Ik ben zo bang dat het weer niet doorgaat...

Ik ben vast niet de enige die bang is dat de wintersport weer niet door kan gaan deze winter. Twee jaar geleden zijn we (ons gezin) voor het eerst geweest. Het was onze beste vakantie ooit en toen we de berg afreden terug naar Nederland, hebben we gelijk geboekt voor het volgende jaar. Dat zou dus vorig jaar zijn geweest. Een paar maanden geleden, toen alles in orde leek, hebben we voor twee weken in de kerstvakantie geboekt. We gaan naar een klein skigebied in Zwitserland en kijken er zo naar uit. Maar ja, de coronacijfers lopen op. Er komen steeds meer maatregelen. We zijn allemaal volledig gevaccineerd, maar stel dat Nederlanders tegen die tijd niet meer welkom zijn in Zwitserland? Of dat we bij terugkeer in quarantaine moeten? Voor mij geen probleem, maar mijn partner kan niet thuis werken en de kinderen moeten naar school. Vandaag moet ik de laatste termijn van het huis betalen. Het is een hoop geld en annuleren kan niet kosteloos. Maar los van het geld, ik maak me gewoon veel zorgen. Het zou zo verschrikkelijk treurig zijn als we niet mogen.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 12 nov 2021 14:29

“De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.”
Je kunt er toch niks meer aan veranderen, je bent volledig ingeënt én Zwitserland had vorig jaar juist de minste regels. Wat heeft het dan voor zin om je druk te maken?

Je weet waar je aan begint als je vakantie boekt met corona. Dat blijft komende jaren wel zo.

Ik heb net als jij de dobbelstenen gerold en het is afwachten wat het wordt.

Druk maken over wat als heeft geen zin, gewoon wachten. Of je hebt een leuke vakantie of niet en het kost wat geld. Het is niet anders, deze risico’s waren al zichtbaar bij het boeken.

*bericht bewerkt door Sneeuwplank op 11 nov 2021 12:09

Je sentiment snap ik. Onzekerheid neemt helaas wel toe.
Maar wat (denk ik) heel erg helpt is het 2G/3G-beleid. Het vaccin en de kaders die daarmee zijn ontstaan maken het een stuk duidelijker.
Het toerisme gaan ze echt niet zo maar blokken. Zal alleen het geval zijn als alle bedden vol komen te liggen. Maar zo ver is het nog lang niet. Vergeet niet het seizoenseffect. Hoe grillig het nu ook is, ik geloof er echt in dat we weer in rustiger vaarwater komen, zeker wanneer de boosters snel gezet kunnen worden.
Misschien zit ik ernaast, maar ik denk nu eenmaal graag in kansen en niet in beperkingen. Op bestuursniveau gebeurt hetzelfde. In ‘burgertje pesten’ geloof ik niet. Men doet wat denkt dat goed is.

Vraag het aan onze RIVM experts die hebben er compleet verstand van, voor het begin van de pandemie, in het begin van de pandemie, halverwege de pandemie tot op heden!
Laatste woord van van Dissel was lockdown ZEER onwaarschijnlijk gezien de aantal gevaccineerde, Franse Premier zei dat wintersport hoe dan ook door zal gaan.
Pro vaccinatie en Anti…als we het ergens niet over eens moeten zijn dan is het wel het wanbeleid van de overheden, want de lockdown zoals nu bij rtlnieuws is te lezen die komt er al weer aan hoor! eerst 2 weken een voorzichtig begin om iedereen weer braaf over de streep te trekken en stilletjes aan word het weer verlengd.
Conclusie is dat we geen stap verder zijn gekomen betreft maatregelen en lockdowns waar we al wel een mega stap verder zijn gekomen is dat het gros van de mensen als een Junk hunkeren naar een spuitje om maar vrij te kunnen leven.
En compleet gebrainwashed zijn, dit bij verreweg beangstigd mij het meeste van alles!

Phil, sneeuwplank en Alex jullie hebben allemaal gelijk! Het is natuurlijk een risico om te boeken en dat risico hebben we genomen. Ik kan nu alleen maar hopen dat we over zes weken welkom zijn in Zwitserland, dat we lekker kunnen skien en hopelijk ook nog een biertje kunnen drinken.

*bericht bewerkt door Acatharina op 11 nov 2021 13:31

Ha, ik ben vorig jaar in december lekker gaan skiën in Zwitserland.
En de overheid maar afraden.
Ik kan het iedereen aanraden!
Heerlijk veel sneeuw, geen volk, geen stress, …qua skiën beste vakantie ooit.

En mijn vriendin (die was thuisgebleven door haar job) liep corona op door thuis te blijven.
Gewoon gaan dus.
Er minder over nadenken betekent minder zorgen.
Veel plezier.

Ha @freerider is terug, nog altijd even optimistisch, al is het om andere redenen 😂😂

*bericht bewerkt door evr66 op 11 nov 2021 13:22

Edwin van Riel

@evr66 blij dat ik je kan amuseren :P
Vrees voor sneeuw heb ik in ieder geval al 4 jaar geen last meer van gehad ;)

Ha, ik ben vorig jaar in december lekker gaan skiën in Zwitserland.
En de overheid maar afraden.
Ik kan het iedereen aanraden!
Heerlijk veel sneeuw, geen volk, geen stress, …qua skiën beste vakantie ooit.

En mijn vriendin (die was thuisgebleven door haar job) liep corona op door thuis te blijven.
Gewoon gaan dus.
Er minder over nadenken betekent minder zorgen.
Veel plezier.

Kasper op 11 nov 2021 13:20

Ik heb daar ook over nagedacht, en ik was er dichtbij, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik geen bed wilde bezetten in het kanton waar ik naartoe wilde. Op dat moment lagen de ziekenhuizen erg vol en vond ik het persoonlijk egoïstisch om dat te negeren. Ik wilde het niet op m’n geweten hebben om een IC-bed te moeten bezetten omdat ik voor m’n eigen plezier wilde skiën. Geen leuke keuze, maar wel de enige juiste op dat moment voor mij. Daarbij ben ik niet afgegaan op wat er door onze eigen overheid allemaal werd gezegd, want dat kan ik prima zelf afwegen, maar dus op de situatie van de plek waar ik naartoe wilde.

Je kan er weinig aan doen.
De enige hoop is dat je als volledig gevaccineerd gezin wel die kant op kan gaan.
We zitten hier een beetje met hetzelfde maar we gaan richting Frankrijk en dat lijkt nog goed.
Enige probleem waar ik tegenaan ga lopen is dat mijn tweede vaccinanatie tijdens de voorjaarsvakantie niet meer geldig is. Daar moet ik dus circa half januari actie op ondernemen. Staat dus op het lijstje.

It is an amazing world

@Freerider, niet zo negatief zeg. Je kunt het ook van de andere kant bekijken; dankzij de maatregelen en lockdowns zijn er heel wat levens gered. Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat😆

Ha, ik ben vorig jaar in december lekker gaan skiën in Zwitserland.
En de overheid maar afraden.
Ik kan het iedereen aanraden!
Heerlijk veel sneeuw, geen volk, geen stress, …qua skiën beste vakantie ooit.

En mijn vriendin (die was thuisgebleven door haar job) liep corona op door thuis te blijven.
Gewoon gaan dus.
Er minder over nadenken betekent minder zorgen.
Veel plezier.

Kasper op 11 nov 2021 13:20

Ik heb daar ook over nagedacht, en ik was er dichtbij, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik geen bed wilde bezetten in het kanton waar ik naartoe wilde. Op dat moment lagen de ziekenhuizen erg vol en vond ik het persoonlijk egoïstisch om dat te negeren. Ik wilde het niet op m’n geweten hebben om een IC-bed te moeten bezetten omdat ik voor m’n eigen plezier wilde skiën. Geen leuke keuze, maar wel de enige juiste op dat moment voor mij. Daarbij ben ik niet afgegaan op wat er door onze eigen overheid allemaal werd gezegd, want dat kan ik prima zelf afwegen, maar dus op de situatie van de plek waar ik naartoe wilde.

alex_barros op 11 nov 2021 13:40

Iedereen zijn eigen keuze. Respect voor de uwe.

“De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.”
Je kunt er toch niks meer aan veranderen, je bent volledig ingeënt én Zwitserland had vorig jaar juist de minste regels. Wat heeft het dan voor zin om je druk te maken?

DrPhil op 11 nov 2021 11:04

En Oostenrijk wil ook alles openhouden dus een 2G regel en lockdown voor de ongevaccineerden.

😁😁😁

Bla, bla, bla.

Ik heb net nog even contact gehad met de buitenlandse collega’s en kan tot mijn vreugde melden: het gaat gewoon 100% door. De zorg in de Alpenlanden is het verzorgen van slechts corona patiënten helemaal beu en wil graag weer wat gecompliceerde breuken behandelen. Ook zijn we op zoek naar vrijwilligers die willen testen of je met een booster vaccin een hogere snelheid van de berg kan halen. Dat zou dan als bijwerking in de bijsluiter moeten komen te staan. Voor meer informatie of een verzoek tot deelname graag een pm.

PS. elke Nederlander die in het buitenland op de piste staat, kan onmogelijk tegelijktijdig een IC bed bezet houden. Dus met jullie boeking doe je de zorg een groot plezier!

Hugo_de_Jonge op 11 nov 2021 17:11

Kan iemand de idioten die hier een account aan maken om belachelijke meningen te droppen a.u.b. weren?

Ik heb net nog even contact gehad met de buitenlandse collega’s en kan tot mijn vreugde melden: het gaat gewoon 100% door. De zorg in de Alpenlanden is het verzorgen van slechts corona patiënten helemaal beu en wil graag weer wat gecompliceerde breuken behandelen. Ook zijn we op zoek naar vrijwilligers die willen testen of je met een booster vaccin een hogere snelheid van de berg kan halen. Dat zou dan als bijwerking in de bijsluiter moeten komen te staan. Voor meer informatie of een verzoek tot deelname graag een pm.

PS. elke Nederlander die in het buitenland op de piste staat, kan onmogelijk tegelijktijdig een IC bed bezet houden. Dus met jullie boeking doe je de zorg een groot plezier!

Hugo_de_Jonge op 11 nov 2021 17:11

Kan iemand de idioten die hier een account aan maken om belachelijke meningen te droppen a.u.b. weren?

Maxski op 11 nov 2021 17:16

Ze kunnen beter doorverwezen worden naar: https://www.wintersport.be/forum/topic/417322 want ik vond em wel geestig. 😅

*bericht bewerkt door bartvwg op 11 nov 2021 17:21

Bla, bla, bla.

Ik vind hem ook goed maar vind wel dat ie zijn QR -code op " Wintersport -inside MOET plaatsen…We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn

@Hugo- DE -jONGE (fuck die underscore man ) Welkom

Born to run. B.S.

Gebruikt iemand eens humor, krijg je meteen een zure reactie.

Ik moet me er inderdaad niet te veel zorgen over maken. Laten we hopen dat iedereen die wil ook echt kan!

@hugo_de_jonge welkom, ik vond m prachtig.

Die snelheid, mag die met skitracks “gemeten” zijn?

Edwin van Riel

Dus 3G, 2G of toch 5G?

Dus 3G, 2G of toch 5G?

Suuski op 12 nov 2021 09:55

3G + 2G = 5G 🙈

Vraag het aan onze RIVM experts die hebben er compleet verstand van, voor het begin van de pandemie, in het begin van de pandemie, halverwege de pandemie tot op heden!
Laatste woord van van Dissel was lockdown ZEER onwaarschijnlijk gezien de aantal gevaccineerde, Franse Premier zei dat wintersport hoe dan ook door zal gaan.
Pro vaccinatie en Anti…als we het ergens niet over eens moeten zijn dan is het wel het wanbeleid van de overheden, want de lockdown zoals nu bij rtlnieuws is te lezen die komt er al weer aan hoor! eerst 2 weken een voorzichtig begin om iedereen weer braaf over de streep te trekken en stilletjes aan word het weer verlengd.
Conclusie is dat we geen stap verder zijn gekomen betreft maatregelen en lockdowns waar we al wel een mega stap verder zijn gekomen is dat het gros van de mensen als een Junk hunkeren naar een spuitje om maar vrij te kunnen leven.
En compleet gebrainwashed zijn, dit bij verreweg beangstigd mij het meeste van alles!

Freerider op 11 nov 2021 13:05

Zo denk ik er ook over

@Freerider is een echte Oscar Mopperkont 😂😂

@Freerider is een echte Oscar Mopperkont 😂😂

Hooykaas op 12 nov 2021 11:24

Ik hoor en zie iedereen vandaag weer mopperen :). Hopen dat @Rogier of @evr66 snel met wat vrolijk stemmende sfeerimpressies op de proppen komen.

*bericht bewerkt door Shane op 12 nov 2021 11:28

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Freerider is een echte Oscar Mopperkont 😂😂

Hooykaas op 12 nov 2021 11:24

Ik hoor en zie iedereen vandaag weer mopperen :). Hopen dat @Rogier of @evr66 snel met wat vrolijk stemmende sfeerimpressies op de proppen komen.

Shane op 12 nov 2021 11:28

Doelstelling was vandaag, maar de mist op de Col Agnel zou het skiën niet veel beter hebben gemaakt dan Steven Kruiswijk’s ervaringen op die col :-) maar er komt nog meer aan. De ski’s dragers staan op het dak!

Click. Click. Peace

Wees blij als dit je grootste zorg is ;)
(maar ik snap 'm wel, wil zelf ook mega graag weer op wintersport al is het maar om even alle zorgen opzij te zetten…)

*bericht bewerkt door Nics op 12 nov 2021 12:36

@Freerider is een echte Oscar Mopperkont 😂😂

Hooykaas op 12 nov 2021 11:24

Ik hoor en zie iedereen vandaag weer mopperen :). Hopen dat @Rogier of @evr66 snel met wat vrolijk stemmende sfeerimpressies op de proppen komen.

Shane op 12 nov 2021 11:28

Ik jank niet, integendeel. Foto’s inside. Zal ff paar in nw topic zetten.

Edwin van Riel

Plaats een reactie