Nieuw gear? Show it! (deel 4)

Ook ik doe mee met de nieuwe helm trend.
Nieuwe Poc Skull Dura X met slalombeugel

null

*bericht bewerkt door Hessel op 16 dec 2023 16:17

Ook nog maar nieuwe schoendrogers/warmers gescoord. Hebben er wel maar nu met usb aansluiting betekent vooral ook warme pantoffels als we met de auto naar een ander gebied rijden☃️
Gisteren getest en dat werkte prima🥳

null

*bericht bewerkt door Piefke op 17 dec 2023 12:11

LA NORMA😍☃️

Lekker @piefke, zo gek was t niet he 😉

Edwin van Riel

Telt een parkeerplaats voor ski gear ook? Na jaren gesleep naar verschillende skigebieden in Noorwegen en O’rijk de afgelopen week een appartement op de piste gekocht om dat spul permanent te stallen ☺️ Van idee tot gekocht in 6 dagen - ik kan weken gebruiken voor nieuwe headset… 🤪 Benieuwd hoe dit gaat bevallen. Gaat ‘t kriebelen om toch weer wat hogere bergen op te zoeken, dan verhuren we ook in de vakantieweken 😉
https://www.finn.no/reise/feriehus-hytteutleie/ad.html?finnk…

null

Da’s een knap wax-hok! Gefeliciteerd!!!

Edwin van Riel

Haha. Ja. Ik noem t gewoon wax-hok. Dat klinkt wat minder deca 🤣 Thanx!

Lekker @piefke, zo gek was t niet he 😉

evr66 op 18 dec 2023 07:46

Haha, maar het is geen tas, meer de light versie…🥶☃️

LA NORMA😍☃️

Lekker @piefke, zo gek was t niet he 😉

evr66 op 18 dec 2023 07:46

Haha, maar het is geen tas, meer de light versie…🥶☃️

Piefke op 18 dec 2023 12:21

Niet verder vertellen, ik gebruik ze ook wel eens gecombineerd ;)

Edwin van Riel

Haha. Ja. Ik noem t gewoon wax-hok. Dat klinkt wat minder deca 🤣 Thanx!

DeiNorge op 18 dec 2023 09:38

Ja toch, wel heel geef man!!

Edwin van Riel

Lekker @piefke, zo gek was t niet he 😉

evr66 op 18 dec 2023 07:46

Haha, maar het is geen tas, meer de light versie…🥶☃️

Piefke op 18 dec 2023 12:21

Niet verder vertellen, ik gebruik ze ook wel eens gecombineerd ;)

evr66 op 18 dec 2023 14:09

😵🫠 die schoenen van jou zweten al voordat jij je eigen erin laat glijden!😂🤣

LA NORMA😍☃️

Cadeautje van m’n vrouw ter vervanging van m’n oude Atomic redster edge GS latten 😊❤️

null

Haha, jammer voor sommigen hier dat ze al getrouwd is, mooie lattenhoor!

Edwin van Riel

Die ski’s interesseren me niet maar waar haal je zo’n vrouw???

Bla, bla, bla.

null

Nadat ik twee Gore tex pro jassen heb verkocht, werd de kast toch erg leeg. Dus maar eentje bijgekocht. Al een oudje, maar dat zijn tenminste ventilatieritsen. PP Black Light Gore tex Pro 420g.

Niet gekocht…wel gekregen, shred race helm en poc rugbeschermer voor onze (bijna) 5 jarige zijn eerste “race”.

Geschenkje van igor tavella, hier wel gekend vanwege zijn usteria posta dolomieten filmpjes. Ze waren te klein voor zijn beide zoons.
https://youtube.com/shorts/t-ieRd_KGGc?feature=shared…

null

null

null

“Kerstcadeau” voor mijzelf… Atomic Bent 90 met Marker Griffon in grey/silver. Tevens in het kader van N+1

@Rogier Heb jij wel eens Quiver Killer inserts gebruikt?

Zie mijn post van een 3-tal haar geleden over het monteren van Quiver killer inserts.
https://www.wintersport.be/forum/topic/504743

Ik doe het nu ook met kolomboor om perfect verticaal in de ski te boren. De tip van Rogier om eerst zelf een boormal te maken is ook een goeie optie. Ze moet dan wel goed vastgekneld worden op de ski om verschuiven tijdens boren te vermijden. De echte boormallen vind ik te duur. Mij lukt het goed genoeg om met papier, puntslag en kolomboor te werken. Wel maak ik steeds een testboring op een plankje met de papiermal. Ik schroef daar dan de binding op en doe een test met de schoen. Ik monteer altijd met quiver killer inserts. Ik snap niet waarom de ski-industrie dit niet als standaard gebruikt. Succes!!

Ik word al helemaal enthousiast als ik alle gear hier voorbij zie komen! Dit jaar mag ik twee keer genieten van de wintersport en ben ook weer voorzien van nieuwe gear! Nu alleen nog een paar nieuwe snowboard boots kopen.

null
null

Tsja, begonnen met 30.5 (te groot, wie is er niet ingetrapt ooit) via 29.5lv (bij mij prima voor een relaxte fit met minimale aanpassingen) naar 28.5lv, bootfitter had er een hard hoofd in, vond ze eigenlijk te klein maar na 4 bezoeken toch gelukt ;). Hulde aan de Italiaanse schoenmaker/bf, vakwerk voor bijzonder aangename tarieven.

null

Edwin van Riel

null
null

Nieuwe helm! De vorige had toch wel wat te verduren gehad en de stof aan de binnenkant was inmiddels hard geworden. Een slalomhelm, maar de beugel blijft waarschijnlijk in de doos. Je moet wat als je een spannend motiefje wil zonder al te diep in de buidel te tasten.

@evr66 je tenen zijn er ook nog steeds blij mee?

Gave helm @VBas

Mooie kleurtjes @VBas

Het is o zo hard genieten.

@evr66 je tenen zijn er ook nog steeds blij mee?

Tiny-M op 09 jan 2024 15:31

na een paar dagen bijkomen van het iedere keer uitproberen wel. t was wel ff doorbijten zeg maar zolang ze niet 100% goed waren hahaha

*bericht bewerkt door evr66 op 09 jan 2024 15:51

Edwin van Riel

Tsja, begonnen met 30.5 (te groot, wie is er niet ingetrapt ooit) via 29.5lv (bij mij prima voor een relaxte fit met minimale aanpassingen) naar 28.5lv, bootfitter had er een hard hoofd in, vond ze eigenlijk te klein maar na 4 bezoeken toch gelukt ;). Hulde aan de Italiaanse schoenmaker/bf, vakwerk voor bijzonder aangename tarieven.

null

evr66 op 09 jan 2024 09:18

Kunnen we ze eigenlijk ook niet gewoon te klein noemen als een bootfitter de schoen in 4 sessies groter en dus passend maakt voor je voet 😉

Inderdaad vakwerk dat het gelukt is!

*bericht bewerkt door Martin9 op 09 jan 2024 16:17

🏂

@martin9
Te klein niet vind ik. Had ik een maat groter genomen, was hij ook wat breder geweest, terwijl de breedte nu precies goed was (is ook niets aan gesleuteld). Ervoor gekozen wat vergroot moest worden te vergroten en opvullen van loze ruimte te voorkomen.

*bericht bewerkt door evr66 op 09 jan 2024 16:20

Edwin van Riel

Stockli SL 2019/2020 op de kop kunnen tikken. Oudere heer geweest, niks geleden, altijd binnen gestaan ;-)

Voornamelijk voor mijn vriendin gekocht ipv F18, maar ik ga hem zelf ook wel ff uitproberen!

null

null

Wou enkel een nieuwe helm maar vond dan de oude bril hier echt slecht op zitten qua pasvorm dus ook nieuw.
Donsjasje was aan vervanging toe, de befaamde Decathlon MT100 ter test (die vaak geroemd wordt de laatste maanden wegens zn prijs en kwaliteiten)

Smith Level (met Mips) helm
Julbo Shadow met de Reactiv S0-S4 lens

Het is o zo hard genieten.

null

Wou enkel een nieuwe helm maar vond dan de oude bril hier echt slecht op zitten qua pasvorm dus ook nieuw.
Donsjasje was aan vervanging toe, de befaamde Decathlon MT100 ter test (die vaak geroemd wordt de laatste maanden wegens zn prijs en kwaliteiten)

Smith Level (met Mips) helm
Julbo Shadow met de Reactiv S0-S4 lens

Hendrik5 op 20 jan 2024 16:31 [@Hendrik5](/profiel/hendrik5) gebruik jij het donsjack als 2e of als 3e laag?

null

Wou enkel een nieuwe helm maar vond dan de oude bril hier echt slecht op zitten qua pasvorm dus ook nieuw.
Donsjasje was aan vervanging toe, de befaamde Decathlon MT100 ter test (die vaak geroemd wordt de laatste maanden wegens zn prijs en kwaliteiten)

Smith Level (met Mips) helm
Julbo Shadow met de Reactiv S0-S4 lens

Hendrik5 op 20 jan 2024 16:31 [@Hendrik5](/profiel/hendrik5) gebruik jij het donsjack als 2e of als 3e laag?
Zorba op 20 jan 2024 17:38

Afhankelijk van hoe hard er geskied wordt, als tweede of derde. Dus eerst baselayer, truitje/midlayer (Patagonia R1 bvb) ertussen, donsjas en dan hardshell. dit vooral bij koude temperaturen (eind januari 2023, bijvoorbeeld)

Of gewoon de baselayer, donsjas en hardshell bij wat warmere temperaturen. Al durf ik dan de dons in te wisselen voor een andere midlayer

Als het wat

Het is o zo hard genieten.

@martin9
Te klein niet vind ik. Had ik een maat groter genomen, was hij ook wat breder geweest, terwijl de breedte nu precies goed was (is ook niets aan gesleuteld). Ervoor gekozen wat vergroot moest worden te vergroten en opvullen van loze ruimte te voorkomen.

evr66 op 09 jan 2024 16:19

Mooi staaltje vakwerk dus!

🏂

Plaats een reactie