Skiën Zwitserland

SanderKan6 januari 2021 · 18:58

Vanaf 15 januari weer 10 dagen quarantaine voor Nederlanders die naar Zwitserland gaan.

Op dit moment heeft CH 748 besmettingen per 100000 inwoners. NL 906 (14 dag gemiddelde). NL moet naar minder dan CH+60 zakken om de quarantaine opgeheven te krijgen. Volgende update/meting/vergelijk op 20 jan.

Never ski faster than your guardian angel can fly!
Auke836 januari 2021 · 19:22

Vanaf 15 januari weer 10 dagen quarantaine voor Nederlanders die naar Zwitserland gaan.

SanderKan op 06 jan 2021 18:58 ")

Bron: https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche-…

*bericht bewerkt door Auke83 op 06 jan 2021 19:23

evr666 januari 2021 · 19:41

@skisimon per persoon mag 1 kg vlees dacht ik. Zoek je betaalbare acco kun je ook eens kijken tcs camping Sion. Verhuren huisjes voor niet veel geld volgens mij. Moet je wel s ochtends 20 minuten de auto in naar bv nendaz of siviez. Liggen dan ook wel andere (kleinere) gebieden in de buurt als bv la tzoumaz, ovronnaz en dergelijke. Daguitstapje naar champery (pds) of grimentz is ook goed te doen.

Edwin van Riel
Mathijs!6 januari 2021 · 19:43

@SkiSimon: in Zwitserland zijn wel degelijk betaalbaardere opties voorhanden om een skivakantie door te brengen binnen een bepaald budget. Meestal moet je wel een hogere prijs betalen voor een soortgelijke vakantie wanneer je deze zou vergelijken met naburige landen.

Hoogtestage biedt niet voor niets (studentikoze) accommodaties aan in Nendaz (onderdeel van Les Quatre Vallées). Aan deze zijde van het skigebied vind je doorgaans meer appartementen en chalets (evenals in Veysonnaz) voor betaalbare prijzen wanneer je niet te veeleisend zou zijn. In de directe omgeving zou je eventueel ook eens een blik kunnen werpen op het Val d’Anniviers (betaalbare skipasprijzen) en Anzère. Misschien kunnen enkele kleinere skigebieden in Graubünden ook betaalbare accommodaties aanbieden, ik denk dan eerder aan Disentis/Sedrun of Breil/Brigels. Als je niet terugdeinst voor dagdagelijkse verplaatsingen met de auto of een combinatie van meerdere kleinere skigebieden, zal je ook studentikozere geprijsde verblijven kunnen vinden.

De grootste kostprijs in Zwitserland betreft het voedsel (‘Schweizer Preise’), waardoor de verschillen tussen een appartement/chalet en een hotel met half pension meestal behoorlijk groot zijn. Persoonlijk zou ik als student een combinatie van een accommodatie op een bepaalde afstand van de lift nemen in combinatie met een budgetvriendelijke skipas (de verschillen in Zwitserland zijn vaak groot). Enkele jaren geleden tikten wij (wel in de paasvakantie) een luxueuze ruime chalet op de kop in Saint-Luc (Val d’Anniviers) en betaalden wij voor het verblijf en een skipas voor de volledige vallei een slordige 450 euro per persoon.

Neem vooreerst eens een kijkje op de site van Neckermann (touroperator die momenteel (pakket)reizen aanbiedt in Zwitserland) en vervolgens op de sites van de lokale skigebieden (duidelijke gestructureerd per regio) voor accommodaties. Tot slot kan je eventueel je zoektocht verbreden met booking.com en Airbnb.

Mathijs! op 06 jan 2021 13:33

@Mathijs! Heel erg bedankt voor de tips! Ik zal nog eens kijken voor een betaalbaar plan B in Zwitserland. We zouden met de auto gaan, dus kunnen we misschien zelf ook al ons eten meenemen? Of is dit verboden en controleert de douane hierop?

SkiSimon op 06 jan 2021 18:56

Je mag voedsel en drinken meenemen met de auto, maar in principe zijn er maximale limieten vastgesteld voor vlees, alcoholische dranken en rookwaren. Voor vlees was dit toch redelijk beperkt.

De douane kan hier uiteraard controle op uitvoeren. Enkele jaren geleden heeft men ons de vraag gesteld (gezien een gevulde koffer), maar omwille van ons sociaal wenselijk (wenselijk naar norm van de Zwitserse douaniers) antwoord kwam het niet zover. Ik zou vooral opletten met alcohol.

De correcte en gedetailleerde informatie bevindt zich volgens mij wel op de site van de ANWB of een Belgisch equivalent.

(31/01 - 06/02) Serre Chevalier (FR)
Gillesski6 januari 2021 · 19:50

Je mag voedsel en drinken meenemen met de auto, maar in principe zijn er maximale limieten vastgesteld voor vlees, alcoholische dranken en rookwaren. Voor vlees was dit toch redelijk beperkt.

De douane kan hier uiteraard controle op uitvoeren. Enkele jaren geleden heeft men ons de vraag gesteld (gezien een gevulde koffer), maar omwille van ons sociaal wenselijk (wenselijk naar norm van de Zwitserse douaniers) antwoord kwam het niet zover. Ik zou vooral opletten met alcohol.

De correcte en gedetailleerde informatie bevindt zich volgens mij wel op de site van de ANWB of een Belgisch equivalent.

Mathijs! op 06 jan 2021 19:43

Ik denk dat je er met de ‘coronaproof’ uitleg ook wat makkelijker vanaf geraakt nu.

FULL SEND
Gillesski6 januari 2021 · 19:51

@SkiSimon
Waar wij verblijven is het mogelijk obv halfpension 5 nachten met 6 dagen skipas voor 710 euro. Dan zit je enkel nog met de lunch maar die kan je volgens mij heel goedkoop regelen in het hotel

FULL SEND
Pieter2309767 januari 2021 · 17:41

SLUITING INTERSOC-HOTELS TOT EN MET 2 APRIL

De coronacijfers in België gaan gelukkig de goede kant op, maar onze overheid raadt reizen naar het buitenland nog steeds ten zeerste af. Wij weten ook dat reizen niet bij de eerste versoepelingen zal horen. Daarnaast is de situatie in Zwitserland momenteel beduidend slechter dan in België. Daarom hebben wij de beslissing genomen om de deuren van onze Intersoc-hotels niet te openen voor vrijdag 2 april 2021.

De paasvakantie start op zaterdag 3 april en kan, indien de cijfers en de maatregelen dit toelaten, wel nog doorgaan. Over deze vakantie hakken wij ten laatste begin maart de knoop door.

Alle betrokken vakantiegasten zijn per mail of per brief op de hoogte gebracht.

Keep safe!

evr6621 januari 2021 · 12:12

De nieuwe lijst van gisteren. Nl staat er (als verwacht) nog steeds op. Dus Q-plicht bij aankomst vanaf 01.02 https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche-…

Edwin van Riel
marcel.dk21 januari 2021 · 12:25

Ik woon in Denemarken als ik het goed lees hoef ik vanaf 1 feb. niet meer in karantaine. Zweden is ook een goed alternatief .

evr6621 januari 2021 · 12:53

@marcel.dk Klopt, Denemarken is er vanaf, net als enkele andere landen!

“Ab dem 21. Januar 2021 nicht mehr auf der Liste: Dänemark, Georgien, Kroatien, Luxemburg, Serbien.”

Edwin van Riel

Plaats een reactie