Strolz of Hannes Strolz

Zouden nieuwe Strolz skischoenen nog comfortabeler zijn dan mijn12 jaar (250 skidagen) oude ?
Door vernieuwingen in de productie of door veroudering van materiaal.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 14 nov 2021 15:31

Neen. Vroeger was alles beter.
Pff 12 jaar oud, die hadden al lang in de vuilbak moeten liggen.

Ja! het foam in binnenschopen kan na zoveel jaar nooit meer dezelfde kwaliteit bieden als nieuwe binnenschoenen.
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/341787/hoelang-gaa…

Click. Click. Peace

Dat die dingen nog niet spontaan verpulvert zijn. 😋

Übung macht den meister!!!

Achtergrond informatie:
De beroemde Fa Strolz was een half jaar geleden failliet.
Firma Bogner is voor vele miljoenen Euro’s het schip in gegaan…
Over de rest van de merken heb ik geen informatie gekregen. Maar dat zal ook fors zijn.
Er komt een doorstart.

PS
Hoe kan een sportwinkel 43 miljoen Euro schuld opbouwen.

PS
Hoe kan een sportwinkel 43 miljoen Euro schuld opbouwen.

Hooykaas op 14 nov 2021 18:48

Effe vragen aan Belgische regering.

Born to run. B.S.

PS
Hoe kan een sportwinkel 43 miljoen Euro schuld opbouwen.

Hooykaas op 14 nov 2021 18:48

Zouden aandeelhoudersleningen kunnen zijn.

Laten we ook hier on-topic blijven en antwoord proberen te geven op de vraag van de TS

Click. Click. Peace

Dat antwoord staat er toch allang?

Dan is dat geen reden om hier een heel ander topic van te maken. Dat kun je elders wel doen.

Click. Click. Peace

Lijkt me anders interessante informatie om te weten als je nieuwe schoenen wil kopen dat Strolz failliet is (en de omvang daarvan) in verband met evt garantie-aanspraken op je nieuwe schoenen. Ik wist het in elk geval niet. En laten we wel wezen: het gaat hier om 3 reacties.

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 nov 2021 20:46

Het is de vraag of hij überhaupt nog nieuwe Strolz schoenen kan kopen.
Vandaar dit uitstapje @Rogier

Het is de vraag of hij überhaupt nog nieuwe Strolz schoenen kan kopen.
Vandaar dit uitstapje @Rogier

Hooykaas op 14 nov 2021 20:47

Logisch maar wat daar dan bijvoorbeeld de Belgische regering mee te maken heeft. Of hoe het precies in zijn werk is gegaan en wie en waar het geld is gaat wat ver. En ik geef toe, deze keer, dat ik in dit geval misschien wat te streng was . Bij deze :-)

Click. Click. Peace

Ski al 22 jaar met 1e paar Strolz en ik heb ook jarenlang in sportzaak gewerkt dus ik weet waar ik over praat. Ik heb de race uitvoering en de binnenschoen is nog perfekt. Dit jaar een nieuw paar aangeschaft maar volgens de winkel hoefde het nog niet. Er is ieder jaar ongeveer 3 weken op geskied en serieus veel op geracet. Ik wil een makkelijker instap omdat ik een rugproblemen heb. Maar ik ga er dan ook niet mee apresskien.

Dat verklaart dus waarom ze failliet zijn. Hun schoenen zijn zo goed, dat niemand na een eerste aanschaf nog nieuwe koopt.

null

Ik wil graag even reageren op het Strolz verhaal.

Het Strolz warenhuis heeft tijdens de lockdown surseance van betaling gehad, Inmiddels is er wel een doorstart.

De Strolz skischoenen was altijd al een op zich zelf staand bedrijf maar door de perikelen heeft Hannes Strolz (3e generatie, huidige eigenaar) gekozen voor een nieuwe naam: Hannes Strolz naar de oprichter van het merk.

De Strolz skischoenen worden met ingang van dit seizoen ook NIET meer in het Strolz warenhuis verkocht!!

Ik was vier weken geleden in Langen (waar de fabriek staat) en ik kreeg de indruk dat er onenigheid was in de familie. Hannes wilde er echter niet te veel over zeggen…

Wel keert de skischoen terug naar Lech: Merlin Strolz, de zoon van Hannes gaat in Lech de ‘Hannes Strolz Skibootique’ leiden paar honderd meter van het warenhuis.

Het skischoen merk is dus nog springlevend en een gezond bedrijf.

Meer informatie over Hannes Strolz: https://www.strolz.amsterdam/hannes-strolz/

Marco-Paul Breijer
DutchBootFitter www.bootfitter.nl

*bericht bewerkt door Marco-Paul op 24 nov 2021 11:38

Date your skis but marry your boots

Ja! het foam in binnenschopen kan na zoveel jaar nooit meer dezelfde kwaliteit bieden als nieuwe binnenschoenen.
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/341787/hoelang-gaa…

Goed stuk BTW!

Rogier op 14 nov 2021 15:33
Date your skis but marry your boots

Mij binnenschoen is nog perfect. Ik heb na 9 jaar en nieuwe binnenschoen kosteloos gekregen omdat de stof losgeraakt was en plooide. Die heeft geen enkel verschil met de binnenschoen die er al inzat. De binnenschoenen zijn ook snoeihard daarom zo’n lastige instap maar als je ze aan hebt getrokken is het top. Iedereen kan nog zoveel beweren maar dit is wat het is.

@Juppo_Sportivo Het nieuwe model Evolution heeft een ‘cabrio’ instap. Dat is een stuk gemakkelijker instappen.

null

Date your skis but marry your boots

@Juppo_Sportivo Het nieuwe model Evolution heeft een ‘cabrio’ instap. Dat is een stuk gemakkelijker instappen.

null

Marco-Paul op 25 nov 2021 09:02

Daarom heb ik die nu aangeschaft want t was een hel om er in te komen

Wat kost zo’n paar ongeveer?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Wat kost zo’n paar ongeveer?

Veenhoorn op 25 nov 2021 14:03

€1150,- precies ;-)

Date your skis but marry your boots

Wat kost zo’n paar ongeveer?

Veenhoorn op 25 nov 2021 14:03

€1150,- precies ;-)

Marco-Paul op 25 nov 2021 14:17

Ook op black friday? :)

Nu, als je er 10 jaar mee verder kan kom je niet zo gek veel duurder uit dan de andere merken, gesteld dat je om de 4 à 5 jaar nieuwe koopt.

Bla, bla, bla.

Die kosten voor mij inclusief zolen en alle aanpassingen om precies te zijn 1048 euro. Dus aangepaste zolen en de schacht wordt aangepast inclusief.

Ik zeg t maar weer eens (en heb t al weleens vaker geschreven). Als je eenmaal Strolz gewend bent dan wil je nooit meer wat anders. Ik zou het echt iedereen van harte aanbevelen (ook als je geen probleemvoeten hebt).
Sluiten gewoon heerlijk aan, skiën fantastisch en zien er tegenwoordig ook iets hipper uit (de oudere modellen heb je wel af en toe t gevoel dat mensen denken dat je op de schoenen van je opa skiet :)).

Ik heb mijne nu een jaar of 5 met pakweg 110 skidagen in 4 seizoenen en hoop ze deze winter weer gewoon op de pistes te kunnen gebruiken. Mijn vrouw haar schoenen zijn ook aan vervanging toe en ook zij gaat naar Strolz over.

Ps. Ik heb ze destijds bij Austria Sport in Malden gekocht. M.i. een topwinkel die je niet laat vertrekken voordat het helemaal perfect is.

*bericht bewerkt door brakes op 25 nov 2021 14:46

Ik haal ze ook daar en ik vind t ook topschoen. Ik heb zelf jarenlang ski’s en skischoenen verkocht maar mijn skischoenen haalde ik daar. Die Oostenrijkse eigenaar zit er niet meer in maar Georg is over gegaan naar de nieuwe eigenaar en dat is iemand die weet waar hij over praat en je gaat pas de deur uit als het perfect is. En mocht er later iets mee zijn dan wordt dat keurig opgelost. Echt top

Echter i>

null

Ik wil graag even reageren op het Strolz verhaal.

Het Strolz warenhuis heeft tijdens de lockdown surseance van betaling gehad, Inmiddels is er wel een doorstart.

De Strolz skischoenen was altijd al een op zich zelf staand bedrijf maar door de perikelen heeft Hannes Strolz (3e generatie, huidige eigenaar) gekozen voor een nieuwe naam: Hannes Strolz naar de oprichter van het merk.

De Strolz skischoenen worden met ingang van dit seizoen ook NIET meer in het Strolz warenhuis verkocht!!

Ik was vier weken geleden in Langen (waar de fabriek staat) en ik kreeg de indruk dat er onenigheid was in de familie. Hannes wilde er echter niet te veel over zeggen…

Wel keert de skischoen terug naar Lech: Merlin Strolz, de zoon van Hannes gaat in Lech de ‘Hannes Strolz Skibootique’ leiden paar honderd meter van het warenhuis.

Het skischoen merk is dus nog springlevend en een gezond bedrijf.

Meer informatie over Hannes Strolz: https://www.strolz.amsterdam/hannes-strolz/

Marco-Paul Breijer
DutchBootFitter www.bootfitter.nl

Marco-Paul op 24 nov 2021 11:36

Zeker, ook al 10 jaar schoenen aan van Strolz en wil nooit meer ander merk. Echter maakt de splitsing binnen het Strolz huis de keuze wel weer moeilijker. Waar HannesStrolz de oude lijn van Strolz voortzet https://hannes-strolz.com/en/ski-boots/ski-boot-collection-2… is de andere deel van de Strolz Familie onder de Strolz naam in zee gegaan met Tecnica wat toch ook in een schitterende skischoen heeft geresulteerd https://strolz.at/pages/skiboot. zag ze laatst op de piste en vroeg me al af waar die samenwerking vandaan kwam. Maar of die net zo goed is als het origineel…?

De Hannes Strolz skischoenen zijn de originele Strolz skischoenen.

Omdat het warenhuis toch iets moest verkopen zij nu de Tecnica Mach1 met een Strolz sticker erop en een andere binnenschoen.
Deze Tecnica wordt niet zo op maat gemaakt als de originele Strolz skischoenen van Hannes Strolz.

Date your skis but marry your boots

De Hannes Strolz skischoenen zijn de originele Strolz skischoenen.

Omdat het warenhuis toch iets moest verkopen zij nu de Tecnica Mach1 met een Strolz sticker erop en een andere binnenschoen.
Deze Tecnica wordt niet zo op maat gemaakt als de originele Strolz skischoenen van Hannes Strolz.

Marco-Paul op 08 mrt 2022 21:49

Top, dank voor de toelichting, maakt de keuze weer makkelijk!

Even een korte reactie voor dit forum over Hannes Strolz schoenen. Het origineel! De service van de winkel in Lech is meer dan uitstekend. Ik ski al meer dan 30 jaar op inmiddels mijn 2de paar Hannes Strolz schoenen, net zoals mijn vrouw en veel familie leden en vrienden. Je hoort nooit problemen! Mijn schoenen komen van Austria in Malden (woon er vrij dichtbij). Het 1ste paar van mijn vrouw ook, het 2de komt van Brundle in Ischgl. Ook mijn jongste zoon kocht daar zijn 1ste paar Strolz schoenen toen hij 26 was. Vanaf het begin alleen maar problemen: zeker 15x terug geweest bij Brundle (5 vakanties, 3 jaar!), maar geen oplossing gevonden. 4 weken geleden is hij met zijn vrienden wezen skiën in Sölden op zijn 12 jaar oude Nordica’s :( Hij gooide de 1.000€ dure Strolz schoenen bij wijze van spreken in de container. Ik heb met Strolz in Langen contact opgenomen. Zij gaven aan nogmaals terug te gaan naar de winkel in Ischgl. Weer 3x terug maar geen oplossing. Nogmaals met de uiterst vriendelijke klantenservice van Hannes Strolz gesproken (Hr. Hannes Brutscher; DANKE) en een afspraak in Lech gemaakt. Binnen een tijdsbestek van 3 uren was het probleem opgelost. Een nieuwe binnenzool, een nieuwe binnenschoen en de schaal iets verbreed. Wat een ski-plezier en geen centje pijn. Grote dank aan Merlin Strolz voor de SUPER Service! Mijn advies: koop het origineel, koop HANNES STROLZ.

Plaats een reactie