Nieuw gear? Show it! (deel 4)

Verjaardagskadootje van mijn vrouw:

null

173 genomen ipv 178 aangezien die kwa radius precies tussen de GS en SL in zit.

Nou ben ik natuurlijk nog onrustiger in een vlakke grijze ipv bergachtige witte wereld!

DSvier op 22 feb 2024 12:59

Welcome to the club ;-) Alleen heeft is die van jou qua binding meer “assorti” met de ski dan de mijne! (ik heb exact dezelfde binding maar met rode opdruk). Benieuwd wat je er van vindt!

die dingen worden nog populair hier, allemansskietje ;)

Edwin van Riel

Welcome to the club ;-) Alleen heeft is die van jou qua binding meer “assorti” met de ski dan de mijne! (ik heb exact dezelfde binding maar met rode opdruk). Benieuwd wat je er van vindt!

Asterino op 22 feb 2024 14:21

Viel mij ook al op. Als losse binding ken ik alleen de keuze rood en oranje bij deze binding. Op zich ben ik dan ook meteen zo iemand die het enorm kan waarderen (om een idee te geven, ik heb thuis in mijn kledingkast en garderobe ook altijd bijpassende hangers en als ik thuis kom en mijn jas of jack ophang, dan moet dat ook op de bijpassende hanger… iedere gek zijn gebrek).

Met een beetje geluk begin april nog even. Is ook meteen een periode dat ik denk dat de Deacon tot zijn recht gaat komen.

null

De Völkl Racetiger Speedwall GS UVO 2017 is naar een nieuw baasje gegaan. Komende week de Atomic Redster G9 Revoshock S 172 uittesten in Val di Sole. Had al de S9 vorig jaar gekocht nu de cheater GS erbij.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Mag deze ook.
Dit jaar gebruikt.
S’nachts hangen de skischoenen aan een verwarmingssysteem.
Schoen zijn dan warm en makkelijk in te stappen.
Totdat je een half uurtje gaat rijden in de auto.
Schoenen steen koud en moeilijk in te komen.
Met dit apparaat warm ik ze op en zijn heerlijk warm en daardoor makkelijk aan te trekken.
Wat een luxe.
.

null

die dingen worden nog populair hier, allemansskietje ;)

evr66 op 22 feb 2024 15:21

Da’s de nieuwe f19 progressor op Wintersport.nl :)

Mag deze ook.
Dit jaar gebruikt.
S’nachts hangen de skischoenen aan een verwarmingssysteem.
Schoen zijn dan warm en makkelijk in te stappen.
Totdat je een half uurtje gaat rijden in de auto.
Schoenen steen koud en moeilijk in te komen.
Met dit apparaat warm ik ze op en zijn heerlijk warm en daardoor makkelijk aan te trekken.
Wat een luxe.
.

null

Hooykaas op 23 feb 2024 09:56

Verwarming op de voeten zetten en de schoenen voor de bijrijdersstoel is mijn oplossing altijd. Maar dit is geniaal. Toch eens opletten bij de Lidl de komende tijd. ;)

Haha ook handig, voor dit doel 2 jaar terug tas vervangen door een verwarmde.

Edwin van Riel

Nieuwe jasje gekocht van Dynafit in de sale. Ik doe niet aan toerskiën, maar dit lijkt me net wat ik zoek!

null

*bericht bewerkt door yoguido op 27 feb 2024 22:49

Heb je de kast eindelijk een beetje opgeruimd wordt je overspoeld met aanbiedingen, sales en kortingscodes en is de kast weer vol.

Free GTX Infinium Hybrid jacket

null

TLT Dynastretch jacket
null

Speed Polartec jacket
null

When life gets too complicated.... SKI

haha! Baas boven baas!

Populaire jasjes 😆

Heb je de kast eindelijk een beetje opgeruimd wordt je overspoeld met aanbiedingen, sales en kortingscodes en is de kast weer vol.

Alex op 28 feb 2024 10:53

Jasverslaafd jij. :-))

Bla, bla, bla.

Heb je de kast eindelijk een beetje opgeruimd wordt je overspoeld met aanbiedingen, sales en kortingscodes en is de kast weer vol.

Alex op 28 feb 2024 10:53

Jasverslaafd jij. :-))

bartvwg op 28 feb 2024 11:11

Sort of :-P

Die laatste is een mid-layer BTW :-)

*bericht bewerkt door Alex op 28 feb 2024 11:30

When life gets too complicated.... SKI

null

Ripstick 96’s erbij gehaald, nog 2 weken en dan weer naar Val Thorens!

Rossignol1991 op 22 feb 2024 14:05

Hoe bevallen die E14s?

Populaire jasjes 😆

Tiny-M op 28 feb 2024 11:07

Zitten strak heb ik begrepen. ik ben 190 bij 84 kg maar voordat je het weet moet ie weer op marktplaats! ;-)

Populaire jasjes 😆

Tiny-M op 28 feb 2024 11:07

Zitten strak heb ik begrepen. ik ben 190 bij 84 kg maar voordat je het weet moet ie weer op marktplaats! ;-)

yoguido op 28 feb 2024 12:16

Ze hebben verschillende soorten ‘fits’. Ik moest wel even via de chat achterhalen wat de meest relaxed fit was. Dat is de ‘Sportive fit - Regular fit’ en ja verwarrend omdat er 2x een ‘fit’ staat :-)

When life gets too complicated.... SKI

Heel goed! Ik heb ook niet de meest strakke :-)

null

Toch maar weer een jas gekocht.
Nu de volgende jassen in bezit:

  • Arcteryx Theta AR, Gore Tex pro, M;
  • Peak Performance BL 3S, idem, L;
  • Montane Ultra Tour, Pertex Shield (heel soepel maar slechte DWR), L
    -Ortovox Ortler, Dermizax NX (heel soepel), L.

Verkocht dit jaar:

  • Salomon S/Lab X-alp Anorak, Gore Tex pro, M (net te klein);
  • 2x Adidas icefeather, Gore Tex pro, 50 en 54 (net te klein/te groot):
  • Patagonia Refugitive jacket, Gore Tex C-knit, (heel soepel, superspul), M (te saai,).

En nog twee Gore fietsjacks. Midlayers zal ik maar niet over beginnen 😉

Edit. En een Ortovox Verbier winterjas, L, tikkeltje groot maar zo super licht/draagcomfort. Ook drie Gore Tex skibroeken verkocht.

*bericht bewerkt door DrPhil op 07 mrt 2024 12:31

De nieuwe Salomon skischoenen die ik had gekocht op internet zaten niet goed. Gisteren ben ik verstandig geweest en ben gaan passen in de winkel (outdoor xl) Goed geslaagd en weer terug bij mijn oude merk! Gratis spoilertjes en alpine voetplaatjes erbij en de schoenen zitten als gegoten! Heel tevreden!

Fischer Ranger one 100 vac gw

null

Mooi schoentje, verstandige zet denk ik.

Edwin van Riel

Prachtige nieuwe schoentjes. Net iets stijver dan ik gewend was, op maat gemaakt en al. Lang leve gripwalk trouwens!

null

*bericht bewerkt door Mijtje op 28 mrt 2024 14:26

null

Nieuwe sloefkes 👌

null

Ik ga zo op het eind van de winter even wat anders proberen ☺️ Na de first tracks op de piste in de ochtend kan ik nu de langlauf-routes gaan doen in de middag.

Nieuwe hardshell jas en broek, met een dons bodywarmer als midlayer. Heel blij mee, was te veel aan het zweten in maart met 17 graden in het dal!

null

null

Nieuwe sloefkes 👌

loe op 29 mrt 2024 13:37

Waarom zijn dit nou geen botten? Rare jongens, die Belgen 😉

Edwin van Riel

null

Nieuwe sloefkes 👌

loe op 29 mrt 2024 13:37

Waarom zijn dit nou geen botten? Rare jongens, die Belgen 😉

evr66 op 29 mrt 2024 20:07

Omdat dit zachte bottinekes zijn tiens 😃

*bericht bewerkt door loe op 29 mrt 2024 22:12

Hehe

Edwin van Riel

null

Ik ga zo op het eind van de winter even wat anders proberen ☺️ Na de first tracks op de piste in de ochtend kan ik nu de langlauf-routes gaan doen in de middag.

DeiNorge op 29 mrt 2024 12:10

Hee, nee toch!
Langlauf loipe op je fatbike verpesten! Foei!

*bericht bewerkt door Slim op 30 mrt 2024 12:35

null

Ik ga zo op het eind van de winter even wat anders proberen ☺️ Na de first tracks op de piste in de ochtend kan ik nu de langlauf-routes gaan doen in de middag.

DeiNorge op 29 mrt 2024 12:10

Hee, nee toch!
Langlauf loipe op je fatbike verpesten! Foei!

Slim op 30 mrt 2024 12:34

null

Ik ga zo op het eind van de winter even wat anders proberen ☺️ Na de first tracks op de piste in de ochtend kan ik nu de langlauf-routes gaan doen in de middag.

DeiNorge op 29 mrt 2024 12:10

Hee, nee toch!
Langlauf loipe op je fatbike verpesten! Foei!

Slim op 30 mrt 2024 12:34

Haha. Sowieso is fietsen hier een dingetje. Want ze willen je niet op de weg, dan wordt je van je sokken gereden. Fietsers moeten hier in principe op een combi voetgangers+fietspad maar dan mag je niet harder dan 6 km/u. Op de paden willen ze je ook niet want daar zijn de wandelaars. En el-MTBs al helemaal niet want die zorgen voor extra slijtage. In de winter worden fietspaden nauwelijks/als laatste geveegd, en de langlauf loipes zijn volgens enkelen streng verboden terrein. Maar ja, wandelaars willen toch liever op een pad dan kniediep door de sneeuw. En die laten echt heel wat meer sporen na dan een fatbike 🤷‍♀️

Ik ga vroeg (vóór de loipes geprepareerd worden), of in de namiddag als de meesten weer thuis zitten. En als het te zacht is, draai ik om en ga naar de haard… 😉

Plaats een reactie