Beste sneeuwkettingen? Weinig ruimte

Ik heb goede ervaringen met Maggi Trak. Welke maat heb je nodig?

RuudvW op 14 sep 2021 09:53

@RuudvW ik had je PB gestuurd maar wellicht niet doorgekomen. Wil je mij even contacten?

*bericht bewerkt door evr66 op 06 okt 2021 16:12

Edwin van Riel

Mocht je toch één maatje groter nodig hebben, dan heb ik de Maggi trak LT45 (geschikt voor 4x4) hier liggen.

Sneeuwbaard op 17 sep 2021 00:58

@sneeuwbaard: niet nodig maar bedankt! De maat van @RuudvW is de maat die ik hebben moet. Als het goed is zijn we er uit.

*bericht bewerkt door evr66 op 12 okt 2021 09:27

Edwin van Riel

Zie ook leverancier Weissenfels, zij hebben loopvalk sneeuwkettingen in alle maten, deze zijn inderdaad voor auto’s met niet veel ruimte in de wielkast. Ik heb zelf ook loopvlak sneeuwkettingen van dit merk en bevallen prima.
http://www.weissenfels.com/en/snow-chains/automatika-s…

Kettingkjes van @ruudvw inmiddels onder gehad. Werkt perfect, omleggen en afhalen inderdaad absoluut een eitje. Niet meer net koude handen in de natte drab achter je wiel hoeven te rommelen. Top!

Edwin van Riel

Spikes Spider uit Zwitserland heeft ook zeer goede loopvlakkettingen: https://spikes-spider.eu/en/product/listing
Ook in Nederlandse webshops te verkrijgen ;)

null

*bericht bewerkt door RoccoH op 15 dec 2021 21:10

Vandaag mijn loopvlakkettingen eens getest om te weten hoe dat gaat. Gaat om Maggi Trak Auto 217 voor maat 235-55/R17, dus juiste maat.
Opleggen ging goed, maar ik had het gevoel dat ze nog vrij “los” om de band liggen. Ik kon de ketting na opspannen met wat moeite gewoon van de band trekken, ook na plaatsen van extra schakel om het geheel iets strakker te maken.

Is dat normaal?
Benieuwd naar de ervaringen van anderen met loopvlakkettingen!

#wakeupwhereyouwant

Is dat normaal?

T.o.e.r.i.s.t op 19 dec 2021 18:20

Nee.

Bla, bla, bla.

Nee, kostte mij best wel iets kracht om ze eromheen te leggen. Lag daarna eigenlijk al meteen vast

Edwin van Riel

Hmm, OK, klinkt niet helemaal best dus. Morgen nog eens proberen, eens kijken wat ik fout doe…

#wakeupwhereyouwant

moet je niet eerst de ketting nog op maat maken? Soms moet je schakels bij zetten of verwijderen.

moet je niet eerst de ketting nog op maat maken? Soms moet je schakels bij zetten of verwijderen.

elisabeth101 op 19 dec 2021 19:41

Daar staat niet echt iets van in de handleiding. Er zitten maar 2 extra schakeltjes bij (1 voor elke zijde), die ik al heb toegevoegd.

#wakeupwhereyouwant

Als iemand nog loopvlak sneeuwkettingen te koop heeft voor de bandenmaat 275/40/18, dan hou ik mij graag aanbevolen :)

Plaats een reactie