Kok gezocht voor skireis

Het is wel heel optimistisch te denken dat een kok gratis op werkvakantie zou gaan ‘waarbij de skipas inclusief is’, en ‘alleen’ de boodschappen zou moeten doen en een ‘afwasje’.

Ik denk dat een kookrooster makkelijker is, met 45 man heb je zo een kookcommissie, die vier menu’s kan bedenken (bijvoorbeeld pasta, curry, rijst-kip-broccoli en of wraps die men zelf vult)

Mijn tip? Delegeer de taken in drie groepen in:

  1. Boodschappen
  2. Snij-kook
  3. Opruim en afwas

Ik denk namelijk dat de realiteit zal zijn dat, tenzij er een superkok bestaat die het gratis doet, het óf veel geld zal kosten om iemand in te huren (ex Voedingskosten, reis en verblijf) of dat bovengenoemd plan met de kookcommissie een realistischer kans van slagen heeft.

Intussen horen we niets meer van @MarloesTL
Over wat ze nu gaat doen.

Ik zou ook denken zoals @Floski.
Hebben het jaren zo gedaan bij de jeugdbeweging voor 100+ personen, dus loopt wel lekker.

Als je het goed op voorhand bespreekt en een makkelijk (maar smakelijk!) menu kiest, is het snel in orde en is iedereen tevreden.

Het is o zo hard genieten.

Intussen horen we niets meer van @MarloesTL
Over wat ze nu gaat doen.

Hooykaas op 05 nov 2021 09:14

" Over wat ze nu gaat doen."

Boodschappen voor een week en 45 man, is ze wel even zoet mee ;)

Edwin van Riel

Helemaal eens met Floski. Doe het zelf, als de gerechten simpel mogen zijn is het niet moeilijker dan thuis, alleen grotere hoeveelheden. Samen koken (onder de hoede van een ‘opperkok’ die weet wat de bedoeling is) is nog eens heel gezellig ook!

Life is what happens while you were checking your phone

Intussen horen we niets meer van @MarloesTL
Over wat ze nu gaat doen.

Hooykaas op 05 nov 2021 09:14

Misschien haakt ze af omdat veel reacties alleen maar gaan over dat ze het anders moet doen en haar niet helpen om haar plan te realiseren.

Intussen horen we niets meer van @MarloesTL
Over wat ze nu gaat doen.

Hooykaas op 05 nov 2021 09:14

Misschien haakt ze af omdat veel reacties alleen maar gaan over dat ze het anders moet doen en haar niet helpen om haar plan te realiseren.

Mathijs6 op 05 nov 2021 12:45

Ze vraag ook om tips, volgens mij zitten er veel goede adviezen tussen. En wellicht heeft zich al iemand gemeld die interesse heeft ;).

Zelf heb ik ervaring om voor 20 man te koken in een wintersport chalet; uitgebreid ontbijt en 3 gangen diner. We hadden een kleine keuken en het ging wel, maar we waren wel met 2 personen. Over het hele seizoen waren we aan inkoop qua eten gemiddeld €6,50 per persoon per dag kwijt.
@MarloesTL: Ik denk wel dat het lastig is voor 1 persoon om dit te doen. Wellicht twee koks in opleiding vinden die zoiets wel zien zitten…? (dus je vraag neerleggen bij een koksopleiding, als een soort stageweek ofzo).

Hoi allemaal,

Ontzettend bedankt voor al jullie tips en reacties. Ik had Jamie een privé reactie gestuurd over ons plan van aanpak, maar zal het ook even met jullie delen. We hebben een restaurant gevonden in Kaprun waar we elke avond voor rond de €17,-/pp kunnen eten. Dat lijkt goedkoper en uit eindelijk makkelijker denken wij. Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Gr. Marloes

Fantastisch over the top-ic, fantastisch slotakkoord!
Eet smakelijk!

*bericht bewerkt door Frank66 op 05 nov 2021 18:49

ik was toch echt benieuwd naar de keuken geweest…

Plaats een reactie