Skien met mondmasker. FFP2 / KN95

Als je op internet leest zeggen sommige sites dat KN95 / FFP2 hetzelfde is. Anderen zeggen van niet, het ene is EU standaard het andere China. Hier in de apotheek in België stond er op de doos KN95 / FFP2, maar op het masker zelf staat gewoon KN95.
Ik vroeg me af hoe streng ze hierop controleren aan de lift in Zwitserland.
Wat waren jullie ervaringen ?

Bedankt.

In Zwitserland was het gebruik van elk mondmasker toegestaan. Zelfs buffy’s waren voldoende.
In Oostenrijk moet je een echt mondmasker alleen het type werd niet gecontroleerd.
Voor je eigen veiligheid is een goed mondmasker natuurlijk beter.

*bericht bewerkt door GerritA op 12 jan 2021 18:29

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

Thanks GerritA. Er is momenteel een rush op FFP2 maskers omdat dit blijkbaar in Duitsland ook meer en meer de regel wordt. Ik stelde de vraag om te vermijden om daar dan met een verkeerd masker te staan, stel je voor… Geen stock meer en terug naar huis …

Jungfrau website meldt het volgende …

The obligation to wear a mask (“mouth and nose protection”) applies to all lifts (railway, cable car, gondola, chair lift, ski lift), not only in the waiting area. When wearing mouth and nose protection, we refer to the recommendation from the BAG to wear a medical mask. In the meantime, there are neck tubes on the market which also meet the guidelines of a medical mask. Winter sports enthusiasts can buy so-called “neck tubes” or bandanas with filter inserts as mouth and nose protection in all Jungfrau Railways sales points and in the Top of Europe shops.

Alleen Oostenrijk stelt een FFP2 masker verplicht bij bepaalde liften. FFP2 en N95 hebben vrijwel dezelfde certificering maar is gedaan in een ander land (FFP2 europa, N95 USA, KN95 China)

In Zwitserland is zover ik weet een Buff genoeg, zolang je mond en neus maar afgedekt is. Mijn ervaring vandaag: Als er weinig mensen zijn kijken ze niet zo, als het drukker is worden mensen erop gewezen ook de neus af te dekken.

In Oostenrijk is een FFP2 verplicht in gondels en stoeltjesliften met kap.

Plaats een reactie