Uitstel opening Oostenrijk voor buitenlanders naar 25-01?

@cassiej ik verdraai je woorden helemaal niet. Je schrijft zelf: ‘Omdat we al een negatieve covid test hadden en we niemand tussendoor gezien hebben, zagen we niet perse de meerwaarde van nog eens extra lang binnen zitten.’

Jullie zijn op zoek gegaan naar een kleine grensovergang in de hoop niet gecontroleerd te worden. Vervolgens hebben jullie bewust de regels geschonden. Dát vind ik asociaal, en dat heb ik nooit geadviseerd.

Dat het inderdaad qua gezondheidsrisico helemaal safe is geweest met alle voorzorgsmaatregelen die jullie genomen hebben geloof ik absoluut. Mijn punt is dat het negeren van de Oostenrijkse maatregelen ertoe kan leiden dat men strenger gaat worden, en de boel ook voor Zweitwohnsitzbezitters uit het buitenland sluit omdat men er achter komt dat die zich niet aan de quarantaineplicht houden. Daarmee verziek je het potentieel voor anderen.

Vervolgens is je advies: ‘houd je aan de regels.’ Maar wel met eigen interpretatie kennelijk.

AartvanEs op 05 jan 2021 12:17

Aldus de man die zich alleen aan de regels houdt waar ze je geen boete voor kunnen geven, omdat de grondwet in de weg staat. Manmanman wat bizar hypocriet.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Man man man, wat maakt iedereen zich toch druk om die ander. Helaas/gelukkig mag ik me elke dag tussen veel te veel mensen begeven vanwege het werk wat ik doe. Wat mij in deze tijd opvalt is dat iedereen bijzonder goed is om de ander tewijzen op wat hij in deze Corona periode fout doet, maar zelf is iedereen nagenoeg perfect. Iets minder korte lontjes en iets meer respect voor elkaar zou het zoveel dragelijker maken.

@cassiej ik verdraai je woorden helemaal niet. Je schrijft zelf: ‘Omdat we al een negatieve covid test hadden en we niemand tussendoor gezien hebben, zagen we niet perse de meerwaarde van nog eens extra lang binnen zitten.’

Jullie zijn op zoek gegaan naar een kleine grensovergang in de hoop niet gecontroleerd te worden. Vervolgens hebben jullie bewust de regels geschonden. Dát vind ik asociaal, en dat heb ik nooit geadviseerd.

Dat het inderdaad qua gezondheidsrisico helemaal safe is geweest met alle voorzorgsmaatregelen die jullie genomen hebben geloof ik absoluut. Mijn punt is dat het negeren van de Oostenrijkse maatregelen ertoe kan leiden dat men strenger gaat worden, en de boel ook voor Zweitwohnsitzbezitters uit het buitenland sluit omdat men er achter komt dat die zich niet aan de quarantaineplicht houden. Daarmee verziek je het potentieel voor anderen.

Vervolgens is je advies: ‘houd je aan de regels.’ Maar wel met eigen interpretatie kennelijk.

AartvanEs op 05 jan 2021 12:17

Aldus de man die zich alleen aan de regels houdt waar ze je geen boete voor kunnen geven, omdat de grondwet in de weg staat. Manmanman wat bizar hypocriet.

Shane op 05 jan 2021 20:25

of die zelf in een ander topic schrijft: “Ik verwacht dat er best nog veel toeristen met een eigen stek zullen zijn die gewoon af mogen reizen. (Ben ik er zelf een van. Wel vertrek op 18 december om niet in quarantaine te hoeven.)”

“Theoretisch” hou je je dan aan de regels, prima als je het zo doet, ik oordeel daar niet over en had als het kon hetzelfde gedaan, maar dan is het best bijzonder dat je mij van alles verwijt ;-) Want je had net zo goed zelf corona mee uit NL kunnen nemen naar Oostenrijk. Wij hebben dan op z’n minst nog wel uit goed fatsoen een covid test vooraf gedaan, en net netjes voor betaald, niet via de GGD.

Maar nogmaals volgens mij zijn dit wintersport forums als deze niet voor dit soort corona discussies (die kun je op genoeg andere plekken voeren met gelijk gestemde). Ik ben hier om de stoke met elkaar te delen en juist elkaar tips te geven! Voor wie meer wilt weten over de situatie in Oostenrijk kan mij altijd contacten. Laten we hopen dat we na deze maand lockdown in vele Europese landen weer wat meer mogen en dat dit soort discussies daarmee ook niet meer voorkomen :)

*bericht bewerkt door Cassiej op 06 jan 2021 12:19

Work less || Board more
iets minder korte lontjes en iets meer respect voor elkaar zou het zoveel dragelijker maken. § marklit op 05 jan 2021 21:27

amen :) dan zou de wereld toch weer een stukje mooier zijn!

*bericht bewerkt door Cassiej op 06 jan 2021 12:22

Work less || Board more

De stoke, wat is dat?
Zelfs Google kent het niet.

De stoke, wat is dat?
Zelfs Google kent het niet.

DrPhil op 06 jan 2021 13:13

In bepaalde sport-omgevingen (surfen/windsurfen/snowboarden al zeker) is het een (warm?) gevoel van goesting (zin voor de Noorderburen) om erop uit te gaan en deze sport te beoefenen of zenuwachtig beginnen worden als de omstandigheden heel goed zijn.

zoiets als “warm lopen om …” en vandaar de link met to stoke (aanwakkeren van een vuur / opstoken met een vuurijzer)

Glide on!

De stoke, wat is dat?
Zelfs Google kent het niet.

DrPhil op 06 jan 2021 13:13

Haha, probeer anders Google Translate met de woorden I am stoked.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik stoke de kachel wel op.

@cassiej ik verdraai je woorden helemaal niet. Je schrijft zelf: ‘Omdat we al een negatieve covid test hadden en we niemand tussendoor gezien hebben, zagen we niet perse de meerwaarde van nog eens extra lang binnen zitten.’

Jullie zijn op zoek gegaan naar een kleine grensovergang in de hoop niet gecontroleerd te worden. Vervolgens hebben jullie bewust de regels geschonden. Dát vind ik asociaal, en dat heb ik nooit geadviseerd.

Dat het inderdaad qua gezondheidsrisico helemaal safe is geweest met alle voorzorgsmaatregelen die jullie genomen hebben geloof ik absoluut. Mijn punt is dat het negeren van de Oostenrijkse maatregelen ertoe kan leiden dat men strenger gaat worden, en de boel ook voor Zweitwohnsitzbezitters uit het buitenland sluit omdat men er achter komt dat die zich niet aan de quarantaineplicht houden. Daarmee verziek je het potentieel voor anderen.

Vervolgens is je advies: ‘houd je aan de regels.’ Maar wel met eigen interpretatie kennelijk.

AartvanEs op 05 jan 2021 12:17

Aldus de man die zich alleen aan de regels houdt waar ze je geen boete voor kunnen geven, omdat de grondwet in de weg staat. Manmanman wat bizar hypocriet.

Shane op 05 jan 2021 20:25

Lekker kort door de bocht (maar wel ‘des Shanes’) hoe je reageert kerel. Je mist het hele punt. Ook ik heb me op voorhand in NL vrijwillig laten testen terwijl dat niet hoefde. Maar daarmee kan ik niet op eigen houtje beslissen dat ik dan in Oostenrijk geen quarantaineplicht meer heb, of wel?

Mijn punt is dat als meerdere mensen zo denken en die regel negeren, de overheid vervolgens mogelijk zal ingrijpen en de regels voor Zweitwohnsitzbezitters gaat veranderen/aanscherpen. Daarmee dupeer je dus potentieel anderen, en mij ook. Daarom reageer ik zo fel. Wees blij als je als een van de weinigen nog naar Oostenrijk kan om te wintersporten, maar houd je dan wél aan de regels. We staan er toch al zo fijn op in Oostenrijk…

@cassiej ik verdraai je woorden helemaal niet. Je schrijft zelf: ‘Omdat we al een negatieve covid test hadden en we niemand tussendoor gezien hebben, zagen we niet perse de meerwaarde van nog eens extra lang binnen zitten.’

Jullie zijn op zoek gegaan naar een kleine grensovergang in de hoop niet gecontroleerd te worden. Vervolgens hebben jullie bewust de regels geschonden. Dát vind ik asociaal, en dat heb ik nooit geadviseerd.

Dat het inderdaad qua gezondheidsrisico helemaal safe is geweest met alle voorzorgsmaatregelen die jullie genomen hebben geloof ik absoluut. Mijn punt is dat het negeren van de Oostenrijkse maatregelen ertoe kan leiden dat men strenger gaat worden, en de boel ook voor Zweitwohnsitzbezitters uit het buitenland sluit omdat men er achter komt dat die zich niet aan de quarantaineplicht houden. Daarmee verziek je het potentieel voor anderen.

Vervolgens is je advies: ‘houd je aan de regels.’ Maar wel met eigen interpretatie kennelijk.

AartvanEs op 05 jan 2021 12:17

Aldus de man die zich alleen aan de regels houdt waar ze je geen boete voor kunnen geven, omdat de grondwet in de weg staat. Manmanman wat bizar hypocriet.

Shane op 05 jan 2021 20:25

Lekker kort door de bocht (maar wel ‘des Shanes’) hoe je reageert kerel. Je mist het hele punt. Ook ik heb me op voorhand in NL vrijwillig laten testen terwijl dat niet hoefde. Maar daarmee kan ik niet op eigen houtje beslissen dat ik dan in Oostenrijk geen quarantaineplicht meer heb, of wel?

Mijn punt is dat als meerdere mensen zo denken en die regel negeren, de overheid vervolgens mogelijk zal ingrijpen en de regels voor Zweitwohnsitzbezitters gaat veranderen/aanscherpen. Daarmee dupeer je dus potentieel anderen, en mij ook. Daarom reageer ik zo fel. Wees blij als je als een van de weinigen nog naar Oostenrijk kan om te wintersporten, maar houd je dan wél aan de regels. We staan er toch al zo fijn op in Oostenrijk…

AartvanEs op 06 jan 2021 15:43

Jij houdt je niet aan de regels @AartvanEs. Volgens onze MP ben jij een asociaal. Je gebruikt de mazen in de wet en nieuwe regels in jouw voordeel, enkel voor je eigen gewin. Een ander die exact hetzelfde doet in een land waar ze je wel kunnen bestraffen (en waar jij potentieel “slachtoffer” van zou kunnen worden, want daar gaat het allemaal om) zo de maat nemen is bizar, ik herhaal bizar, hypocriet. Dat is niet kort door de bocht, het valt me vreselijk van je tegen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@cassiej ik verdraai je woorden helemaal niet. Je schrijft zelf: ‘Omdat we al een negatieve covid test hadden en we niemand tussendoor gezien hebben, zagen we niet perse de meerwaarde van nog eens extra lang binnen zitten.’

Jullie zijn op zoek gegaan naar een kleine grensovergang in de hoop niet gecontroleerd te worden. Vervolgens hebben jullie bewust de regels geschonden. Dát vind ik asociaal, en dat heb ik nooit geadviseerd.

Dat het inderdaad qua gezondheidsrisico helemaal safe is geweest met alle voorzorgsmaatregelen die jullie genomen hebben geloof ik absoluut. Mijn punt is dat het negeren van de Oostenrijkse maatregelen ertoe kan leiden dat men strenger gaat worden, en de boel ook voor Zweitwohnsitzbezitters uit het buitenland sluit omdat men er achter komt dat die zich niet aan de quarantaineplicht houden. Daarmee verziek je het potentieel voor anderen.

Vervolgens is je advies: ‘houd je aan de regels.’ Maar wel met eigen interpretatie kennelijk.

AartvanEs op 05 jan 2021 12:17

Aldus de man die zich alleen aan de regels houdt waar ze je geen boete voor kunnen geven, omdat de grondwet in de weg staat. Manmanman wat bizar hypocriet.

Shane op 05 jan 2021 20:25

Lekker kort door de bocht (maar wel ‘des Shanes’) hoe je reageert kerel. Je mist het hele punt. Ook ik heb me op voorhand in NL vrijwillig laten testen terwijl dat niet hoefde. Maar daarmee kan ik niet op eigen houtje beslissen dat ik dan in Oostenrijk geen quarantaineplicht meer heb, of wel?

Mijn punt is dat als meerdere mensen zo denken en die regel negeren, de overheid vervolgens mogelijk zal ingrijpen en de regels voor Zweitwohnsitzbezitters gaat veranderen/aanscherpen. Daarmee dupeer je dus potentieel anderen, en mij ook. Daarom reageer ik zo fel. Wees blij als je als een van de weinigen nog naar Oostenrijk kan om te wintersporten, maar houd je dan wél aan de regels. We staan er toch al zo fijn op in Oostenrijk…

AartvanEs op 06 jan 2021 15:43

Jij houdt je niet aan de regels @AartvanEs. Volgens onze MP ben jij een asociaal. Je gebruikt de mazen in de wet en nieuwe regels in jouw voordeel, enkel voor je eigen gewin. Een ander die exact hetzelfde doet in een land waar ze je wel kunnen bestraffen (en waar jij potentieel “slachtoffer” van zou kunnen worden, want daar gaat het allemaal om) zo de maat nemen is bizar, ik herhaal bizar, hypocriet. Dat is niet kort door de bocht, het valt me vreselijk van je tegen.

Shane op 06 jan 2021 22:06

Pfffff… Prima jongen. Leg jij het zo maar uit. De groeten.

Ik schets hem nog even wintersport gerelateerd voor je @AartvanEs

Met 300 kmh al lichtflitsend de Freie Fahrt gedeelten van de Autobahn afknallen is niet asociaal, maar 110 rijden waar je 100 mag is een groot probleem?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Volgens mij ging het Topic ergens anders over. Ik neem aan dat niemand ziek wil worden en niemand wil besmetten en zelf nadenkt hoe om te gaan met deze vervelende situatie. Ik vindt het ongelooflijk dat anderen zo extreem reageren op anderen die aangeven iets wel of juist niet te doen, volgens mij is het ieder zijn recht om zelf te bepalen hoe hij zijn leven leeft en zijn eigen keuzes te maken. Dus hou is op zo kritisch te zijn naar anderen en laat iedereen in zijn waarden ook al maken mensen keuzen waar je niet mee eens bent.
En nee ik heb liever geen reactie op dit bericht, ik geef even aan hoe ik erover denk en daar hoef je niet mee eens te zijn, maar daarop reageren hoeft dan weer niet. Voor kritiek op anderen zijn andere forums meer geschikt.
Ik kom hier omdat ik ook van Wintersport hou dus kunnen we het daar weer over hebben?

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

Die gesamte Einreise-Verordnung gilt bis inklusive 31. 3. 2021. Zur Novelle BGBl. II Nr. 563/2020 ist jedoch Folgendes in Aussicht genommen: Abhängig von der epidemiologischen Lage wird die gegenständliche Verordnung regelmäßig evaluiert. In diesem Zusammenhang ist in Aussicht genommen, die nächste Novellierung für den 11. Jänner 2021 vorzusehen.
Officieel stuk maar kreeg dit over de app. ☹️😱

Dienten Die Alte schule

Die gesamte Einreise-Verordnung gilt bis inklusive 31. 3. 2021. Zur Novelle BGBl. II Nr. 563/2020 ist jedoch Folgendes in Aussicht genommen: Abhängig von der epidemiologischen Lage wird die gegenständliche Verordnung regelmäßig evaluiert. In diesem Zusammenhang ist in Aussicht genommen, die nächste Novellierung für den 11. Jänner 2021 vorzusehen.
Officieel stuk maar kreeg dit over de app. ☹️😱

Elly3 op 07 jan 2021 20:35

Mijn Duits is nog niet helemaal top maar doorgaans kan ik een bericht toch aardig lezen. Ik heb hem omdat ik er niet uitkwam zelfs door de vertaalmachine gehaald maar vanwege het type taalgebruik nog steeds een raadsel. Kun jij me uitleggen wat er nu vrij vertaald precies staat? @Elly3

*bericht bewerkt door Amelm op 08 jan 2021 10:36

@Amelman, kort gezegd de maatregelen die tot nu tot 24 januari gelden zijn verlengd tot 31 maart, of er moet een goede verbetering komen in de corona toestand. Dwz er mogen uit veel landen waaronder NL geen toeristen AT in zonder 10 dagen in quarantaine te gaan, dit gaan ze streng controleren bij de grens (registreren) zo wordt er steekproef gewijs controle uitgevoerd op de acco waar je evt zit. Dus als je een week op vakantie wil, ja dat wordt natuurlijk niets op die manier. Dus zo houden ze veel toeristen buiten de deur. Na 15 januari wordt er ook niet meer gratis getest.
11 januari komt er weer een persconferentie, zo bekijken ze iedere paar weken of ze deze maatregel behouden of dat het wordt bijgesteld. Of er moet een wonder gebeuren en NL moet een status geel krijgen.

Dienten Die Alte schule

@Amelman, kort gezegd de maatregelen die tot nu tot 24 januari gelden zijn verlengd tot 31 maart, of er moet een goede verbetering komen in de corona toestand. Dwz er mogen uit veel landen waaronder NL geen toeristen AT in zonder 10 dagen in quarantaine te gaan, dit gaan ze streng controleren bij de grens (registreren) zo wordt er steekproef gewijs controle uitgevoerd op de acco waar je evt zit. Dus als je een week op vakantie wil, ja dat wordt natuurlijk niets op die manier. Dus zo houden ze veel toeristen buiten de deur. Na 15 januari wordt er ook niet meer gratis getest.
11 januari komt er weer een persconferentie, zo bekijken ze iedere paar weken of ze deze maatregel behouden of dat het wordt bijgesteld. Of er moet een wonder gebeuren en NL moet een status geel krijgen.

Elly3 op 08 jan 2021 10:58

Pff zware maatregel gelijk, al is het wellicht ook om meer duidelijkheid te scheppen en juist een positief signaal te kunnen brengen als het wel ineens weer mag.

Ik had zelf nog in de planning om 28 januari en 13 maart te gaan, slecht eerste jaar van het eigen appartement zo:( Gelukkig nog een heel leven om het weer goed te maken hierna en extra vaak te gaan.

@Amelman, voor als nog is de planning dat na 24 januari de lockdown wat versoepelt wordt en mogen de hotels etc wel weer gasten ontvangen, dan beginnen ook de Oostenrijkse vakanties weer, en die mogen dan wel komen.

Dienten Die Alte schule

Nee, dat is niet helemaal juist @Elly3. De inreisbeperkingsverordening die inging op 19 december heeft altijd al als einddatum 31-3 gehad.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nee, dat is niet helemaal juist @Elly3. De inreisbeperkingsverordening die inging op 19 december heeft altijd al als einddatum 31-3 gehad.

Shane op 08 jan 2021 11:41

Precies. Zoals ik hiervoor al schreef.

Wat ik me af vraag, daar er grens controles zijn en NL toeristen verplicht in quarantaine moeten in Oostenrijk, mag je wel als NL toerist wel op doorreis via Oostenrijk naar bv Italië?

Dus eigenlijk dezelfde maatregelen als Duitsland hanteert. Wel door Duitsland mogen rijden maar niet overnachten.

Wat ik me af vraag, daar er grens controles zijn en NL toeristen verplicht in quarantaine moeten in Oostenrijk, mag je wel als NL toerist wel op doorreis via Oostenrijk naar bv Italië?

Dus eigenlijk dezelfde maatregelen als Duitsland hanteert. Wel door Duitsland mogen rijden maar niet overnachten.

Mitch74 op 08 jan 2021 12:33 Yes dat mag 👌🏼
Work less || Board more

Wat ik me af vraag, daar er grens controles zijn en NL toeristen verplicht in quarantaine moeten in Oostenrijk, mag je wel als NL toerist wel op doorreis via Oostenrijk naar bv Italië?

Dus eigenlijk dezelfde maatregelen als Duitsland hanteert. Wel door Duitsland mogen rijden maar niet overnachten.

Mitch74 op 08 jan 2021 12:33

Yes dat mag 👌🏼

Work less || Board more

Wat ik me af vraag, daar er grens controles zijn en NL toeristen verplicht in quarantaine moeten in Oostenrijk, mag je wel als NL toerist wel op doorreis via Oostenrijk naar bv Italië?

Dus eigenlijk dezelfde maatregelen als Duitsland hanteert. Wel door Duitsland mogen rijden maar niet overnachten.

Ja maar dan moet je wel een doorreisformulier invullen. https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_bui…

Mitch74 op 08 jan 2021 12:33

Reizen naar Oostenrijk wordt lastiger. Dat meldt Oostenrijkse media vanavond. Vanaf vrijdag treedt een “inreisvordering” in werking waarbij iedereen zich online moeten registreren die het land in willen komen.

ONLINE FORMULIER

Middels een zgn. PTC formulier -vanaf later deze week verkrijgbaar op de website van de overheid- moet online een aantal zaken worden ingevuld. Contactgegevens, waar je verblijft, hoe lang en wat het doel is van de reis zullen onderdeel van het formulier worden. Daarnaast zal moeten worden ingevuld waar de persoon voorafgaand aan de reis verbleef net als een negatieve PCR test.

De huidige quarantaineverplichting van vijf dagen na binnenkomst blijft van kracht. Personen die voor dringende familieomstandigheden, zoals een begrafenis, naar Oostenrijk reizen zijn uitgesloten van de online registratieplicht. Personen die afkomstig zijn vanuit een land dat niet door corona is getroffen zijn vrijgesteld van quarantaine, maar niet van de online registratieplicht.

Het doel van de registratieplicht is om de het bron- en contactonderzoek te vergemakkelijken

Reizen naar Oostenrijk wordt lastiger. Dat meldt Oostenrijkse media vanavond. Vanaf vrijdag treedt een “inreisvordering” in werking waarbij iedereen zich online moeten registreren die het land in willen komen.

ONLINE FORMULIER

Middels een zgn. PTC formulier -vanaf later deze week verkrijgbaar op de website van de overheid- moet online een aantal zaken worden ingevuld. Contactgegevens, waar je verblijft, hoe lang en wat het doel is van de reis zullen onderdeel van het formulier worden. Daarnaast zal moeten worden ingevuld waar de persoon voorafgaand aan de reis verbleef net als een negatieve PCR test.

Pieter230976 op 11 jan 2021 21:19

Bedankt Pieter. De verplichte negatieve test is nieuw en inderdaad dat maakt het minder gemakkelijk om de grens over te gaan.

Mijn punt is dat als meerdere mensen zo denken en die regel negeren, de overheid vervolgens mogelijk zal ingrijpen en de regels voor Zweitwohnsitzbezitters gaat veranderen/aanscherpen. Daarmee dupeer je dus potentieel anderen, en mij ook. Daarom reageer ik zo fel. Wees blij als je als een van de weinigen nog naar Oostenrijk kan om te wintersporten, maar houd je dan wél aan de regels. We staan er toch al zo fijn op in Oostenrijk…

AartvanEs op 06 jan 2021 15:43

@AartvanEs: Als je doel is aanzetten tot gedragsverandering (je wilt graag dat mensen zich aan de regels houden) denk je dat dat gelukt is, gezien de reacties?

Mijn punt is dat als meerdere mensen zo denken en die regel negeren, de overheid vervolgens mogelijk zal ingrijpen en de regels voor Zweitwohnsitzbezitters gaat veranderen/aanscherpen. Daarmee dupeer je dus potentieel anderen, en mij ook. Daarom reageer ik zo fel. Wees blij als je als een van de weinigen nog naar Oostenrijk kan om te wintersporten, maar houd je dan wél aan de regels. We staan er toch al zo fijn op in Oostenrijk…

AartvanEs op 06 jan 2021 15:43

@AartvanEs: Als je doel is aanzetten tot gedragsverandering (je wilt graag dat mensen zich aan de regels houden) denk je dat dat gelukt is, gezien de reacties?

MiVe op 12 jan 2021 09:19

Nope. Maar dat ligt kennelijk aan mij. In ieder geval gebeurt nu waar ik op hoopte: strengere controles zodat ieder zich wel aan de regels móet houden. En ik mag in februari gewoon (naar mijn eigen hut) gaan. Ik vind het dus prima zo.

*bericht bewerkt door AartvanEs op 13 jan 2021 11:53

Als de lockdowns in Duitsland en Nederland worden verlengd, is het goed mogelijk dat eind februari of begin maart veel liften sluiten.
https://www.salzburg24.at/news/salzburg/salzburger-skigebiet…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie