Italie gaat ws de skigebieden openen op 18 januari.

https://www.repubblica.it/cronaca/2021/01/02/news/coronaviru…

The Minister of Health, Roberto Speranza signed the ordinance with which the reopening of the ski resorts is postponed to January 18. In recent days, the regions and autonomous provinces had asked through a letter from the president of the conference, Stefano Bonaccini, for a postponement of the reopening in view of aligning the guidelines with the opinion expressed by the CTS.

Openings also for gyms. With stricter rules it may be possible to reopen them from January 15th, when the current Dpcm expires. This is the “personal” opinion of the coordinator of the Sports Commission of the Conference of Regions, Tiziana Gibelli, according to which, however, everything will depend on the progress of the infection and on the forecasts of the Technical Scientific Committee.

Skiën gaat weer boven code Zwart, ‘yeah’.

Fingers crossed. Hopelijk stellen ze niet nog een week extra uit maar lijkt nu wel serieuzer dan de opening die gepland stond de 7e.

Even website van dolomiti superski aanhouden of ze ook de 18e aangeven…

Inmiddels weten we toch allemaal dat openen op 18 januari maar één zekerheid biedt: t/m 18 januari is het zeker dicht :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zolang Nederland de rest van de wereld op code oranje heeft staan is de openingsdatum van een skigebied toch helemaal niet relevant? Of zie ik dat verkeerd?

Zolang Nederland de rest van de wereld op code oranje heeft staan is de openingsdatum van een skigebied toch helemaal niet relevant? Of zie ik dat verkeerd?

Michelle13 op 02 jan 2021 19:47

Niet iedereen die deze site of forum frequenteerd woont in Nederland Michelle ;-)

Zolang Nederland de rest van de wereld op code oranje heeft staan is de openingsdatum van een skigebied toch helemaal niet relevant? Of zie ik dat verkeerd?

Michelle13 op 02 jan 2021 19:47

Dat zie je inderdaad niet helemaal goed. Code oranje betreft een dringend advies, geen verbod.

Inmiddels weten we toch allemaal dat openen op 18 januari maar één zekerheid biedt: t/m 18 januari is het zeker dicht :).

Roy83 op 02 jan 2021 19:36

Tuurlijk, er wordt altijd een slag om de arm gehouden (als de covid cijfers blijven gunstig evolueren, als het technisch commitee toestemming geeft)…;-)

Plaats een reactie