Freestyle ski's voor indoor en park.

Hallo,

Ik heb onlangs een jaarabonnement gekocht bij Aspen Ski center (met echte sneeuw) in Antwerpen, dus ga ik elke week ±8 uur skien.
De ski piste is maar 240 meter lang, er is ook een freestyle park.

Ik ben een gevorderde skier, maar nog een noob met freestyle (ik kan al switch skien, maar niet volledig onder de knie, 180).Ik ben 183cm, 89kg, in goede conditie.
De bedoeling is om binnen een jaar een gevorderde freestyle skier worden.

Ik ben dus op zoek naar ski’s, specifiek voor freestyle in een kleine indoor piste.
Geen off-piste, poeder, hoge snelheid dus.
Momenteel gebruik ik Faction CT 2.0 178cm, met Marker Griffon bindingen in All-mountain positie.
Goed als all around ski’s in de bergen, maar wat mij betreft niet goed voor indoor.

Er zijn nu enkele opties met 50% korting, en ik ben zeker op zoek naar een goede deal.

Veel mensen raden Line Blend aan - maar ik ben bang dat het te veel flex zal hebben voor mijn gewicht. Het is ook iets te breed denk ik.
Ik denk nu aan Line Tom Wallisch Pro 171 of 178.
Er is ook K2 Poacher 170 of 178

Ik zou dan voor 170/171 gaan, want ik wil een kleinere ski dan mijn Faction CT 2.0 178 (korter en smaller). Ik denk dat dit beter zou zijn voor een kleine piste en mijn freestyle ‘‘vaardigheden’’.
Of zou ik toch voor 178 gaan?

Bindinden zouden true center gemonteerd zijn. (Marker Griffon)

Alle opmerkingen en suggesties zijn welkom.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 sep 2021 19:59

Je kan kijken naar de CT1.0
Nadeel van Faction is dat je ze nergens echt kan testen

Je kan kijken naar de CT1.0
Nadeel van Faction is dat je ze nergens echt kan testen

Togi op 08 sep 2021 11:58

Faction CT1.0 komt een stuk duurder uit.
Er is wel Faction Progidy 1.0

Kleine indoorpiste zou ik de lat wat korter pakken dan normaal dus 170 is niet heel gek. Hoewel je ook prima met je outdoor freestyle latten uit de voeten zou moeten kunnen (wel handig als je ze mee wilt nemen de alpen in en daar grotere kickers wil pakken). Dus dat is een keuze: wat korter voor enkel indoor of normaal lichaamslengte. Kort is wel fijner om het een beetje te leren, maar landing is dan ook minder stabiel.
Voor de rest: als je echt veel wil gaan freestylen en ook rails gaat doen, pak gewoon een lat die niet te prijzig is, je sloopt hem binnen een seizoen. Weet je daarna ook beter wat je wilt.
En zorg voor voldoende Ibuprofen :)

Ik heb nog een setje CoreUpt Banger voor je staan in lengte 174cm. Mag de deur uit voor €60,-
https://www.freeride.com/gear/skis/coreupt-banger.html…

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie