Redster X9 WB 19/20 vs 20/21?

Weet iemand of er een verschil is tussen beide ski’s (de lichtgrijze vs de donkergrijze)? Er is eigenlijk niets over terug te vinden, dus ik vermoed dat het alleen een andere topsheet is.

Is dezelfde ski inderdaad.

Hello Sjaak,

Yes, we have made a design change and so far the differentiation is the top sheet.

BR from Austria

Is dezelfde ski idd.

Tov dit jaar zijn er echter wel verschillen:

The difference is that the new X9 WB Revodie has Revoshock technology.

Last year the X9 WB still had Servotec.
https://shop.atomic.com/de-de/products/redster-x9-wb-revo-s-…

The new Revoshock skis not only absorb shocks, but also bounce them off. From your ski tip to the binding plate, each spring steel module works harmoniously to convert wasted energy from turning into valuable acceleration. And because a vibration-free ski leads to a more confident skier, you’ll be pushing harder and faster than

Revoschok

PRO LEVEL PERFORMANCE
REBOUND POWERED ACCELERATION
STABILITY AT ANY SPEED

Technology:

Acts like a built-in suspension system with no direct plate connection.
Converts unwanted bumps into confidence-building stability and unprecedented acceleration.

I am waiting for your answer for further questions.

Ik hou persoonlijk niet zo van die WB versie (wide body versie), zelf heb ik die oranje X9 die later groen is geworden met Servotec techniek. Nu noemen het (zoals boven gemeld) Revoshock techniek dus niet meer dat buisje maar plaatjes geïntegreerd in de ski. Het zijn super goede ski’s waar je jaren plezier van zal hebben. Wil je gemakkelijker door de poeder of slush sneeuw kies dan de WB versie maar geef mij maar die X9S versie…Het zijn lekker stugge ski’s waarmee je kan knallen maar ook rustig mee kan skiën, dus goede keuze:).
Wel nog even zorgen voor de juiste (nieuwe) skischoenen (advies ca. flex 110 of 120) met custom zooltjes…dit zodat je maximaal uit je nieuwe setje kan halen.

*bericht bewerkt door Gerjon op 27 okt 2021 14:14

nounounou, wie wil dit nou niet? “Converts unwanted bumps into confidence-building stability and unprecedented acceleration.”

hahaha

Edwin van Riel

nounounou, wie wil dit nou niet? “Converts unwanted bumps into confidence-building stability and unprecedented acceleration.”

hahaha

evr66 op 27 okt 2021 14:24

Ik weet niet hoe ze die confidence boost zien, maar als ik een buckel mis en ik word daarna ongeëvenaard gelanceerd (unprecedented acceleration) breekt het angstzweet me uit 🤣

*bericht bewerkt door Bennie op 27 okt 2021 14:30

zie uitleg van de oude en nieuwe technieken van Atomic (Servotec en Revoshock);

Check filmpje via YouTube

*bericht bewerkt door Gerjon op 27 okt 2021 15:29

Mooi al die marketing bullsh*t. We gaan er binnenkort maar s op skien en kijken of het een verbetering is😆

Bedoelde niet de gloednieuwe met Revoshock, maar de licht en donker grijze van de vorige twee seizoenen met Servotec.

Voor wie het interesseert, nog wat dingen opgezocht:

  • Er is ook een ‘limited’ versie van de X9 en X9WB ski’s. Terug te vinden als de X9i en de X9i WB. Deze waren oorspronkelijk bedoeld voor de Japanse markt. Enige verschil is een lichtere houtsoort in de woodcore die makkelijker buigt. Voor de wat kleinere / lichtere skiër dus.
  • Op de breedte na zit het verschil in de X9 en X9 WB in een dikkere titanal / titanium laag bij de X9 en die heeft ook een hardere houtsoort die minder makkelijk buigt dan de houtsoort gebruikt in de X9 WB. Een stuk stijver en pittger dus.

Voor zover ik kan zien, zijn die verschillen hetzelfde in alle modellen van de laatste jaren, ook de versie van dit seizoen met de Revoshock.

Ben er alleen niet uit of een X9 WB een betere keuze is dan mijn huidige Rossi Hero LT met 72 onder de voet. De X9 is me te smal onder de voet. Op mijn leeftijd wil ik ook af en toe op auto-pilot door de slush of hoopjes cruisen, maar ook niet onderuit gaan met een zwabber ski op een ijzige zwarte. Het eeuwige dilemma 😉 Ga dit seizoen nog eens wat ski’s testen in de verhuur.

*bericht bewerkt door Hupla op 27 okt 2021 23:25

Mijn advies: kies dan de X9 WB versie, daar heb je jaren plezier van, Atomic maakt echt hele goede ski’s. Zou mooiste zijn als je verschillende ski’s kan testen daar het een persoonlijke keuze is.

nounounou, wie wil dit nou niet? “Converts unwanted bumps into confidence-building stability and unprecedented acceleration.”

hahaha

evr66 op 27 okt 2021 14:24

Ik weet niet hoe ze die confidence boost zien, maar als ik een buckel mis en ik word daarna ongeëvenaard gelanceerd (unprecedented acceleration) breekt het angstzweet me uit 🤣

Bennie op 27 okt 2021 14:29

als je het zo samengevat leest, lukt dat zonder chippie ook wel hahaha

Edwin van Riel

Mooi al die marketing bullsh*t. We gaan er binnenkort maar s op skien en kijken of het een verbetering is😆

elisabeth101 op 27 okt 2021 15:57

@elisabeth101 Wil je ook mijn Völkl met UFO’s proberen of liever een Head met kersen? T zal allemaal wel, de één is nog gekker dan de ander.

*bericht bewerkt door evr66 op 28 okt 2021 15:41

Edwin van Riel

Bedoelde niet de gloednieuwe met Revoshock, maar de licht en donker grijze van de vorige twee seizoenen met Servotec.

Voor wie het interesseert, nog wat dingen opgezocht:

  • Er is ook een ‘limited’ versie van de X9 en X9WB ski’s. Terug te vinden als de X9i en de X9i WB. Deze waren oorspronkelijk bedoeld voor de Japanse markt. Enige verschil is een lichtere houtsoort in de woodcore die makkelijker buigt. Voor de wat kleinere / lichtere skiër dus.
  • Op de breedte na zit het verschil in de X9 en X9 WB in een dikkere titanal / titanium laag bij de X9 en die heeft ook een hardere houtsoort die minder makkelijk buigt dan de houtsoort gebruikt in de X9 WB. Een stuk stijver en pittger dus.

Voor zover ik kan zien, zijn die verschillen hetzelfde in alle modellen van de laatste jaren, ook de versie van dit seizoen met de Revoshock.

Ben er alleen niet uit of een X9 WB een betere keuze is dan mijn huidige Rossi Hero LT met 72 onder de voet. De X9 is me te smal onder de voet. Op mijn leeftijd wil ik ook af en toe op auto-pilot door de slush of hoopjes cruisen, maar ook niet onderuit gaan met een zwabber ski op een ijzige zwarte. Het eeuwige dilemma 😉 Ga dit seizoen nog eens wat ski’s testen in de verhuur.

Hupla op 27 okt 2021 23:23

Nog wat toevoeginge voor jou, Hupla:
-Die X9i en X9i WB zijn voor 99% hetzelfde als de gewone varianten. Er zitten enkele strips karuba hout in en dan worden ze tot Special edition gebombardeerd. Ik heb ze achter elkaar geskied en voel geen verschil.
-De X9 en X9 WB hebben inderdaad verschil in titanal en houtsoort. Een ander wezenlijk verschil is de buiglijn. De tip van de WB is zachter gemaakt zodat ie het beter doet in zachte sneeuw. Dit gaat wel echt ten koste vd sportiviteit vind ik.
-als je prettig skiet op de Rossi LT, maar je wil iets vriendelijkers, kijk dan eens naar de Rossi Plus Ti.

Mooi al die marketing bullsh*t. We gaan er binnenkort maar s op skien en kijken of het een verbetering is😆

elisabeth101 op 27 okt 2021 15:57

@elisabeth101 Wil je ook mijn Völkl met UFO’s proberen of liever een Head met kersen? T zal allemaal wel, de één is nog gekker dan de ander.

evr66 op 28 okt 2021 15:40

Head met kersen én slagroom, danku.

Plaats een reactie