Kok gezocht voor skireis

Hoi allemaal,

Wij gaan met een grote groep op skivakantie naar Oostenrijk in januari (16-20 januari) en hebben een heel hotel/pension afgehuurd. Er is dus een goed uitgeruste keuken, alleen hebben wij geen ervaring met voor 45 man koken. We zijn dus opzoek naar een kok die met ons mee wil en het avondeten kan verzorgen (ontbijt en lunch kunnen we prima zelf :)). Er is dus voldoende tijd (denk ik) om overdag lekker te skien/snowboarden. Vervoer, overnachting, eten en skipas zullen sowieso worden vergoed! Ik ben benieuwd of iemand hier interesse in heeft of tips heeft! Locale catering hebben we al geprobeerd, maar die is er helaas niet.

Mvg,

Marloes

Haha mooi plan, maar eh, als iemand voor 45 man een beetje aardig wil koken is zijn dag normaal gesproken al aardig gevuld ervan uitgaande dat er bv ook boodschappen gehaald moeten worden enzovoorts ;)

Edwin van Riel

Misschien handig om wat meer informatie te vermelden. Waar gaat de reis heen? Volwassenen en kinderen? Vervoer per bus mogelijk?

Aftellen maar!

dieetwensen? misschien is 1 persoon ook te weinig?
eigen vervoer of mag de “kok” een auto / busje van iemand gebruiken?
alleen al boodschappen halen zal een flinke uitdaging zijn!
en zijn er op je bestemming voldoende mogelijkheden om alles in huis te halen? beetje in de omgeving of moet hij/zij dagelijks een flinke en steile rit maken?
zo maar even wat dingen die mij te binnen schieten.
heb jarenlang de catering gedaan voor de LR-club, en dan komt er best wel iets bij kijken…
maar wel een TOP idee, als ik ruimte had zou ik mij hebben aangemeld!

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Ik ben zo iemand met ervaring. Helaas zijn die enkele zeldzame cateraar door corona meerendeels gestopt. Er was voor ons namelijk geen vangnet.

Met 45 man heb je minimaal 2 personen nodig, en die zijn vrijwel de hele dag in de weer. Alleen al opruimen en afwassen is een halve dagtaak namelijk. Daarnaast is koelkastruimte een probleem, dus voorraden heb je hooguit voor twee dagen. Dat betekent regelmatig winkelen. Of lauw bier/wijn drinken ;)
Bij een dergelijke grote groep reken ik op drie a vier uur vrije tijd tussendoor, dus effectief een uur of twee pistetijd. Als iedereen bereid is te helpen kan dat natuurlijk meer worden, maar dan vraag je eigenlijk om een kook-coach en voer je de taken zelf uit.

We zitten midden in Kaprun, dus logistiek is dat prettig. En anders mag er voor boodschappen ook een auto van de groep gebruikt worden. We reizen waarschijnlijk ook met een tourbus, dus de kok(ken) kunnen mee in de bus. We zijn allemaal volwassen, er zijn enkele diëten (vega, allergisch voor kiwi ;) dat soort zaken). We hoeven verder alleen simpele maaltijden (is natuurlijk nooit echt simpel voor zoveel mensen) zoals een pasta of een curry.

Veel succes om in deze tijden een kok te vinden. Zowat vanuit alle skigebieden staan er royaal veel vragen naar koks en ander horecapersoneel open… 🙄

Bla, bla, bla.

Een beetje goede kok wil liever geen simpele maaltijden maken.
Ik zie niets over een salaris trouwens.
Koks te weinig in eigen land overigens.
Waarom zou hij voor 4 dagen dit avontuur aangaan en nog eens 2000 kilometer moeten rijden.Kom op nou @MarloesTL
Mission impossilble
Ik zou voor die 4 dagen lekker uit eten gaan.
Goedkoper ook zonder stress.

Ik weet niet maar waar is de kok van het hotel? en anders zelf ontbijt maken, op de piste warm eten en in de avond soep en een broodje of een keer (bijtijds) pizza’s bestellen? Dan heb je geen kok’s nodig. ;)

Dienten Die Alte schule

De kok van het hotel is aan het werk in de Corona teststraat @Elly3

Hoi Marloes, welk pension/hotel hebben jullie gehuurd? Misschien ken ik wel iemand in de buurt om in te huren. Wij wonen zelf vlakbij Kaprun. Liebe Grüße Marco van Haus Piesendorf

*bericht bewerkt door HausPiesendorf op 28 okt 2021 22:12

Hoi Marco,

Bedankt voor je reactie en dat zou super fijn zijn! We verblijven in pension abendruh :)

Groetjes Marloes

Wat een leuk plan. En bijzonder dat je een heel pension hebt kunnen afhuren.

Ik zou het proberen via middelbare hotelscholen en dan aanbieden dat ze het met bijvoorbeeld 3 man/vrouw mogen komen doen, dan is het voor hen leuker en minder werk (per persoon). Die zijn waarschijnlijk al tevreden met een leuke week op vakantie zonder kosten. Iedereen blij.

Veel succes.

Hai Marloes,

Ik wil je best een marktconform prijsindicatie geven voor 2 koks, ontbijt en diner excl. drank en of incl. drank voor jouw gezelschap.

Wel zou ik graag meer info willen hebben over de koel, vries mogelijkheden, gebruik keuken apparatuur en jullie budget.

Ik hoor graag van je via een PB.

Groeten Guido

Dat is nou jammer via PB @jamie010
Wij zouden ook wel willen weten wat dat nou kost 2 koks naar het buitenland laten komen.
Misschien kan je een indicatie geven per persoon.
Een uitgebreid ontbijt.
Mooie gerechten 4 gangen diner.
Genoeg drank en redelijke wijn per fles winkelprijs 25 euro.
Goede koffie.

Op basis van de vraag van Marloes, of op basis van jouw wensen en groepsgrootte @Hooykaas ?

Op basis van mijn wensen @Jamie010

@Hooykaas hoeveel personen?

Denk je dat je hier alle overdaad wel een keer voorbij hebt zien komen… 0 0

Dat is in ieder geval een hele andere wensenlijst dan wij hebben :) Bij ons mag het lekker simpel! We kunnen zelf ontbijt, lunch en drank regelen en 's avonds hoeft het maar een simpele maaltijd te zijn zoals een curry of een pasta (á la een daghap in een cafe). We zijn met 45 man en kunnen de keuken van het restaurant gebruiken.

Heb je gisteren een PB gestuurd @jamie010

Heb je gisteren een PB gestuurd @jamie010

Hooykaas op 31 okt 2021 17:18

Moet je het zelf dan ook gewoon niet even ‘out in the open’ vragen? Iets met pot en ketel…

Mr. Slow

Dat is zeker de bedoeling @Quick
Maar hij reageerde niet / niet gezien op de PB
Als @jamie010 nieuws heeft natuurlijk hier.

@Hooykaas
Ik was de laatste dagen lekker aan het koken voor mijn gasten en gaf mij de tijd om over jouw vraag na te denken.

Loonkosten koks € 2600,- ervan uitgaand dat wij een dag eerder aanwezig zijn voor de voorbereidingen. Met 7 dagen luxe diner en 7 dagen luxe ontbijt.

Kosten voor het eten en drinken: We kunnen een menu suggestie maken voor het diner de gehele week a 4 gangen. Met jullie voorkeuren erin verwerkt. Die jullie vooraf en ter plekke aangeven. Eigenlijk wordt er dan op maat voor jullie gezorgd. Mits jullie voorkeuren in de bergen voorradig zijn. Kreeft kan een lastig dingetje worden;) De kosten voor eten en drinken worden 1 op 1 tegen kostprijs aan jullie berekend. Stelpost € 1000,-

Reis, logies en materiaal kosten: daar valt nu weinig over te zeggen, omdat de locatie en de datum nog niet bekend zijn.
Deze kosten worden ook aan jullie door berekend. Stelpost €1000,-.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Fijne dag

@Hooykaas
Ik was de laatste dagen lekker aan het koken voor mijn gasten en gaf mij de tijd om over jouw vraag na te denken.

Loonkosten koks € 2600,- ervan uitgaand dat wij een dag eerder aanwezig zijn voor de voorbereidingen. Met 7 dagen luxe diner en 7 dagen luxe ontbijt.

Kosten voor het eten en drinken: We kunnen een menu suggestie maken voor het diner de gehele week a 4 gangen. Met jullie voorkeuren erin verwerkt. Die jullie vooraf en ter plekke aangeven. Eigenlijk wordt er dan op maat voor jullie gezorgd. Mits jullie voorkeuren in de bergen voorradig zijn. Kreeft kan een lastig dingetje worden;) De kosten voor eten en drinken worden 1 op 1 tegen kostprijs aan jullie berekend. Stelpost € 1000,-

Reis, logies en materiaal kosten: daar valt nu weinig over te zeggen, omdat de locatie en de datum nog niet bekend zijn.
Deze kosten worden ook aan jullie door berekend. Stelpost €1000,-.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Fijne dag

Jamie010 op 02 nov 2021 11:24

Tel ik het goed dat ik op 4600 euro kom voor 45 personen? Dus zeg 100 euro per persoon? Voor 5 dagen ontbijt en luxe diner vind ik dat goedkoop maar dat ben ik misschien… Mooie aanbieding!

Hartelijk dank voor je indicatie 👍👏
Zeer leerzaam voor mij en ook voor de Forumleden.
Ik kom er op terug als we wat specifieker kunnen zijn qua datum. @Jamie010 👍 @MarloesTL kijk hier ook even naar.

Valt me alleszins mee. Laat het eens 50% meer worden omdat er wat stelposten in zitten, ben je 20 EUR pppd kwijt voor een mooi ontbijt en fatsoenlijk eten 's avonds inclusief een drankje. Zou er direct voor tekenen ;)

Edwin van Riel

@Hooykaas
Ik was de laatste dagen lekker aan het koken voor mijn gasten en gaf mij de tijd om over jouw vraag na te denken.

Loonkosten koks € 2600,- ervan uitgaand dat wij een dag eerder aanwezig zijn voor de voorbereidingen. Met 7 dagen luxe diner en 7 dagen luxe ontbijt.

Kosten voor het eten en drinken: We kunnen een menu suggestie maken voor het diner de gehele week a 4 gangen. Met jullie voorkeuren erin verwerkt. Die jullie vooraf en ter plekke aangeven. Eigenlijk wordt er dan op maat voor jullie gezorgd. Mits jullie voorkeuren in de bergen voorradig zijn. Kreeft kan een lastig dingetje worden;) De kosten voor eten en drinken worden 1 op 1 tegen kostprijs aan jullie berekend. Stelpost € 1000,-

Reis, logies en materiaal kosten: daar valt nu weinig over te zeggen, omdat de locatie en de datum nog niet bekend zijn.
Deze kosten worden ook aan jullie door berekend. Stelpost €1000,-.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Fijne dag

Jamie010 op 02 nov 2021 11:24

1000€ om voor een hele week voor 45 man eten te kopen, is dat realistisch?
Dat zou 3.20€ per persoon per dag zijn.
Of kan ik nu helemaal niet meer rekenen?

*bericht bewerkt door Errant op 02 nov 2021 19:53

Stelposten die ik normaliter zou opnemen zijn €80 pppw(eek) voor ontbijt en diner. Daarmee kan er wel een keer een goed stuk vlees af, maar niet al te veel geks. Simpele drank afkopen is toch al gauw €40 pppw. Wijn zoals Hooykaas voorstelt betekent minimaal €100 pppw erbij.
Daarmee komen de stelposten op €3600 voor eten, koffie, thee etc. €1800 voor drank.

Om de TS nog eens van een goed antwoord te voorzien:
Mocht je er met Jamie niet uitkomen, doe dan bovenop je huidige aanbod nog een weeksalaris aan vergoeding. Iemand neemt immers een week vrijaf van werk voor een werkvakantie met jullie.

Hey marloes ik ben dan echt wel benieuwd naar de uitrusting van de keuken. aanwezigheid van combi steamer, grootte van de pannen en chaving dishes. het zou dan gewoon elke avond in buffet vorm plaats vinden, waarbij jullie afhankelijk van de spoelkeuken zelf mogen afwassen. belangrijke factor hierin is echt nog wel de ligging en de aanwezigheid van winkels. (niet elke supermarkt heeft 9 pakjes spaghetti liggen). Omdat er in zo’n geval afhankelijk van de “hulp” uit de groep ook tijdens piste tijd gewerkt moet worden zal er toch in mijn optiek nog een beloning aan vast horen.

@Hooykaas
Ik was de laatste dagen lekker aan het koken voor mijn gasten en gaf mij de tijd om over jouw vraag na te denken.

Loonkosten koks € 2600,- ervan uitgaand dat wij een dag eerder aanwezig zijn voor de voorbereidingen. Met 7 dagen luxe diner en 7 dagen luxe ontbijt.

Kosten voor het eten en drinken: We kunnen een menu suggestie maken voor het diner de gehele week a 4 gangen. Met jullie voorkeuren erin verwerkt. Die jullie vooraf en ter plekke aangeven. Eigenlijk wordt er dan op maat voor jullie gezorgd. Mits jullie voorkeuren in de bergen voorradig zijn. Kreeft kan een lastig dingetje worden;) De kosten voor eten en drinken worden 1 op 1 tegen kostprijs aan jullie berekend. Stelpost € 1000,-

Reis, logies en materiaal kosten: daar valt nu weinig over te zeggen, omdat de locatie en de datum nog niet bekend zijn.
Deze kosten worden ook aan jullie door berekend. Stelpost €1000,-.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Fijne dag

Jamie010 op 02 nov 2021 11:24

1000€ om voor een hele week voor 45 man eten te kopen, is dat realistisch?
Dat zou 3.20€ per persoon per dag zijn.
Of kan ik nu helemaal niet meer rekenen?

Errant op 02 nov 2021 19:52

Nee deze prijsindicatie is voor Hooykaas voor 8 personen, luxe ontbijt en diner.

Plaats een reactie