Welk gebied dit weekend?

Beste kenners… met deze mooie sneeuwval beelden en de kriebels voor het winter seizoen, willen wij dit weekend de sneeuw opzoeken.
Welk gebied raden jullie aan?
Ik dacht zelf aan de hintertuxer gletsjer.
En welk dorp kunnen we dan het beste verblijven?
Ik ben normaal een Frankrijk ganger;)
Maar de gletsjers zoals hintertux zijn wat korter bij voor een weekend.
Bedankt alvast.

Overweeg bv Stubai dan ook even. Iets meer variatie en omstandigheden zijn prima op dit moment.

Edwin van Riel

Solden: Rettenbach en Tiefenbach Gletsjer zijn beide open.

Waar kan ik ergens de skipas prijs van deze gletsjers vinden?

Zou niet naar Solden gaan. Komend weekend is daar het testevent en is het hartstikke druk.

Ik dacht zelf aan de hintertuxer gletsjer.
En welk dorp kunnen we dan het beste verblijven?

Jillcrijns op 02 nov 2021 09:59

Uiteraard in Hintertux zelf. Het is geen groot dorp, dus er is niet heel veel aanbod, maar nu is er vast nog wel genoeg plaats.
Direct bij de lift staan een paar 4 en 5 sterrenhotels en op ca. 1 km. van de lift heb je een paar pensions en appartementen.

Annoying skiers since 2003

Tux is ook prima dorp om te verblijven. Ik denk ook iets goedkoper. Ik zat er zelf van de zomer in prima betaalbaar hotel. En is maar 10-15 min. rijden naar de gondel in hintertux. Uiteraard rijdt ook gewoon de skibus door het dorp. Eigenlijk elk dorp in het dal richting de gletsjer is prima, de vraag is vooral hoe dichtbij wil je zitten.

Zelf wil ik eigenlijk ook zsm die kant op, maar voor iets langer dan een weekend. Dus ik vraag me eigenlijk af welk gebied nu in november het meeste open heeft (aan km piste)? Iemand een idee?

Waar kan ik ergens de skipas prijs van deze gletsjers vinden?

Guyvh op 02 nov 2021 22:38

Hier op deze site bijvoorbeeld https://www.wintersport.nl/skigebieden/stubaiergletscher…
Of Google?

Aftellen maar!

Plaats een reactie