zoektocht naar piepkleine skigebiedjes voor fotoserie

Goedemiddag,

Ik werk als fotograaf aan een fotoverhaal/documentaire over het toerisme in de berg/skigebieden en de klimaatsverandering die daarboven hangt. Zelf ken ik best wat gebieden maar voor deze serie ben ik nu op zoek naar een heel klein skigebied waar de tijd lijkt stil gestaan te hebben. Dit in contrast met de grote (massa)gebieden. Bijvoorbeeld: Een piepklein gebiedje waar de boer zelf in de winter onderaan de lift staat (die in geen 30 jaar is veranderd) en de skiërs enkele pistes naar beneden kunnen skiën. Waar ze nog proberen zelfstandig te zijn en te overleven tov de grote gebieden en de sneeuwonzekerheid.

Kent iemand zo’n gebiedje/plek? ik zoek wel zo’n plek in de Alpen. Alvast heel erg dank voor jullie reacties en hulp!

Mvg Milan

Ik moet eigenlijk direct aan Pelvoux denken, bij Rogier om de hoek!

(Al is de 30 jaar oude lift daar in 2012 wel vervangen door een iets moderner exemplaar zie ik net)

*bericht bewerkt door paolie op 13 nov 2021 15:40

Ik moest bij je oproep meteen denken aan La Poya in Vallorcine. Een dorpje nabij Chamonix. Daar waar Chamonix wereldfaam heeft opgebouwd is in Vallorcine de tijd stil blijven staan. La Poya bestaat uit twee sleepliften (nagenoeg naast elkaar). Aan de voet van het skigebied ligt Hotel de Buet. Dat ziet er nog net zo uit als op de zwart wit foto’s. Het heeft bestaansrecht vanwege de ligging naast de regelmatig afgesloten pas tussen Vallorcine (en Finhaut/Martigny Zwitserland) en Chamonix. We hebben een keer een nachtje doorgebracht in het hotel omdat we onze skivakantie wilde uitbreiden. Vol trots boodt de uitbaatster ons een kamer keuze. Kamer 1 aan de achterzijde of kamer 2 waar ze hun dochter verwekt hadden…

sneeuw witje en de 7 bergen

Trafoi?

Mr. Slow

In Nevache heb je ook nog een oude sleeplift staan.

Click. Click. Peace

Sonnenhang

Ligt in de Allgau naast Oberjoch