Leren tourskien

Hallo,

Ik ben een ervaren skier en een onervaren tourskier. Ik heb de hele maand Augustus vrij en daarin wil ik graag minimaal een week gaan leren tour skien in een groep. Ik lees dat Chili goeie sneeuw heeft in dit seizoen.

Hebben jullie tips voor een beginnersgroepsreis tourskien in Augstus mbt. locatie, organisatie etc?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 31 mei 2021 11:40

Voor zuid Amerika, check deze website even: https://powderquest.com/calendars/
Dit zijn alle trips die dit jaar op de calender staan in zuid Amerika.
https://www.explore-share.com/backcountry-skiing-trips/south…
Nog een andere website, deze heeft ook bijvoorbeeld dagtrips, voor als je het skitour virus te pakken hebt gekregen of toch eerst een dagje wil kijken of het iets voor je is ;)

Enige nadeel is dat Chili de grenzen nog steeds dicht heeft zitten, er in komen is dus (op dit moment) een probleempje.

Freeride = Life

Hallo,

Ik ben een ervaren skier en een onervaren tourskier. Ik heb de hele maand Augustus vrij en daarin wil ik graag minimaal een week gaan leren tour skien in een groep. Ik lees dat Chili goeie sneeuw heeft in dit seizoen.

Hebben jullie tips voor een beginnersgroepsreis tourskien in Augstus mbt. locatie, organisatie etc?

VinceV op 29 mei 2021 11:51

Eerlijk gezegd zou ik, om echt te kunnen genieten van je reis eerst een cursus toerskiën in de Alpen doen en dan pas naar Chili gaan. Dus alles een jaartje opschuiven, als die mogelijkheid er is. De harde opgewaaide sneeuw op de vulkanen maakt het niet het ideale ‘beginners’ landschap. Het is wel een ervaring om nooit te vergeten!

Click. Click. Peace

Ik woon in Chili en ski hier iedere winter. Voor het toerskiën kun je het beste in het zuiden terecht (Corralco en Chillán), maar ook in de 3 gebieden net buiten de hoofdstad Santiago (El Corlorado, La Parva en Valle Nevado) is het goed toeven. Meeste internationaal bekende centrum is Portillo, daar vonden in 1966 de WK skiën plaats.
Stel je er qua infrastructuur niet veel van voor: zeer oude liften, op 1 gondel in Valle Nevado na, je wordt gek van de sleepliften, weinig kilometers aan pistes die voor het merendeel ook erg kort zijn en de accomodaties zijn zeer basic en duur, zelfs voor Europese begrippen.
De sneeuw daarentegen is waanzinnig: puur champaign powder à la USA.
Eerste 2 weken van augustus zijn het beste, want dan zijn de wintervakanties voor de scholen en universiteiten net voorbij, terwijl de zon nog niet al te krachtig is om de sneeuw te veranderen in pap.
Sinds deze winter is alles weer normaal open en sinds 1 september jl. ook geen restricties meer t.a.v. Covid.

Plaats een reactie