Strolz of Hannes Strolz

Interessant, zo’n draadje over ‘Strolz’. Ik ski al meer dan 25 jaar behoorlijk veel/vaak, maar had nog nooit van dit merk gehoord. Zo te lezen een aanrader als ik mijn schoenen ga vervangen :-)

Peter Pos

Even een korte reactie voor dit forum over Hannes Strolz schoenen. Het origineel! De service van de winkel in Lech is meer dan uitstekend. Ik ski al meer dan 30 jaar op inmiddels mijn 2de paar Hannes Strolz schoenen, net zoals mijn vrouw en veel familie leden en vrienden. Je hoort nooit problemen! Mijn schoenen komen van Austria in Malden (woon er vrij dichtbij). Het 1ste paar van mijn vrouw ook, het 2de komt van Brundle in Ischgl. Ook mijn jongste zoon kocht daar zijn 1ste paar Strolz schoenen toen hij 26 was. Vanaf het begin alleen maar problemen: zeker 15x terug geweest bij Brundle (5 vakanties, 3 jaar!), maar geen oplossing gevonden. 4 weken geleden is hij met zijn vrienden wezen skiën in Sölden op zijn 12 jaar oude Nordica’s :( Hij gooide de 1.000€ dure Strolz schoenen bij wijze van spreken in de container. Ik heb met Strolz in Langen contact opgenomen. Zij gaven aan nogmaals terug te gaan naar de winkel in Ischgl. Weer 3x terug maar geen oplossing. Nogmaals met de uiterst vriendelijke klantenservice van Hannes Strolz gesproken (Hr. Hannes Brutscher; DANKE) en een afspraak in Lech gemaakt. Binnen een tijdsbestek van 3 uren was het probleem opgelost. Een nieuwe binnenzool, een nieuwe binnenschoen en de schaal iets verbreed. Wat een ski-plezier en geen centje pijn. Grote dank aan Merlin Strolz voor de SUPER Service! Mijn advies: koop het origineel, koop HANNES STROLZ.

JvanderDonk op 05 apr 2023 19:31

Alleen vervelend dat je er voor naar Lech moet. Ofwel daar eens gaan kijken komend seizoen. Hhmmmm. 🤔🤔🤔

*bericht bewerkt door bartvwg op 06 apr 2023 07:10

Bla, bla, bla.

Interessant, zo’n draadje over ‘Strolz’. Ik ski al meer dan 25 jaar behoorlijk veel/vaak, maar had nog nooit van dit merk gehoord. Zo te lezen een aanrader als ik mijn schoenen ga vervangen :-)

peterpos op 05 apr 2023 19:41

Eens. Ook nog nooit van gehoord. Onlangs een paar tour-skischoenen van Scott ( Cosmos ) aangeschaft, 10 jr eerder moeten doen. ( o wacht, toen waren ze er nog niet 😁)
Vond €599 al een best prijsje, als ik bedragen lees van €1120… potverdikkie…

Ik ken het merk wel, maar voor mij is het zo als met bijvoorbeeld Stockli. Top spul, maar voor de helft van de prijs ook te vinden.

Interessant, zo’n draadje over ‘Strolz’. Ik ski al meer dan 25 jaar behoorlijk veel/vaak, maar had nog nooit van dit merk gehoord. Zo te lezen een aanrader als ik mijn schoenen ga vervangen :-)

peterpos op 05 apr 2023 19:41

Ik ski dus zelf (eerder ergens in dit topic al gemeld) al jaren met Strolz en als je er zelf mee skiet dan kom je ze toch wel geregeld tegen. Vaak als je er een ziet dan zie je er meer bij mensen uit 1 gezin of van een of andere skiclub.

Ik zou zelf nooit meer anders willen. Ski er 10 seizoenen mee en heb er dan 250-300 dagen op geskied. Dan hebben ze hun beste tijd ook wel echt gehad denk ik :). Zit beetje te wachten tot de stijfste schoenen van ze een ander design krijgen. Die zijn er nu nog steeds uit als het ‘oude’ model. Ik maak gekscherend altijd de opmerking dat iemand die de schoenen / het merk niet kent denkt dat je op de oude schoenen van je opa aan het skiën bent. Ik vind ze er vrij gedateerd uit zien.

null

140 flex, loopstand, Cabrio model… ;-)

*bericht bewerkt door Marco-Paul op 08 apr 2023 22:38

Date your skis but marry your boots

Mis nog een rode plopneus, en passende kleding. Dan kun je bij macdonalds dienst doen als clown…
Wie bedenkt dit soort combinaties?

Ik mag het zeggen omdat ik al een paar de trotse bezitter ben van de Strolz grijze/blauwe uitvoering… en JA ze zijn extreem goed !

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Warenhuis Strolz in Lech heeft denk ik zijn langste tijd gehad. Is er uitverkoop en ze verkopen de hele winkel leeg. Zag er vandaag niet naar uit dat ze nog lang openblijven.

Warenhuis Strolz in Lech heeft denk ik zijn langste tijd gehad. Is er uitverkoop en ze verkopen de hele winkel leeg. Zag er vandaag niet naar uit dat ze nog lang openblijven.

SLMP op 09 apr 2023 21:58

Dat is een van de redenen dat Hannes Strolz er weg is met zijn schoenen… 😉

Date your skis but marry your boots

Warenhuis Strolz in Lech heeft denk ik zijn langste tijd gehad. Is er uitverkoop en ze verkopen de hele winkel leeg. Zag er vandaag niet naar uit dat ze nog lang openblijven.

SLMP op 09 apr 2023 21:58

Het is omgekeerd: ze hadden zeer grote financiele problemen, voornamelijk agv Corona. Zijn afgelopen herfst definitief gered. O.a de CEO van Boss is er zelf met geld in gegaan.
Uitverkopen deden ze altijd al aan het eind van het seizoen, maar het zou me ook niks verbazen als er binnenkort een grote verbouwing komt, want dat is hoognodig.

Zo, ik heb ook een afspraak gemaakt bij @marco-paul om schoenen aan te laten meten. Na alle lovende verhalen over (Hannes) Strolz ben ik overtuigd. We gaan het meemaken.

Ga je geen spijt van krijgen! Vele lange jaren plezier.

Ik heb nog goed zittende skischoenen en gelukkig geen moeilijke voeten.
Nu de modellen er hipper uitzien zullen de volgende schoenen Hannes Strolz worden.
Natuurlijk bij Dutch Bootfitter @Marco-Paul.
Makkelijk in de buurt voor eventuele service.

Ik heb nog goed zittende skischoenen en gelukkig geen moeilijke voeten.
Nu de modellen er hipper uitzien zullen de volgende schoenen Hannes Strolz worden.
Natuurlijk bij Dutch Bootfitter @Marco-Paul.
Makkelijk in de buurt voor eventuele service.

Hooykaas op 29 feb 2024 21:34

Ja het is voor mij niet echt in de buurt, woon in de regio Breda. Na het lezen van verschillende reviews zal het de rit (minimaal 2x) meer dan waard zijn.

Ik heb nog goed zittende skischoenen en gelukkig geen moeilijke voeten.
Nu de modellen er hipper uitzien zullen de volgende schoenen Hannes Strolz worden.
Natuurlijk bij Dutch Bootfitter @Marco-Paul.
Makkelijk in de buurt voor eventuele service.

Hooykaas op 29 feb 2024 21:34

Ja het is voor mij niet echt in de buurt, woon in de regio Breda. Na het lezen van verschillende reviews zal het de rit (minimaal 2x) meer dan waard zijn.

Danny076 op 01 mrt 2024 08:18

Wellicht is Malden bij Nijmegen (Austria Sport) dichterbij. Zij hebben ook Hannes Strolz. Ik heb ze zelf daar een jaar of 8 geleden gekocht (wil nooit meer anders, heb geen probleemvoeten maar het is gewoon zo ontzettend fijn).

Ik heb nog goed zittende skischoenen en gelukkig geen moeilijke voeten.
Nu de modellen er hipper uitzien zullen de volgende schoenen Hannes Strolz worden.
Natuurlijk bij Dutch Bootfitter @Marco-Paul.
Makkelijk in de buurt voor eventuele service.

Hooykaas op 29 feb 2024 21:34

Ja het is voor mij niet echt in de buurt, woon in de regio Breda. Na het lezen van verschillende reviews zal het de rit (minimaal 2x) meer dan waard zijn.

Danny076 op 01 mrt 2024 08:18

Wellicht is Malden bij Nijmegen (Austria Sport) dichterbij. Zij hebben ook Hannes Strolz. Ik heb ze zelf daar een jaar of 8 geleden gekocht (wil nooit meer anders, heb geen probleemvoeten maar het is gewoon zo ontzettend fijn).

brakes op 01 mrt 2024 13:06

Ja ik heb (of had) eigenlijk ook altijd het idee dat ik geen probleemvoeten heb, maar met skischoenen is het elke 2 a 3 jaar toch zo dat de schoenen me enorm veel pijn doen. Ik heb met “gewone” schoenen overigens nergens last van. Ben blij van jou ook een positieve bevestiging te lezen, dat bevestigd voor mij ook mijn keuze. Keuze voor @Marco-Paul is mede gebaseerd op reviews op dit forum. Wat verder rijden is dan een kleine last voor bewezen resultaten. Had er ook voor naar Lech gereden als het nodig zou zijn.

Een vraagje: hoe zit het tegenwoordig met het gewicht van de Strolz skischoenen? Ik kan me uit het verleden herinneren dat die dingen loeizwaar waren. Is dat beter met de nieuwe modellen?

Een vraagje: hoe zit het tegenwoordig met het gewicht van de Strolz skischoenen? Ik kan me uit het verleden herinneren dat die dingen loeizwaar waren. Is dat beter met de nieuwe modellen?

MiDo op 01 mrt 2024 16:48

Ik kan je er nu nog geen antwoord op geven, maar anderen vast wel

Ik vind de nieuwe niet minder zwaar dan de oude, maar heb ze nooit echt gewogen. Mijn vent heeft nieuwe (blauw-grijze), ik oude model (rode racers).

Gisteren bij @Marco-Paul en collega Bart geweest om me te laten adviseren. Uiteraard moet je niet naar een dergelijke winkel gaan als je niet in je achterhoofd houdt dat het uiteindelijke advies Hannes Strolz gaat zijn. Zo geschiedde ook bij mij hoewel ik ook een minder kostbaar alternatief kreeg aangeboden. Gekozen voor Hannes Strolz schoenen omdat ik niet meer met gruwelijke pijn in mijn voeten (die blijkbaar door Mortons neuroom wordt veroorzaakt) wil skien. Over een paar weken terug naar Amsterdam voor de tweede afspraak. Tot nu toe in elk geval fijn geholpen door beide heren.

*bericht bewerkt door Danny076 op 03 apr 2024 09:06

@Danny076
Had je al veel eerder moeten doen.
Skiën met pijn in je voeten is verschrikkelijk.
Is in deze tijd echt niet meer nodig.
Ook voor andere die mee lezen.
Ga investeren in goede schoenen.

Ja @hooykaas je opmerking is terecht hoor. Hoewel het in mijn geval niet een principe was van niet investeren. Ik kocht elke 2 seizoenen nieuwe skischoenen. Dit omdat het eerste seizoen redelijk leek te gaan, het tweede seizoen was altijd helemaal k*t. En dus weer in een skigebied nieuwe aan laten meten (eh smeren) waar dan de pijn weer tijdelijk van weg was.
De rekensom is dan elke 2 seizoenen 500 a 600 voor een paar nieuwe skischoenen of in 1 keer 1200 euro voor een paar volledig op maakt gemaakte (die dan vermoedelijk langer lekker blijven zitten dan 2 seizoenen).

Is er een winkel in belgie waar ze deze schoenen aanbieden ?

Als ik op de website www.hannes-strolz.com/en/dealers kijk @evert dan zou voor zowel Antwerpen als Brussel de winkel van freestylesport in Roosendaal (Nederland) de dichtsbijzijnde winkel zijn.
Die winkel is voor mij ook het meest dichtbij (Breda), echter heb ik op basis van de ervaringen op dit forum besloten om toch wat verder te rijden en bij @marco-paul van DutchBootFitter (in Amsterdam) te gaan.

*bericht bewerkt door Danny076 op 03 apr 2024 13:54

Je kunt ook je volgende skivakantie in Lech boeken. De schoenen zijn binnen een dag klaar.

Je kunt ook je volgende skivakantie in Lech boeken. De schoenen zijn binnen een dag klaar.

Liezen op 03 apr 2024 14:03

Zit deze zomer in het Lechtal dus dat is mooi :-)

Je kunt ook je volgende skivakantie in Lech boeken. De schoenen zijn binnen een dag klaar.

Liezen op 03 apr 2024 14:03

Ja en voor eventuele refits word je dan toch naar ons gestuurd ;-)

Date your skis but marry your boots

Kijk hier maar even: https://hannes-strolz.com/en/dealers

JvanderDonk op 03 apr 2024 13:38

Neen dus …

Je kunt ook je volgende skivakantie in Lech boeken. De schoenen zijn binnen een dag klaar.

Liezen op 03 apr 2024 14:03

Zit deze zomer in het Lechtal dus dat is mooi :-)

evert op 03 apr 2024 16:32

Ideaal! Wel ff een afspraak inplannen.
En controleren of er geen werkzaamheden aan de weg Lech-Warth zijn.

*bericht bewerkt door Liezen op 03 apr 2024 19:43

Plaats een reactie