Lessen in Nederland of op locatie

Vraagje…

Begin 2022 is het weer de bedoeling om een weekje naar Oostenrijk te gaan. Nu wil ik wat lessen nemen.

Nu kan ik daar in Oostenrijk les nemen, en ernaast vrij skiën. Of in Nederland op een rollerbaan (helaas geen Snowworld in Noord-Nederland) les nemen en de hele week in Oostenrijk vrij skiën.

Wat is wijsheid?

De lessen op de rollerbaan … is een goed idee.
Erg intensief, en je ziet jezelf in de spiegel.
Daarnaast is skien in de sneeuw makkelijker, dus dat ga je merken als je naar Oostenrijk gaat.
Of je lessen in Oostenrijk moet nemen ?
Als beginner altijd verstandig, en achter een leraar skien kan je soms meer van het gebied laten zien dan alleen.
Hangt af van je niveau,… en vooral… waar heb je zin in.

Lessen in Nederland in de skihal is ook vooral in de zomer interessant. Rustiger en voordeliger.
Op de rollenband is voor de techniek heel goed. Wel fijn om daarna nog eens een keer er naar te laten kijken als je de sneeuw in gaat, want dat verschilt toch wel qua gevoel. Je hebt ineens met een 3D ondergrond te maken.

Mochten er meer van hetzelfde niveau zijn en jullie gaan in het laagseizoen (zoals ik nu lees), kun je ook mooi hier de technieklessen op de rollenband doen en daarna aan het begin van de vakantie enkele uren of enkele ochtenden privéles nemen.

Eerste dag vrij skiën in de bergen ( om te wennen)
Tweede en of derde dag privé les.
Vervolgens het geleerde in praktijk brengen.

Bedankt allen.
Echt beginner ben ik niet, maar zeker geen gevondene. Ik lees vooral dat beide een goede optie is. 👍🏻

Voor de fysieke voorbereiding zijn lessen in Nederland een goede optie. Zowel rollerbaan als snowworld.

Dan hoop ik dat er snel een snowworld in Noord Nederland komt 😉

Ik ga in Nederland voor de rollerbaan en in Oostenrijk groepsles. Omdat de groepjes voor de meer gevorderden kleiner zijn, bevallen mij de lessen in Oostenrijk erg goed. Goede combinatie tussen veel skiën, oefeningen, het hele gebied door en gezelligheid.

Ik vind de rollerbaan goed voor de ontwikkeling van de techniek maar ik zou de lessen in de sneeuw niet willen missen. Je hebt dan toch de wisselende omstandigheden (harde piste, verse sneeuw etc.). Daarnaast een paar keer het geluk gehad dat tijdens mijn verblijf in Oostenrijk er erg veel sneeuw viel. Toen veel off-piste geskied met het lesgroepje.

Plaats een reactie