Italie: Corona, testen, kleurcodes

Kronplatz, zie ook DM ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Graag niet meer op de man spelen, dergelijke reacties worden weggehaald. Ontopic please!

Graag niet meer op de man spelen, dergelijke reacties worden weggehaald. Ontopic please!

Rene op 14 dec 2021 22:38

Wil je dan ook teksten als ‘mooi zo’ en suzy zal wel weer vragen te controleren weghalen? Wel zo fair!

Kun je niet beter voor twee tientjes meer een PCR test doen? Maakt op het totaal van de vakantie nauwelijks iets uit en dan heb je geen stress.

DrPhil op 14 dec 2021 22:17

Hmm, maar voor 30 eur meer per test (dus voor ons toch weer 90 extra), moet je tot 24 uur wachten op resultaat. Binnen 12 uur kan ook, maar dan praat je al over ruim 200 extra voor 3 personen. Niet veel op een hele vakantie, maar in Italië kun je daar toch wel erg goed voor eten 😉

Weet niet wat ze hanteren voor de tijdstippen, als het het moment van testen is, schiet je niet heel veel op met 24 uur extra kopen waarvan je er tot 23 weer inlevert aan wachttijd.

Mocht de test positief zijn, ontdek ik dat liever bij Breda dan bij Basel bovendien.

Van de zomer deze afweging ook gemaakt. Bovendien, binnen 24 uur naar it rijden lukt altijd natuurlijk.

Edwin van Riel

Kun je niet beter voor twee tientjes meer een PCR test doen? Maakt op het totaal van de vakantie nauwelijks iets uit en dan heb je geen stress.

DrPhil op 14 dec 2021 22:17

Hmm, maar voor 30 eur meer per test (dus voor ons toch weer 90 extra), moet je tot 24 uur wachten op resultaat. Binnen 12 uur kan ook, maar dan praat je al over ruim 200 extra voor 3 personen. Niet veel op een hele vakantie, maar in Italië kun je daar toch wel erg goed voor eten 😉

Weet niet wat ze hanteren voor de tijdstippen, als het het moment van testen is, schiet je niet heel veel op met 24 uur extra kopen waarvan je er tot 23 weer inlevert aan wachttijd.

Mocht de test positief zijn, ontdek ik dat liever bij Breda dan bij Basel bovendien.

Van de zomer deze afweging ook gemaakt. Bovendien, binnen 24 uur naar it rijden lukt altijd natuurlijk.

evr66 op 15 dec 2021 07:55

Los van het geld; zo kijk ik er ook naar. Ik weet niet of je echt extra tijd koopt, want inderdaad, na 6 uur rijden er achter komen dat je positief bent is misschien wel het k*tste scenario.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Die antigeen test is toch met een 30 minuten uitslag? Dan kan je prima binnen die 24 uur erna in Italië zijn lijkt me. Ik zie dan de meerwaarde van de eventuele extra 24 uur ten opzichte van de kosten niet.

Die antigeen test is toch met een 30 minuten uitslag? Dan kan je prima binnen die 24 uur erna in Italië zijn lijkt me. Ik zie dan de meerwaarde van de eventuele extra 24 uur ten opzichte van de kosten niet.

Arjen1 op 15 dec 2021 11:07

Klopt, is ca 30 minuten. Maar veel mensen rijden het niet in één keer (om zo ook een extra skidag te hebben). Dan wordt het opeens wat puzzelen. Stel: je test om 9:00 's ochtends, rijdt dan naar Rosenheim om de ochtend daarna door te rijden, dan moet je dus voor 9:00 de grens over. Dat kan wel, maar het houdt niet echt over. 10:00 vertrek kan ook, maar dan check je, met wat file, wel erg laat in en moet je maar weer hopen dat de keuken nog open is ;).

Niet onoverkomelijk, maar wel irritant. Zeker omdat alle ‘officiële’ kanalen nog in alle talen zwijgen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat is natuurlijk een keuze, maar met twee kleine kinderen aan boord, en wie weet wat je nog tegfenkomt aan file, baustelle of slecht weer, vind ik het zelf relaxter om onderweg een overnachting te hebben. Normaal in de buurt van Munchen, maar nu rijden we door naar Oostenrijk.
Als je met alleen volwassenen bent en meerdere chauffeurs, dan kun je natuurlijk best in een dag naar Italië jakkeren, maar ik betaal liever die paar tientjes wel om iets uitgeruster aan te komen, en niet 's avonds heel laat met doodvermoeide en dus strontvervelende kinders. (want als je pas na je test kunt vertrekken, zit heel vroeg al gaan rijden er ook niet in).

euh jakkeren? Valt wel mee hoor ;). Met caravan en al, zo hard gaat dat allemaal niet, sta je gewoon in 12 uurtjes waar je wezen wilt als je een beetje buiten de files blijft.

Wij doen het normaal gesproken heen in 2x (vertrek een beetje eind van de middag en dan stop ergens rond mulhouse en terug in 1x. Maar goed, het is nu even niet anders, dus ook gewoon de heenweg in 1x.

Punt is meer dat je voor die paar tientjes niet echt veel tijd koopt, omdat het kan zijn dat je alle tijdwinst al weer kwijt bent door op de uitslag te wachten. Tsja, of gewoon gaan rijden voor je de uitslag hebt, maar da’s niet echt tof als je 800 kim van huis ontdekt dat er toch iemand positief was zeg maar.

*bericht bewerkt door evr66 op 15 dec 2021 11:33

Edwin van Riel

Kun je niet beter voor twee tientjes meer een PCR test doen? Maakt op het totaal van de vakantie nauwelijks iets uit en dan heb je geen stress.

DrPhil op 14 dec 2021 22:17

Hmm, maar voor 30 eur meer per test (dus voor ons toch weer 90 extra), moet je tot 24 uur wachten op resultaat. Binnen 12 uur kan ook, maar dan praat je al over ruim 200 extra voor 3 personen. Niet veel op een hele vakantie, maar in Italië kun je daar toch wel erg goed voor eten 😉

Weet niet wat ze hanteren voor de tijdstippen, als het het moment van testen is, schiet je niet heel veel op met 24 uur extra kopen waarvan je er tot 23 weer inlevert aan wachttijd.

Mocht de test positief zijn, ontdek ik dat liever bij Breda dan bij Basel bovendien.

Van de zomer deze afweging ook gemaakt. Bovendien, binnen 24 uur naar it rijden lukt altijd natuurlijk.

evr66 op 15 dec 2021 07:55

Los van het geld; zo kijk ik er ook naar. Ik weet niet of je echt extra tijd koopt, want inderdaad, na 6 uur rijden er achter komen dat je positief bent is misschien wel het k*tste scenario.

Roy83 op 15 dec 2021 11:03

Je kan gewoon eerst voor 5 EURO een sneltest doen; dan weet je eigenlijk al voldoende voor vertrek.

euh jakkeren? Valt wel mee hoor ;). Met caravan en al, zo hard gaat dat allemaal niet, sta je gewoon in 12 uurtjes waar je wezen wilt als je een beetje buiten de files blijft.

Wij doen het normaal gesproken heen in 2x (vertrek een beetje eind van de middag en dan stop ergens rond mulhouse en terug in 1x. Maar goed, het is nu even niet anders, dus ook gewoon de heenweg in 1x.

Punt is meer dat je voor die paar tientjes niet echt veel tijd koopt, omdat het kan zijn dat je alle tijdwinst al weer kwijt bent door op de uitslag te wachten. Tsja, of gewoon gaan rijden voor je de uitslag hebt, maar da’s niet echt tof als je 800 kim van huis ontdekt dat er toch iemand positief was zeg maar.

evr66 op 15 dec 2021 11:31

Dat zou heel vervelend zijn, maar dat is wel de gok die we gaan nemen. We gaan dus rijden voor we de uitslag hebben. Maar als we een zelftest doen voor de test en die is negatief, verwacht ik geen positieve PCR.

*bericht bewerkt door Suuski op 15 dec 2021 11:44

Normaal gezien rijden wij het in een 9.5 uur zeg met wat file uitloop tot 12.5 uur. Dus 20:00 testen en in de ochtend weg gaan ben ik er ruim op tijd en weet ik voor ik weg ga de test uitslag. Met meerdere rijden en afwisselen gaat dat prima in 1x.

@susski ieder op zijn manier, dat zou ik dus minder relaxed vinden dan een paar uur langer rijden hahaha.

Wat @gast100 zegt is dan nog wel een aardige voor je misschien. Gewoon ff zelftest doen voor je gaat rijden. Kans dat die negatief is en de pcr positief wordt wel heel klein.

Edwin van Riel

@susski ieder op zijn manier, dat zou ik dus minder relaxed vinden dan een paar uur langer rijden hahaha.

Wat @gast100 zegt is dan nog wel een aardige voor je misschien. Gewoon ff zelftest doen voor je gaat rijden. Kans dat die negatief is en de pcr positief wordt wel heel klein.

evr66 op 15 dec 2021 11:46

Dit kan ik je niet aanraden. Hier in het gezin iedereen negatieve zelftest maar dag later bij de GGD positieve test. Op die dag zelfs thuis nog een negatieve test. Pas een dag na de GGD uitslag werd de zelftest ook positief. Dus niet blind op varen is mijn tip.

@susski ieder op zijn manier, dat zou ik dus minder relaxed vinden dan een paar uur langer rijden hahaha.

Wat @gast100 zegt is dan nog wel een aardige voor je misschien. Gewoon ff zelftest doen voor je gaat rijden. Kans dat die negatief is en de pcr positief wordt wel heel klein.

evr66 op 15 dec 2021 11:46

Dit kan ik je niet aanraden. Hier in het gezin iedereen negatieve zelftest maar dag later bij de GGD positieve test. Op die dag zelfs thuis nog een negatieve test. Pas een dag na de GGD uitslag werd de zelftest ook positief. Dus niet blind op varen is mijn tip.

Michelle13 op 15 dec 2021 11:59

Zonder test komen we Italië niet in, en als je zonder klachten ook positief kunt testen, dan weet je pas dat je negatief bent als je de testuitslag hebt. Dus een zelftest geeft geen absolute zekerheid, maar als die positief zou zijn, weten we wel zeker dat we niet kunnen gaan.

https://carephar.nl/?gclid=Cj0KCQiAnuGNBhCPARIsACbnLzo4MZ3da…
Volgens deze site heb je de uitslag van een PCR voor 22u als je die dag voor 18u bent getest.

Plaats een reactie