Booster halen in Duitsland

Weet iemand of ze een minimaal aantal maanden aanhouden na Janssen vaccinatie?

Lydia_ op 15 dec 2021 13:14

Op een info site van de Duitse overheid had ik gevonden dat voor een normale vaccinatie een rust periode van 5/6 maanden is. Bij Janssen is dat 4 weken. Ik ben gister geprikt met Biotech in Duisburg en ik heb 5,5 maanden geleden mn Janssen prik gehad

Wij zijn 31, beide 1x gevaccineerd met Janssen. Zouden 2 jan naar Frankrijk gaan. Wat ik niet begrijp, is dat je in NL nu wel zo terecht kunt voor een 1e of 2e vaccinatie, maar niet voor een booster. Maar is een 2e vaccinatie na Janssen niet dezelfde prik als een booster? Zou dat dan niet voldoen? Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

@ Xxx7 Dit topic is Booster in Duitsland🤔

Wanneer je effe een ander "Coviddraadje " er op naleest dan merk je dat die vraag al 75 keer is voorbijgekomen en beantwoord.

Born to run. B.S.

Nog een ervaring …

Mijn vrouw heeft begin juni een Janssen-vaccinatie gehad, waardoor onze wintersport in januari een uitdaging zou worden. Derhalve ook maar de oplossing gezocht in Duitsland.

Vanochtend zijn we naar Duisburg gereden. In Duisburg zijn namelijk vier locaties waar je iedere dag zonder afspraak terecht kunt tussen 10:30 en 17:30 uur. Wij hebben gekozen voor “Vorplatz des Hauptbahnhofes”. De dichtsbijzijnde parkeerplaats is “Parkhaus Hauptbahnhof” … aan de Wuhanstrasse!! Hier konden we tevens de Tesla een beetje bijladen.
Daarna een paar minuutjes wandelen naar het plein voor het station, alwaar een grote witte tent staat. We arriveerden om 10:45 uur. Mijn vrouw heeft vervolgens de reeds ingevulde formulieren overhandigd (met een fictief Duits adres voor de zekerheid) en binnen enkele minuten had ze de Moderna-vaccinatie te pakken. Dat ze Nederlands is was totaal geen probleem en de medewerkers waren zeer vriendelijk. Daarna nog een kwartiertje wachten en op weg naar de Apotheek. Na wederom enkele minuutjes wandelen, heeft de de ontvangen papieren overhandigd aan de medewerkster van de apotheek en na een ID-check kreeg ze direct haar QR-code overhandigd. Daarna zijn we een bakkie koffie wezen drinken en hebben de QR-code ingelezen in de Franse app en om 11:15 uur was alles klaar. Even checken met de de Franse TAC Verif en ja hoor per 22-12-2021 volledig gevaccineerd.

De formulieren: Anamnese en Einwilligungs-erklärung. Voor de zekerheid ook maar de Aufklärungsbogen uitgeprint een meegenomen. Deze zijn te vinden op rki.de. Het is ook mogelijk om deze formulieren ter plekke in te vullen.

null

Pimmus op 15 dec 2021 13:36

Nog een ervaring …

Mijn vrouw heeft begin juni een Janssen-vaccinatie gehad, waardoor onze wintersport in januari een uitdaging zou worden. Derhalve ook maar de oplossing gezocht in Duitsland.

Vanochtend zijn we naar Duisburg gereden. In Duisburg zijn namelijk vier locaties waar je iedere dag zonder afspraak terecht kunt tussen 10:30 en 17:30 uur. Wij hebben gekozen voor “Vorplatz des Hauptbahnhofes”. De dichtsbijzijnde parkeerplaats is “Parkhaus Hauptbahnhof” … aan de Wuhanstrasse!! Hier konden we tevens de Tesla een beetje bijladen.
Daarna een paar minuutjes wandelen naar het plein voor het station, alwaar een grote witte tent staat. We arriveerden om 10:45 uur. Mijn vrouw heeft vervolgens de reeds ingevulde formulieren overhandigd (met een fictief Duits adres voor de zekerheid) en binnen enkele minuten had ze de Moderna-vaccinatie te pakken. Dat ze Nederlands is was totaal geen probleem en de medewerkers waren zeer vriendelijk. Daarna nog een kwartiertje wachten en op weg naar de Apotheek. Na wederom enkele minuutjes wandelen, heeft de de ontvangen papieren overhandigd aan de medewerkster van de apotheek en na een ID-check kreeg ze direct haar QR-code overhandigd. Daarna zijn we een bakkie koffie wezen drinken en hebben de QR-code ingelezen in de Franse app en om 11:15 uur was alles klaar. Even checken met de de Franse TAC Verif en ja hoor per 22-12-2021 volledig gevaccineerd.

De formulieren: Anamnese en Einwilligungs-erklärung. Voor de zekerheid ook maar de Aufklärungsbogen uitgeprint een meegenomen. Deze zijn te vinden op rki.de. Het is ook mogelijk om deze formulieren ter plekke in te vullen.

null

Pimmus op 15 dec 2021 13:36

Hallo Pimmus,

Ik ben vandaag ook in Duisburg geweest en het ging precies zoals je beschreven had. Ik was meteen aan de beurt en hele aardige arts.

Alleen nu zit ik met de QR code en het zien vanaf wanneer deze geldig is. Zoals je zei heb ik de Franse TAC Verif app gedownload. Maar als ik scan geeft ie telkens NOT VALID aan en ik kan ook nergens zien (zoals jij) vanaf wanneer de code wel geldig is? Zie ik iets over het hoofd, of is het pas na een week zichtbaar in de app….dat ie dan pas VALID aangeeft?

Heeft iemand ervaring met de qr in de nld app? Bij mijn zoon is het gelukt omdat de huisarts meewerkt maar bij iemand anders weer niet. Kan de GGD dat ook verzorgen? En hoe lang duurt het voor de Duitse app dan in orde is na 1x Janssen en 1x Pfizer in Duitsland

Wij zijn op 16-12-2021 met 4 personen in Oldenburg geweest.

Dit is een priklocatie zonder afspraak.
Adres: Ewigkeit 20, 26133 Oldenburg, Duitsland

We zijn allen 25 jaar en geprikt met het Jansen/J&J vaccin in Juli. Ze keken een beetje verbaasd dat er 4 mensen uit Nederland kwamen, maar dit was geen probleem.

We moesten even een Engels gezondheidsformulier invullen waarop we gewoon ons thuisadres in Nederland invulden en vervolgens mochten we aansluiten in de prik rij.

Vervolgens hebben we bij de apotheek om de hoek de qr code opgehaald. Deze kun je inscannen in de Duitse-app (Corona-Warn) en/of de Franse-app (AntiCovid). Dit kan tot op heden nog niet in de Nederlandse App.

Adres apotheek: Klingenbergstraße 11, 26133 Oldenburg, Duitsland

Tip: Neem je paspoort, uitgeprint Nederlands vaccinatiebewijs en geel boekje mee.

*bericht bewerkt door Bertvantemptation op 17 dec 2021 18:41

Hoi, is er iemand die onlangs nog in duitsland het heeft geprobeerd? zo ja waar? en na hoelang verschijnt de qr in de nl/de app? ik wil namelijk maandag 27 dec naar oostenrijk, maar heb dan wel de qr nodig

Vanmorgen Aachen. De app direct, nl app niet

Edwin van Riel

Hoi, is er iemand die onlangs nog in duitsland het heeft geprobeerd? zo ja waar? en na hoelang verschijnt de qr in de nl/de app? ik wil namelijk maandag 27 dec naar oostenrijk, maar heb dan wel de qr nodig

hannabanana op 22 dec 2021 17:54

Lees eens een paar reacties hier boven?

*bericht bewerkt door VBas op 22 dec 2021 18:01

Vandaag in Duisburg geweest, perfect geholpen, wat een service en aardig zeg.Gewoon nl adres opgegeven, geen probleem.Alleen de app geeft per abuis aan dat het 14 dagen duurt (gaf de apotheek al aan) voor hij geldig is.
Hoop niet dat dit dan alsnog een probleem geeft in Frankrijk…. ? Gele boekje mee, zou dat voldoende zijn voor die Fransen ?

Er is nog een ander draadje op dit forum waar wat meer over boosters DE gepost wordt; https://www.wintersport.nl/forum/topic/525861?page=8…

Staat er ergens officieel vermeld dat kinderen van 16 en 17 geen booster nodig hebben? Wel een pcr en 2 keer gevaccineerd.

Er is nog een ander draadje op dit forum waar wat meer over boosters DE gepost wordt; https://www.wintersport.nl/forum/topic/525861?page=8…

MaudF op 22 dec 2021 23:00

@ Moderators / @Rogier

Graag dit topic mergen met het andere Booster in Duitsland topic. Onnodig openen van nieuwe topics dit.
thanks.

Plaats een reactie