Dakkoffer Peugeot 107

Ha wintersportliefhebbers!

Aankomende winter ga ik met mijn Peugeot 107 naar Oostenrijk. Nu ben ik op zoek naar een geschikte dakkoffer. Eentje waar ook 2 paar ski’s in passen. De lengte van mijn ski’s is 158, die van mijn dochter zijn korter.

Is er iemand die mij kan adviseren over een goede dakkoffer? Mijn auto zelf is natuurlijk niet zo lang, dus ik vind het lastig om een goede keuze te maken.

Ik hoop dat iemand voor mij de juiste tip heeft.

Groetjes,
Nikè

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 19 sep 2021 18:26

Misschien een overbodige vraag, maar heb je ook al dakdragers?

When life gets too complicated.... SKI

Hoi Alex,

Ja, het was een zoektocht, maar ik heb een origineel stel dakdragers gekocht voor mijn 3-deurs auto. Nu alleen nog een geschikte koffer.

Groetjes,
Nikè

Enige waar je rekening mee moet houden is het gewicht wat je op je dak mag leggen. Even een korte google search gaf aan dat je maximale dak last 50kg is. Dus dat is het gewicht van de koffer incl de inhoudmax
Je skies zijn niet heel lang dus ga opzoek naar een Hapro of Thule van 1,75 bij 0,70 of zo.
Smaller kan ook maar nu kan je er ook nog wat andere (lichte) spullen bij indoen.
Evt kan je er eentje nemen met een click montage systeem zodat je hem makkelijker aan je dakdragers kan vastmaken.

Hoi Togi,

Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Ik ga de door jouw gegeven opties bekijken.

Groetjes,
Nikè

@Togi, die maximum dak last is niet alleen het gewicht van inhoud en koffer, maar ook van de dragers zelf.
@Nike , dakdragers en ski’s even wegen dus, en dan weet je hoe zwaar de koffer+extra bagage mag zijn.

Persoonlijk zou niet voor een grote koffer gaan, het is onwaarschijnlijk dat er veel meer bij kan, vanwege die beperkte daklast. Ook in een kleinere (smallere) koffer past trouwens nog heel wat meer lichtgewicht spul naast de ski’s en stokken.

En niet te kort. Dochters groeien, en dakkoffers gaan heel lang mee, dus voor je het weet heeft je dochter ski’s van 180 cm (net gekocht voor mijn dochter van 13).

Wij hebben een hele lange dakkoffers, maar de montage punten staan vrij dicht bij elkaar, dus die past ook op een auto met een kort dak zonder probleem.

*bericht bewerkt door Slim op 20 sep 2021 22:08

Ha wintersportliefhebbers!

Aankomende winter ga ik met mijn Peugeot 107 naar Oostenrijk. Nu ben ik op zoek naar een geschikte dakkoffer. Eentje waar ook 2 paar ski’s in passen. De lengte van mijn ski’s is 158, die van mijn dochter zijn korter.

Is er iemand die mij kan adviseren over een goede dakkoffer? Mijn auto zelf is natuurlijk niet zo lang, dus ik vind het lastig om een goede keuze te maken.

Ik hoop dat iemand voor mij de juiste tip heeft.

Groetjes,
Nikè

Nikè_ op 19 sep 2021 17:02

Nou heb ik een winkel in verkoop en verhuur van dakkoffers, dakdragers etc. maar ik adviseer meestal om op dit soort auto’s niet met een enorme dakkoffer te gaan rijden. Is het toevallig een optie op klemmen op de dragers te monteren waar de ski’s tussen kunnen?

Plaats een reactie