Herfst skiën

Vanochtend bedachten wij dat we misschien wel in de herfstvakantie zouden kunnen gaan skiën, want deze winter zit het er verder niet in.
Ik zag dat bv de stubaier gletscher 2 pistes opent volgende week. Weet iemand of er vanzelf meer bijkomen als er genoeg sneeuw ligt of blijft het altijd bij het aangekondigde aantal?

Hallo @dathojo, ik vermoed dat het niet meteen aan de hoeveelheid sneeuw ligt. De andere pistes liggen minstens even hoog als de geopende pistes. Het zal eerder te maken hebben met rendabiliteit/personeel. Op de website zie ik er ook niet veel extra info over. Misschien kan je hen wel even bellen/mailen?

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Hallo @dathojo, ik vermoed dat het niet meteen aan de hoeveelheid sneeuw ligt. De andere pistes liggen minstens even hoog als de geopende pistes. Het zal eerder te maken hebben met rendabiliteit/personeel. Op de website zie ik er ook niet veel extra info over. Misschien kan je hen wel even bellen/mailen?

ChristopheJ op 08 okt 2021 15:56

Heeft niet alleen met de hoogte te maken, maar ook met de ondergrond. Er zijn enekel hoger gelegen pistes dan degene die nu opengaan waar de ondergrond gewoon niet geschikt is om met weinig basissneeuw en de beperkte depotsneeuw die men in Stubai heeft kunnen te openen.

Op basis van eigen ervaring kan je er volgens mij vanuit gaan dat:
Het groen gemarkeerde zo goed als zeker open zal zijn tegen 18 Oktober
Met een beetje geluk ook het blauwe, maar daarvoor is er zeker nog een tweede dump sneeuw nodig.
En als het echt goed meezit en het nog een dag of 5 goed sneeuwt en koud blijft ook het roze gemarkeerde deel tegen de laatste week van Oktober. (Maar realistischer is begin November).

null

Ik overweeg Tignes of LDA in herfstvakantie als er genoeg open is

Bedankt voor de tips. Helaas is het me niet gelukt om een week vrij te krijgen, dus geen herfstski voor ons. Jammer want er zijn 23 km piste open volgens deze site….

Plaats een reactie