jullie ervaring les sybelles (le corbier)

Hey iedereen!

Ik vroeg mij af wat jullie menig was over het skigebied les sybelles in het algemeen. We zouden met een groep van verschillende niveaus gaan naar een skigebied dat aan de iets goedkopere kant ligt in het midden van januari. Als ik enkel afga op de verdeling van de skislopes (kleuren), ziet dit er niet echt iets uit voor beginners (bijna enkel rood). De personen van het laagste niveau die meegaan, kunnen eigenlijk al redelijk skiën/snowboarden maar hebben het zelfvertrouwen nog niet helemaal om minder perfecte, steile pistes af te gaan. Dan hebben ze soms de neiging naar achteren te leunen en hebben dan niet volledige controle. Zou het skigebied ook aangenaam zijn voor hun of is het echt te moeilijk?

Als jullie zeggen, “neen dit is het gebied niet”, sta ik altijd open voor suggesties.
Bedankt voor het lezen!

Wat mij betreft is Les Sybelles een top (budget) gebied, ook voor beginners, er zijn inderdaad veel rode pistes, maar naar mijn inziens zijn veel daarvan te vermijden/vallen reuze mee. Vooral in het gebied boven Le Corbier kan je op vele, redelijke relaxte manieren naar beneden (al is het daardoor daar meestal wel relatief druk). Een nadeel aan het gebied is dat er nog redelijk wat oude sleep liften zijn, dus houd daar rekening mee als de boarders, die matig vinden.

Hi!

Ik ben hier 1 keer geweest, ook met een grotere groep van verschillende niveaus. Was op zich prima te doen maar dit komt ook doordat de minder ervaren mensen er voor kozen om lessen te nemen.

Qua sfeer zou ik niet voor Le Corbier gaan, behoorlijk weinig te beleven daar. Saint Sorlin d’Arves in hetzelfde gebied is al een stuk sfeervoller.

Het lijkt erop dat we met een vergelijkbare groepssamenstelling reizen. Misschien is het skigebied van Alpe D’huez een goede optie? Hier heb je op het plateau zelf een aantal goede en makkelijkere brede pistes, hoe hoger je vervolgens gaat hoe uitdagender het wordt. Voor ieder wat wils dus :)

Veel plezier gewenst!

Les Sybelles is een mooi uitgebreid gebied. De meer ervaren skiër kan daar mooie lange tochten doen naar iedere uithoek van het skigebied. Ik herinner me inderdaad wel dat de verbindingsliften soms wat tegenvallen (sleepliften) en bij veel wind ook sluiten.

Le Corbier zelf was eerder een tegenvaller. Het is een betonnen bergresort uit de jaren stillekes. Kleine appartementjes, weinig sfeer, weinig authenticiteit. Ook qua après-ski is er niet zoveel te doen. Maar met een grote groep maak je natuurlijk je eigen feestje wel.

Ik ben een aantal keer in Les Sybelles geweest (in Le Corbier en St Sorlin d’Arves), en sluit me aan bij de andere comments. Les Sybelles is echt wel een leuk gebied voor beginners en gevorderden, genoeg te vinden voor iedereen.
Maar als het kan, probeer Le Corbier te vermijden. 0 sfeer (wel heel praktisch) en de verbinding tussen Le Corbier en de rest van het gebied hangt veel af van een aantal (lange) sleepliften bovenop een kam. Voor boarders niet chill, maar daarnaast gaat die verbinding ook snel dicht. St Sorlin d’Arves is net zo budget, maar heeft al iets meer sfeer. De pistes boven St Sorlin zijn ook best mooi.

Bedankt iedereen! Ik bespreek het met de groep en leg jullie meningen/tips voor!

Ik vind het een leuk en lekker groot gebied.
Die lange verbindingssleeplift boven op de Ouillon is inmiddels vervangen door stoeltjeslift GastonExpress.

Plaats een reactie