Is dit nog te herstellen?

Beste wintersportliefhebbers,

Zojuist een tweedehands boordje gekocht, maar bij thuiskomt zag ik toch een beschadiging (het was donker met de koop, dus heb het toen niet gezien). Ik ben een beginnende boarden en heb tot nu toe alleen op huurboards gestaan. Is dit nog te redden of is dit kansloos? Het zit aan de nose-kant.

null
null

Dat ziet eruit als een nogal “gebruikt” board ;) Maar die rand van je board gebruik je ook niet als het goed is. De belangrijkste edges zijn die langs de zijkanten, heel grofweg vanaf ongeveer het breedste stuk van je board aan de voor- en achterzijdes. Die moeten goed zijn, dat is je contact met de sneeuw.

Ik kan me voorstellen dat je dat gat wilt dichten om inwateren en daarmee vervolgschade op termijn (delamineren?) te voorkomen, maar het heeft geen effect op je prestaties op de sneeuw.

Over de eventuele reparatie zelf heb ik geen advies voor je, maar probeer eens een lokale of anders wat grotere wintersportwinkel om advies te vragen? Ik zou er zelf denk ik wat (dunne) epoxyhars in gieten en dan de restanten wegwerken na uitharden (schuren, vijlen).

But don’t take (just) my word for that ;)

Vullen/afdichten met wat epoxy (in de bouwmarkt in het lijmrek).

Is wel te fixen als boven beschreven (buig/sla eerst die staalkant even recht). Ik zou dat scheurtje eerst even iets uitvijlen zodat je zeker weet dat de epoxy echt overal komt.

Die staalkant ziet er wel flink gebruikt uit. Geen idee hoe de rest langs het hele board er uit ziet, maar voor je gaat repareren zou ik eerst even bekijken of het de moeite nog is. Als je het scheurtje fixed en vervolgens blijkt de rest van de staalkant nauwelijks meer te slijpen, is het zonde van je tijd ;)

Edwin van Riel

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! De edges zien er verder nog goed uit. Hebben even een slijp- en waxbeurtje nodig, maar dat is prima. Ik ga het dan vanmiddag even vullen met epoxy en dan moet het verder wel goed komen. Het was gelukkig een koopje.

We blijven Nederlanders.
Wat heb je ervoor betaald in het donker @Michelle1997

Als je een lijmklem gebruikt en twee stukken hout dan kan je die deuk er een beetje uithalen (of tussen de bankschroef maar dan wel je board beschermen met hout of iets anders). Daarna zoals bovengenoemd het gat opvullen met epoxy zodat er geen water in kan komen (wel voorzichtig om te voorkomen dat er niet meer stuk gaat, dus voorzichtig aandraaien en kijken of je het een beetje recht krijgt).

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 nov 2021 15:46

Zoals hierboven reeds gezegd geen enkel probleem. Even rechtbuigen in een bankschroef epoxy erin en jarenlang plezier!

Veel plezier met je board!

Click. Click. Peace

We blijven Nederlanders.
Wat heb je ervoor betaald in het donker @Michelle1997

Hooykaas op 09 nov 2021 15:10

Haha een tientje maar gelukkig :). Dus dat valt reuze mee.

Als ik het neusje zo zie en dit viel bij de koop niet op, moet ik denken aan een nr van Doe Maar.

.

Plaats een reactie