Skitocht Mayrhofen-Hintertux-Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal 3000

Beste forumleden,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die vanaf de Penken/Horberg richting de Hintertux zijn geskied. Als ik het bekijk zou je er kunnen komen via de Eggalm waarna je met de bus na ongeveer 15 min onderaan de hintertux staat. Is deze tocht haalbaar of teveel gevraagd?

Graag hoor ik van jullie?

Wij hebben dat een paar jaar geleden een paar keer gedaan. We stapten in Finkenberg in de lift. Dan skieden we op ons gemakje richting Eggalm en zoals je schrijft daar dus de bus gepakt om op de Hintertux te skiën.
Qua tijd ging het prima. Op de gletsjer gingen we eerst nog wat skiën, daarna lunchen en aan het einde die mooie afdaling naar het dal.
Terug kwam de bus langs ons appartement in Finkenberg, dus hoefden we ons verder niet te haasten. Als je wel weer terug de piste op moet, dan is het misschien anders. Dat kan ik niet goed beoordelen.

Peter Pos

Als je weer terug moet naar de Finkenberg lijkt mij dit inderdaad geen probleem. Echter zitten wij aan de kant van de Horberg en hebben het depot boven op de berg zitten. Vandaar dat we terug moeten skien. Lijkt me een erg leuke/zware tocht en vraag me af of het een beetje haalbaar is ervanuitgaande dat je met de eerste lift omhoog gaat.

Beste forumleden,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die vanaf de Penken/Horberg richting de Hintertux zijn geskied. Als ik het bekijk zou je er kunnen komen via de Eggalm waarna je met de bus na ongeveer 15 min onderaan de hintertux staat. Is deze tocht haalbaar of teveel gevraagd?

Graag hoor ik van jullie?

rico24 op 27 okt 2021 14:01

op zich kan dat, wel eerst de 150 TUX, en dan is het nog een stuk naar de Eggalmbahn, dan de bus naar de Hintertux.
er blijft op de Hintertux niet heel veel tijd over, maar ja het is mogelijk!
ik plan altijd een hele dag in voor de Hintertux, maar ik zit ook niet in Mayerhofen.
heb wel een keer tot onderaan de Eggalm geweest en dan weer terug naar het dal van Mayerhofen, dat was op zich al een beste route.
als je echt de tijd wilt hebben en genieten van de het uitzicht op 3250 mtr, dan zou ik het eerste stuk niet doen. en direct naar de Hintertux rijden en daar beginnen.

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Ik zou persoonlijk voor 1 dag je ski’s niet in het depot boven op de berg achterlaten en de ochtend erna met alle spullen in de bus naar de Tux. Terug kun je dan wel weer naar het depot terug.

*bericht bewerkt door Matthieu op 28 okt 2021 13:43

Aftellen maar!

Ik zat te denken om de eerste lift te pakken bij de Horbergbahn. Daarna de ski’s uit het depot te pakken en daarna inderdaad gelijk door naar de 150 tuxer. Dan door te skien naar de Eggalmbaan en dan de bus te pakken vanuit Lanersbach richting de Hintertux. Eind van de middag de bus pakken richting Finkenberg(scheelt veel tijd met de lift van de Rastkogel) en daar de lift omhoog pakken en daarna de laatste afdaling te pakken richting het depot en de horberglift.

Goed te doen volgens mij. 2x vanuit Mayrhofen dit traject gedaan. 's Ochtends via de Penkenbahn omhoog, vervolgens afdalen tot aan de voet van 150er Tux. Van aan de bovenkant van 150er Tux afdalen naar Restaurant Vogelnest, vandaar de lift naar Eggalm en dan afdalen naar Vorderslanersbach. Van daaruit 10 minuutjes met de bus naar Hintertux. Wij stonden dan rond 11u in de voormiddag op de gletsjer, ruim op tijd om nog een mooi gedeelte van de dag daar te genieten om dan 's avonds met de skibus terug te keren naar Mayrhofen. Eenmaal 's ochtends nog gecombineerd met enkele earlybird afdalingen op de Ahorn, om dan over te stappen naar de Penken om de tocht aan te vatten en nog steeds op een mooi uur in Hintertux

Het is denk ik prima mogelijk; maar persoonlijk zou ik dan liever met de auto of bus naar de hintertux te rijden en dan daar de hele dag skien dan zo’n route als jullie willen. Maar als je redelijk kan skieen en het redelijk weer is moet het prima te doen zijn.

Het lijkt me prima te doen hoor. Toen ik op skivakantie was in Mayrhofen gingen wij 's ochtends altijd onmiddellijk richting de Rastkogel. Je geraakt daar zeker op een half uur vanuit Penken. Van daaruit naar Eggalm is één lift en vanaf de Eggalm kan je tot in het dal waar je de bus kan nemen. Houd er wel rekening mee dat je dan minstens een uur niet zal skiën: de bus + drie liften om op de top van Hintertux te staan.

Bij de terugweg kan je de bus nemen tot in Vorderlanersbach en daar meteen de Rastkogelbahn nemen. Stel dat je het toch wat te laat hebt gemaakt op Hintertux neem je gewoon de bus van Hintertux naar Mayrhofen.

Persoonlijk zou ik wel overwegen om gewoon 's ochtends de bus vanuit Mayrhofen naar Hintertux te nemen. Hintertux is in de winter een volwaardige dagbestemming. Zeker op een mooie zonnige winterdag zonder al te veel wind (altijd het weerbericht checken 's ochtends, er staat veel wind boven!)

*bericht bewerkt door Arnh op 29 okt 2021 10:34

Prima te doen paar keer gedaan vanaf de Horbergbahn dan links de larchwald lift vandaar naar de de eerder vermelde 150 tuxer die kan wel eens druk zijn…Dus bijtijds vertrekken plusminus 9.00 uur boven dan is het prima te doen zoals @Neels en @Arnh aangeven.Alleen terug vanaf de Hintertuxer even opletten dat je tuxer sportbus of redline neemt want die stoppen recht voor de liften de greenline bussen mogen dat niet ,die stoppen in de buurt van de liften en moet je verder lopen.

Dat is prima te doen, zorg dat je s’ochtends als eerste bij de lift bent. Het is wel zo dat je niet veel ski tijd op de gletsjer zult hebben. Je moet toch na de lunch wel weer een beetje aan de terug tocht gaan beginnen. Wat dat betreft kun je ook naar Finkenberg skiën en dan op de bus naar Hintertux stappen.

Plaats een reactie