Nieuw gear? Show it! (deel 4)

Wat heb ik toch een geweldige kerstvrouw!

null
null
null
null

Niet lullen, skiën!!!

null

Onze junior in huis heeft ook weer nieuw speelgoed gekregen.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

null

Met de Kerst deze voor de dame gekocht. Fischer My Progressor W in 160

Aequilater Nubila

Na 2 dagen in de (diepe) sneeuw vraag ik me af waarom ik zo lang heb getwijfeld om schoenen met wat hogere flex te kopen. M’n Salomons X pro 80 zaten als pantoffels, misschien wel iets té comfortabel. Op aanraden van bootfitter de Tecnica Mach 1 LV pro W geprobeerd, wat een enorm verschil op de piste. Was bang dat de flex van 120 te veel zou zijn maar ben helemaal happy.

null

*bericht bewerkt door DeiNorge op 29 dec 2022 23:56

Na 2 dagen in de (diepe) sneeuw vraag ik me af waarom ik zo lang heb getwijfeld om schoenen met wat hogere flex te kopen. M’n Salomons X pro 80 zaten als pantoffels, misschien wel iets té comfortabel. Op aanraden van bootfitter de Tecnica Mach 1 LV pro W geprobeerd, wat een enorm verschil op de piste. Was bang dat de flex van 120 te veel zou zijn maar ben helemaal happy.

null

DeiNorge op 29 dec 2022 23:55

Technica ❤️

null

Mijn eerste eigen ski’s❤

Ik hoop dat ik met de lengte van 166 uit de voeten kan. Maat kleiner is 158.

Vind ze wel groot nu ik er naast sta (1.76m)
Maar ik kom net van de rollerbaan af en daar zijn mn ski’s 1,49 😅

null

Mijn eerste eigen ski’s❤

Ik hoop dat ik met de lengte van 166 uit de voeten kan. Maat kleiner is 158.

Vind ze wel groot nu ik er naast sta (1.76m)
Maar ik kom net van de rollerbaan af en daar zijn mn ski’s 1,49 😅

SuzannaE op 30 dec 2022 14:19

Lijken me niet te lang, oefenen maar. 🙂

Bla, bla, bla.

null
null
null

Mijn eerste eigen ski’s. Rossignol Experience 82 Basalt in 184 cm. Had ik zelf nooit in deze lengte durven nemen (ben zelf 184 cm) maar op advies van Gigi wel gedaan. Vandaag in een nagenoeg lege Snowworld (echt een aanrader 1 jan. gaan, waren slechts een handjevol mensen ;-)), getest en helemaal TOP. Geven heel veel vertrouwen om hard te gaan, lange en korte bochten gaan probleemloos, en absoluut geen probleem om over “de hoopje” sneeuw te gaan die veroorzaakt zijn door de bochten van andere pistegebruikers, iets wat ik voorheen nog wel eens wilde vermijden.

het is weer uitverkoop! Ik heb een winterjas maar die wil ik sparen omdat die warm is en heel klein oprolt. Handig voor treks. Daarom in de uitverkoop een skijas gekocht om (gewoon) te dragen in de winter. Geen geld en goede kwaliteit dit merk is mijn ervaring. https://res.cloudinary.com/ekoweb/image/upload/s–OYVIiDy9–…

*bericht bewerkt door yoguido op 16 mrt 2023 21:16

null

Volgende week met een nieuwe Smith Scout botshelm naar Ischgl

De mussen vallen van het dak. De beste tijd om de wintersportgear aan te vullen of te vervangen!
Mijn oude helm was na 8 jaar wel aan vervanging toe. Evenals mijn goggle van de Lidl die toch altijd best voldeed maar wel mijn neus enigszins dichtdrukte.
Nu deze Salomon Driver Prime Sigma Plus gescoord met een mooie korting. Helm en goggle in één en met een extra lens!

null

*bericht bewerkt door Matthieu op 16 jun 2023 12:27

Aftellen maar!

Nu mag het seizoen snel beginnen!

Atomic Redster S9 165cm.

null

Op basis van de vele positieve reacties op dit forum, heb ik zojuist de Elan Wingman 82 CTi 172 gekocht. Ik beschik momenteel over de Nordica Hell & Back fuel in 170 uit 2013. Ben nog helemaal verliefd op deze ski, maar merk dat ik echt aan de max zit van wat deze ski aan kan als ik wil knallen. Net te weinig power / grip bij hard carven en zeker op echt hoge snelheid mis ik wat stijfheid. Ik hoop dat de wingman nog wel een beetje van de speelsheid behoud die ik zo waardeer aan de Nordica, zeker op iets lagere snelheden + buckels.

Ik heb de Wingman 82 CTi nog nooit geskied, dus enkel obv alle positieve dingen die ik lees op dit forum. Hopelijk stelen me de forumleden mij niet teleur.

null

*bericht bewerkt door AMONIVES op 19 okt 2023 10:37

''Powder to the people''

Leuk! Waar heb je ze gekocht?

Nu mijn Smith uit elkaar begon te vallen en dit formaat (helaas) niet meer leverbaar was, die tot spare gedegradeerd en een snowvision met gecorrigeerde glazen gekocht. Kost wat, maar werkt tot nu toe (alleen indoor gebruikt) echt subliem.

null

Edwin van Riel

Nu mijn Smith uit elkaar begon te vallen en dit formaat (helaas) niet meer leverbaar was, die tot spare gedegradeerd en een snowvision met gecorrigeerde glazen gekocht. Kost wat, maar werkt tot nu toe (alleen indoor gebruikt) echt subliem.

null

evr66 op 19 okt 2023 10:53

Heb je dan met de vakantie nog een extra bril bij?
Voor als ergens binnen bent.
Ik kan geen extra dingen meenemen in de zitski, daarom een helm met vizier

@niekniek nee hoor, ergens binnen of zo red ik wel zonder. T is eigenlijk alleen voor veraf.

Edwin van Riel

Zaterdag ga ik een setje Stockli AR 175cm uit 2021/2022 ophalen in Duitsland. Set ziet er echt als nieuw uit (20 skidagen). Man koopt elke 1-2 jaar nieuwe… net service gehad. Zat al tijdje te azen op een goeie set en nu eindelijk gevonden. Helemaal blij

Heerlijke ski. Ik heb hem in 182, fantastisch

En waar gevonden? Duitse eBay?

Zaterdag ga ik een setje Stockli AR 175cm uit 2021/2022 ophalen in Duitsland. Set ziet er echt als nieuw uit (20 skidagen). Man koopt elke 1-2 jaar nieuwe… net service gehad. Zat al tijdje te azen op een goeie set en nu eindelijk gevonden. Helemaal blij

LouisDice op 19 okt 2023 20:27

Elke twee jaar een Stöckli? Dat is nou juist een ski waar je jaren mee kunt doen. Mooie ski hoor!

Click. Click. Peace

Nu mijn Smith uit elkaar begon te vallen en dit formaat (helaas) niet meer leverbaar was, die tot spare gedegradeerd en een snowvision met gecorrigeerde glazen gekocht. Kost wat, maar werkt tot nu toe (alleen indoor gebruikt) echt subliem.

null

evr66 op 19 okt 2023 10:53

Ik vind deze ook heel fijn. En draag hem graag.

Click. Click. Peace

@niekniek nee hoor, ergens binnen of zo red ik wel zonder. T is eigenlijk alleen voor veraf.

evr66 op 19 okt 2023 18:40

Dat gaat voor mij helaas niet op.
Ik heb echt wel mijn bril nodig

*bericht bewerkt door niekniek op 19 okt 2023 21:29

Zaterdag ga ik een setje Stockli AR 175cm uit 2021/2022 ophalen in Duitsland. Set ziet er echt als nieuw uit (20 skidagen). Man koopt elke 1-2 jaar nieuwe… net service gehad. Zat al tijdje te azen op een goeie set en nu eindelijk gevonden. Helemaal blij

LouisDice op 19 okt 2023 20:27

Elke twee jaar een Stöckli? Dat is nou juist een ski waar je jaren mee kunt doen. Mooie ski hoor!

Ja dat dacht ik ook maar sommige mensen kopen elk jaar nieuwe iPhone… andere nieuwe ski’s. Ik ben met beide type mensen altijd blij ;-)
Maar hij kocht 2-3 setjes dan elke keer…

*bericht bewerkt door LouisDice op 20 okt 2023 12:47

@rogier aanschaf was ook wel een beetje gebaseerd op jouw review hier op de site ;)

Edwin van Riel

En waar gevonden? Duitse eBay?

Jochemgerrits op 19 okt 2023 21:02

Gevonden op kleinanzeigen

Nieuw Seizoen, nieuwe skies! Ik wilde er een setje bij voor korte bochten en kon een setje gebruikte Stöckli Axis Pro goedkoop op de kop tikken. Niet zelf door Stöckli gemaakt, maar wel door Stöckli zelf ontworpen en dat is voor mij goed genoeg. Niet zo zwaar ook als de “echte” Stöckli’s en met een radius van 12,9 m voor mij als gemiddelde skiër prima geschikt!

null

@niekniek nee hoor, ergens binnen of zo red ik wel zonder. T is eigenlijk alleen voor veraf.

evr66 op 19 okt 2023 18:40

Dat gaat voor mij helaas niet op.
Ik heb echt wel mijn bril nodig

niekniek op 19 okt 2023 21:28

Bril mee in koker in jaszak :-) geen enkel probleem.

Click. Click. Peace

null

Duurt even maar dan heb je ook wat.
Eindelijk de HiPink kunnen toevoegen aan m’n oakley collectie. 27aug besteld😅

@niekniek nee hoor, ergens binnen of zo red ik wel zonder. T is eigenlijk alleen voor veraf.

evr66 op 19 okt 2023 18:40

Dat gaat voor mij helaas niet op.
Ik heb echt wel mijn bril nodig

niekniek op 19 okt 2023 21:28

Bril mee in koker in jaszak :-) geen enkel probleem.

Rogier op 25 okt 2023 18:12

Dan zit ik niet lekker in de zitski.
Liefste niets in mijn jaszak, want daar gaan de banden overheen om vast te zitten in de zitski

Plaats een reactie