Jansen vaccin

Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het met het Jansen vaccin zit?

Waar vindt de controle plaats?
Bij de grens of bij de skipasverkoop?
En wat als je eerst Corona hebt gehad en daarna eenmalig met Jansen bent gevaccineerd?
Wordt dat gelijkgesteld aan een eenmalige vaccinatie?

Wat je kan doen, is zelf een scan-app van het land in kwestie installeren en je eigen QR controleren.
Als je dan bij voorbeeld je herstelcertificaat van 180 dagen niet voor of midden in je vakantie komt te vervallen en je krijgt nu groen licht, dan zal je dan ook wel groen licht krijgen.

Voor België heet de app “CovidScan”.
Mogelijk weten anderen op dit forum hoe de apps heten die restauranthouders in Frankrijk/Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland/Italië moeten gebruiken.

en belangrijker voor mij op korte termijn: de app voor Nederland heet “Coronacheck scanner”.

*bericht bewerkt door Vivace op 22 nov 2021 14:06

Glide on!

tot heden geen controle aan de grens (verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren), als je een liftpas koopt of in een hotel aankomt zal je een geldige QR nodig hebben, Janssen is tot 2 januari (vervalt per 3 jan) geldig, check in je wintersportplaats op hun website wat ze van je nodig hebben (herstelbewijs is 180 dagen geldig maar sommige gaven aan dat ze een verklaring door hun arts lieten opstellen, of bel even met de liftinstantie als het niet duidelijk op hun website staat wat je nodig hebt om een liftpas te krijgen…)

*bericht bewerkt door Gerjon op 22 nov 2021 14:31

Dank voor jullie reacties.
Ik ben niet duidelijk geweest over onze plannen. (sorry Gerjon)
Oostenrijk is alleen een transit; we gaan (hopelijk) in Valgardena vakantie vieren.
Dus geen controle aan de grens is gunstig.

En bedankt Vivace, ik ga zeker op voorhand mijn QR code checken.

Maar ik kan niks vinden over hoe ze omgaan met de gevallen die eerst covid hebben gehad en daarna 1-malig met Jansen zijn gevaccineerd.
Want ik val als enige in die groep binnen ons gezin.
Uit onderzoek blijkt ook dat de combinatie van eerst de ziekte en dan het vaccin, hogere bloedspiegels van afweerstoffen geeft dan 2x een vaccinatie.
Dus ik heb goede hoop.

OT: dit systeem loopt dus ook al grotendeels mank.
In de Belgische app krijg ik “Toegang tot evenment geweigerd” (ik zit in isolatie wegens recente positieve PCR test, maar mijn isolatieperiode zou stilaan ten einde moeten lopen, maar niemand weet mij precies te zeggen wanneer systeem groen licht zou geven).
In de Nederlands app krijg ik gewoon een groen vinkje.
…of het zou moeten zijn dat de Nederlandse regels totaal verschillend zijn van de Belgische en mij sneller vrij laten gaan en staan waar ik wil.

Nu mijn bemerking van hierboven blijft: de grensposten/restaurant- of hoteleigenaars/liftuitbaters zullen altijd gebruik maken van de specifieke app voor dat land.
Als die app groen licht geeft mag je zeker binnen, als die app rood licht geeft heb je gegarandeerd problemen ter plaatse.

*bericht bewerkt door Vivace op 22 nov 2021 14:44

Glide on!

*bericht bewerkt door Vivace op 22 nov 2021 15:44

Glide on!

Wederom bedankt,
Voor de zekerheid ga ik bij de huisarts vragen of ik gebeld kan worden als ze een dosis over hebben die anders de prullenbak in zou gaan.
Dan zit ik altijd goed

OT: dit systeem loopt dus ook al grotendeels mank.
In de Belgische app krijg ik “Toegang tot evenment geweigerd” (ik zit in isolatie wegens recente positieve PCR test, maar mijn isolatieperiode zou stilaan ten einde moeten lopen, maar niemand weet mij precies te zeggen wanneer systeem groen licht zou geven).

Normaal volgens de laatste de berichten die ik hier in BE hoor zou je systeem terug groen moeten kleuren na 12dagen te tellen vanaf de dag vanaf je negatieve test…

OT: dit systeem loopt dus ook al grotendeels mank.
In de Belgische app krijg ik “Toegang tot evenment geweigerd” (ik zit in isolatie wegens recente positieve PCR test, maar mijn isolatieperiode zou stilaan ten einde moeten lopen, maar niemand weet mij precies te zeggen wanneer systeem groen licht zou geven).

Normaal volgens de laatste de berichten die ik hier in BE hoor zou je systeem terug groen moeten kleuren na 12dagen te tellen vanaf de dag vanaf je negatieve test…

Rwyves op 22 nov 2021 20:37

Van de positieve test zul je bedoelen. Het rare is dus de de NL scan app hier blijkbaar niet op controleert (NL app test enkel of je een vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat hebt of recent een negatieve test hebt gedaan (bij afwezigheid van de eerste 2), maar blijft ook een groen licht geven wanneer je gevaccinneerd bent, maar toch zeer recent een positieve test hebt afgelegd.

In B komt dit voor mij wel terug goed binnen enkele dagen, ik vond het gewoon absurd dat de NL app een groen licht blijft geven aan een personen waarvan gewoon geweten is dat ze zeer besmettelijk kunnen zijn.
Blijkbaar heeft het iets met privacy te maken.
In mijn ogen absurd dus, als je besmet bent moet je sowieso niet proberen om ergens binnen te raken en als je dan geweigerd wordt bij de scan heb je het toch echt zelf gezocht en mag je wat mij betreft “met pek en veren” de straat op gestuurd worden.

Glide on!

Van de positieve test zul je bedoelen. Het rare is dus de de NL scan app hier blijkbaar niet op controleert (NL app test enkel of je een vaccinatiecertificaat of herstelcertificaat hebt of recent een negatieve test hebt gedaan (bij afwezigheid van de eerste 2), maar blijft ook een groen licht geven wanneer je gevaccinneerd bent, maar toch zeer recent een positieve test hebt afgelegd.

In B komt dit voor mij wel terug goed binnen enkele dagen, ik vond het gewoon absurd dat de NL app een groen licht blijft geven aan een personen waarvan gewoon geweten is dat ze zeer besmettelijk kunnen zijn.
Blijkbaar heeft het iets met privacy te maken.
In mijn ogen absurd dus, als je besmet bent moet je sowieso niet proberen om ergens binnen te raken en als je dan geweigerd wordt bij de scan heb je het toch echt zelf gezocht en mag je wat mij betreft “met pek en veren” de straat op gestuurd worden.

Vivace op 23 nov 2021 02:03

Oeps sorry…ja juist vanaf je positieve test kleur je rood tot 12dagen erna… :)

Voor het inreizen is de vaccinatie van Janssen nog steeds 270 dagen geldig. Alleen binnen Oostenrijk geldt de eenmalige Janssen-vaccinatie per 3 januari als onvoldoende. Dit betekent dat u met uw eenmalige Janssen-vaccinatie wel kan inreizen zolang deze niet ouder is dan 270 dagen, maar binnen Oostenrijk is deze per 3 januari niet geldig als toegangsbewijs.

Bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/oostenrijk/reizen/…

Is er ook een soort van overgangsperiode ingesteld? Wij gaan van 1 tot en met 8 januari naar Sölden en 1 reis geval heeft alleen janssen. Tijd van aankomst is Janssen nog wel geldig, maar na 3 Januari niet meer. Wat betekend dit?

Is er ook een soort van overgangsperiode ingesteld? Wij gaan van 1 tot en met 8 januari naar Sölden en 1 reis geval heeft alleen janssen. Tijd van aankomst is Janssen nog wel geldig, maar na 3 Januari niet meer. Wat betekend dit?

Legionnaire911 op 29 nov 2021 14:22

Géén skipas langer dan 3/1.

Born to run. B.S.

Is er ook een soort van overgangsperiode ingesteld? Wij gaan van 1 tot en met 8 januari naar Sölden en 1 reis geval heeft alleen janssen. Tijd van aankomst is Janssen nog wel geldig, maar na 3 Januari niet meer. Wat betekend dit?

Legionnaire911 op 29 nov 2021 14:22

Géén skipas langer dan 3/1.

dan58 op 29 nov 2021 14:24

Dank! Helaas, spijtig.

Het wordt tijd dat er een sticky topic komt met als titel:
Hoe kom ik aan een booster in het buitenland?

Zelf ga ik naar frankrijk (2 tm 9 januari), heb janssen vaccin. Voorlopig zit ik nog goed.

Maar mocht het veranderen wil ik best een dag eerder vertrokken en ergens in Frankrijk een booster halen. De kans dat ik die kan halen in nederland voor die datum is nihil.

Het wordt tijd dat er een sticky topic komt met als titel:
Hoe kom ik aan een booster in het buitenland?

Zelf ga ik naar frankrijk (2 tm 9 januari), heb janssen vaccin. Voorlopig zit ik nog goed.

Maar mocht het veranderen wil ik best een dag eerder vertrokken en ergens in Frankrijk een booster halen. De kans dat ik die kan halen in nederland voor die datum is nihil.

Die booster halen zal opzich misschien niet het probleem zijn (heb ik bv al naar nagevraagd in Italie… ik heb mijn 2 vaccins in Belgie genomen omdat zo goed uitkwam op dat moment, maar een booster in Italie komt nu makkelijker aan). Het probleem zal zijn om die booster te integreren in je registratie. Als ik dat wil doen met de Belgische covid pass (covidsafe) dan moet ik de booster documenten doorsturen naar mijn huisarts in Belgie, die dan deze moet uploaden in de Belgische databank. Zoniet kan ik wel mooi de booster gehad hebben, maar kan ik dat niet makkelijk bewijzen.

Mocht iemand hier ook mee te maken hebben en ervaring hoe aangepakt luister ik graag ;-)

aartstyle op 29 nov 2021 16:08

Plaats een reactie