Vraag over pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Berwang

Wij gaan op wintersport naar Berwang en hebben een hotel in Rinnen.
Vanuit Rinnen kan je de blauwe piste 21 nemen naar het dalstation van de panoramabahn.
Ook vanuit Berwang kan je bij dit dalstation komen via blauwe piste 16.
Mijn vraag is hoe je vanaf het dalstation weer naar Berwang (Mooslift) komt als je alleen blauwe piste kan (kinderen).
-Met de panoramabahn omhoog en dan naar de Mooslift met blauwe piste 22 zou kunnen maar die piste is alleen op het einde blauwe en het hele eerste stuk is rood of zwart.
-Lopend vanaf het dalstation panoramabahn naar de Mooslift lijkt me wat ver
-Op de pistekaart is er geen busstation getekend bij de panoramabahn (wel bij de Mooslift)

Wellicht is de praktijk toch iets anders dan de kaart en weet iemand er iets meer van die al in het gebied is geweest :)

Op zich is lopen tussen Dalstation Panoramabahn naar het begin van de Mooslift prima te doen, ook voor kinderen.
Ik heb het ff gemeten: het is 650 meter lopen.

Als je op de ski’s de Rinnerlift neemt vanuit Rinnen, dan ben je inderdaad aangewezen op de twee opties die je zelf al geeft. Of je neemt de Panoramabahn en vervolgens blauwe piste 22, of je gaat een stuk lopen (weg oversteken en pad volgen naar de Thanellerbahn of langs de weg lopen naar de Mooslift). Is niet zo ver, maar met ski’s lopen en eventueel in de sneeuw lopen kan toch zomaar tegenvallen. Terug naar Rinnen met de ski’s is altijd over rode pistes 18 en 20 (of met de skibus).

Andere optie is om direct de skibus te pakken vanuit Rinnen naar de parkeerplaats bij de Mooslift/Thanellerbahn of direct door naar de centrale parkeerplaats bij de Obere Karbahn, waar ook de skischool gevestigd is en waar je kunt kiezen om bij de Thanellerkar te gaan skiën of dat je via de Egghof Sunjet richting Almkopf (en Bichlbach) gaat.

Ben benieuwd, wij gaan in januari ook naar Berwang.

Bedankt voor de reacties,
Met de skibus van Rinnen naar berwang gaan we inderdaad ook doen maar als je op een makkelijke manier van de panoramabahn naar de mooslift zou kunnen komen kan je wat mooiere rondjes maken :)

Misschien nog een kleine aanvulling met mijn inzichten…

De optie panoramabahn:
Naar mijn gevoel is de afdaling 17 niet echt heel zwaar - eerder zelfs blauw dan rood - op het stuk in het verlengde van de zwarte 17a na. (ook de 18 en de 20 terug naar Rinnen zijn in mijn ogen niet echt rood) Als je denkt dat ze dat stuk door geraken, dan moet het wel lukken. Panoramabahn is bovendien meestal heel rustig, dus relatief weinig last van ander “verkeer”.

Een andere optie is volgens mij de vaart er in houden wanneer je de 21 vanuit Rinnen richting Berwang gaat. Dan ga je al een heel stuk verder uitkomen en zal het wandelen beperkt zijn.

Plaats een reactie