En van jou al helemaal om te gaan kijken hoe lang ik toch wel lid ben. Daar gaat het toch helemaal niet om. Is het zo erg als iemand een keer iets zegt. Bedoelde het niet eens rot. Wilde er gewoon mee zeggen dat er nu wel erg afgedwaald werd. Mijn mond zal ik ook zeker niet houden. En wat jij van me vindt interesseerde me echt niet.

JMW

Dank voor je input @Joet en fijn dat je je mening deelt. Zoals @Shane aangeeft in zijn reactie gaan topics soms van links naar rechts. Soms met wat meer inhoud, soms met wat minder. Voor de een kan het overkomen als een show-off topic, voor de ander is het waardevolle informatie. Laten we niet het zoveelste topic laten verzuren en op de man gaan spelen. Dus vanaf nu weer gewoon doorgaan waar we mee bezig waren: met welke auto naar wintersport. :)

Plaats een reactie