Heeft dit nog met skiën te maken....

Is dit wat jullie betreft nog skiën?

Click. Click. Peace

Sneeuw? Check. Latten? Check. Ja dus!

Edwin van Riel

Nee. Snap ook nooit hoe het idee kan ontstaan om dit te gaan doen…

Je ziet vaker filmpies dat ze eerst moeilijke passages moeten doen, al dan niet skiënd, om daarna een steil gat in te kunnen duiken dat je alleen maar kan straightlinen… Dan zijn ze erna nog gelukkig ook…

Dus nee, heeft in mijn ogen niks met skiën te maken maar puur voor de adrenaline kick achteraf…

LA NORMA😍☃️

Ik vind het vooral een vrij extreme stone-grind. Dat doe ik liever in de werkplaats, een stuk comfortabeler. 😉

Heel vloeiend is het niet…

Nope.

Nee. Snap ook nooit hoe het idee kan ontstaan om dit te gaan doen…

Je ziet vaker filmpies dat ze eerst moeilijke passages moeten doen, al dan niet skiënd, om daarna een steil gat in te kunnen duiken dat je alleen maar kan straightlinen… Dan zijn ze erna nog gelukkig ook…

Dus nee, heeft in mijn ogen niks met skiën te maken maar puur voor de adrenaline kick achteraf…

Piefke op 09 nov 2020 18:04

Ik kan me nog voorstellen dat je je moeite doet om in een couloir terecht te komen en die dan te straightlinen, maar in dit geval kan ik niets ontdekken wat maar enigszins skibaar is. Couloirs zijn best vet, dit is meer pure wanhoop.
Ben bang dat hij ergens in terecht is gekomen waar hij liever niet had willen zijn.

Nee. Snap ook nooit hoe het idee kan ontstaan om dit te gaan doen…

Je ziet vaker filmpies dat ze eerst moeilijke passages moeten doen, al dan niet skiënd, om daarna een steil gat in te kunnen duiken dat je alleen maar kan straightlinen… Dan zijn ze erna nog gelukkig ook…

Dus nee, heeft in mijn ogen niks met skiën te maken maar puur voor de adrenaline kick achteraf…

Piefke op 09 nov 2020 18:04

Ik kan me nog voorstellen dat je je moeite doet om in een couloir terecht te komen en die dan te straightlinen, maar in dit geval kan ik niets ontdekken wat maar enigszins skibaar is. Couloirs zijn best vet, dit is meer pure wanhoop.
Ben bang dat hij ergens in terecht is gekomen waar hij liever niet had willen zijn.

QmaartenQ op 09 nov 2020 19:12

Paul Bonhomme kennende is dit precies waar hij graag is ;-)

Click. Click. Peace

En de lol hiervan is?

Mr. Slow

Ik zie ;m niet eens skien. ik zie 'm eerder moeilijk doen en soort van traplopen op stenen met ski’s aan :P. Waarschijnlijk komt ie later wel in de sneeuw terecht, maar waarom dan zo moeilijk doen? Alleen maar voor de kick, adrenaline of uitdaging en de klicks?

Not all who wander are lost

Nee echt niet, ga dan klimmen en abseilen

Dienten Die Alte schule

Laatste aktie van Trump.

Hen48

Volgens Wikipedia: “Skiën is zich voortbewegen over sneeuw of een kunstskibaan met behulp van twee ‘planken’, ski’s genoemd, die aan de voeten (skischoenen) worden bevestigd.”
Ik zie iemand zich voortbewegen, er ligt een beetje sneeuw en hij heeft ski’s onder zijn voeten, maar ik mis het “met behulp van”. Ik heb namelijk niet het idee dat de ski’s helpen met het voortbewegen, maar eerder tegenwerken en in de weg zitten.

Annoying skiers since 2003

Is dit wat jullie betreft nog skiën?

Rogier op 09 nov 2020 17:49

Nee, Dit is overduidelijk een noodsituatie, een verkeerde afslag genomen. De Bergrettung is onderweg.

1: knap dat hij het kan
2: alle wintersport is ‘kunstmatig’ en voor je eigen plezier
3: iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet (zolang je anderen er maar niet te veel mee lastig valt)

Maar toch, persoonlijk vind ik toch dat the esthetische en kinesthetische ervaring erg belangrijk is, en dat ik dus meestal de voorkeur geef aan de meest elegante en efficiënte techniek om iets te doen.

*bericht bewerkt door Slim op 09 nov 2020 20:53

@Rogier hoe gaat dit verder, weet je dat toevallig Komt hij op een gegeven moment weer terug in de sneeuw. Of is het alleen maar op deze manier afdalen?
Ik zou doodsangsten uitstaan als ik in zo’n situatie terecht zou komen.

Peter Pos

Ik dacht bij het zien van dit filmpje een paar dingen: wat doet die gast daar en waar gaat hij heen? Is er nog een vervolg aan dit filmpje? Wordt er ergens in deze ‘afdaling’ nog een bocht ingezet?

Mag toch hopen dat ie op weg is naar een plek waar ie wél kan skiën 😳

Wel lekker rustig daar, geen andere skiërs binnen 1,5 meter…

Duidelijk met verkeerd materiaal aan z’n voeten op die plek gekomen.

iemand die ontsnapt is uit het ski klasje

Nou, daar zou ik toch liever met een touwtje abseilend naar beneden gaan om dat smalle couloirtje te pakken, maar zo zeker niet!
@piefke is skien niet altijd een adrenaline kick?

Freeride = Life

@Arnie777 nee, het is vaker ontspannend, een goed medicijn!😉 Genieten van al het moois om je heen😍☃️

LA NORMA😍☃️

hij beweegt zich in elk geval nog altijd soepeler voort met 2 laten onder zijn voeten dan ikzelf… leuk voor de views maar hoe kom je er in godsnaam weer weg?? ( levend en gezond en niet in een trauma heli bedoel ik dan )

don't count the days, make the days count !

Niet alleen first tracks, maar waarschijnlijk ook only tracks! woohoo!

En weten we zeker dat dit verticaal is? of is de camera een kwartslag gedraaid en ligt hij gewoon horizontaal op de grond ;)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Duidelijk met verkeerd materiaal aan z’n voeten op die plek gekomen.

Tiny-M op 09 nov 2020 23:32

Nop, dit is echt zegmaar ‘zijn ding’

Click. Click. Peace



Click. Click. Peace

Click. Click. Peace

Klamme handen materiaal…

Duidelijk met verkeerd materiaal aan z’n voeten op die plek gekomen.

Tiny-M op 09 nov 2020 23:32

Nop, dit is echt zegmaar ‘zijn ding’

Rogier op 10 nov 2020 09:05

Heeft nog steeds niemand het hem verteld? ;)

hahaha

Click. Click. Peace

Plaats een reactie