Powerbank voor QR

Ik zie steeds berichten voorbij komen om de papieren QR mee te nemen voor het geval de telefoon leeg is. Dat is natuurkijk altijd handig, maar je kunt ook een ultralichte powerbank meenemen. Ik gebruik de Cellularline 3000. Die weegt maar 65 gram! Genoeg om mijn iPhone X voor 50% op te laden. Te koop bij Conrad.nl voor € 17,99. Ook handig buiten de wintersport natuurlijk.
(Let op, deze heeft een usb c aansluiting voor opladen, de oudere versies hebben Micro-usb. De connector om de iPhone mee op te laden is (de gewone usb-A naar lightning).

Ik heb ook nog een 10.000 Powerbank, ook even mee op de foto gezet. Zoals goed valt te zien is die wel compact maar veel dikker. Het is wel een snellader (22,5w en max 2 apparaten tegelijk).

Nog een tip: de slimmen onder ons gebruiken “hé Siri open de Coronacheck” bij controle in de lift.
De anderen gebruiken hé Google.

null

Nog een tip: de slimmen onder ons gebruiken “hé Siri open de Coronacheck” bij controle in de lift.
De anderen gebruiken hé Google.

DrPhil op 16 dec 2021 14:44

Ik gebruik mijn vingers. :)
Trouwens zie ik het nut echt niet in om zo’n ding mee te slepen, zorg dat ie s’ morgens opgeladen is en het zal wel lukken.

Bla, bla, bla.

Telefoon in een warme binnenzak van je jas. Daar zou je de dag mee moeten doorkomen.

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan welke skitracks apps je allemaal open hebt staan :)

Afhankelijkheid van 1 apparaat vind ik per definitie niet de beste oplossing. Backups dienen onafhankelijk te zijn ;)

Voor mij gewoon een geplastificeerd papiertje dus ;)

Edwin van Riel

Het is een ideaal ding tegen telefoonstress. Je merkt echt niet dat hij in je zak zit.

Ik heb een nitecore nb10000 voor mijn hiketochten. 150 gram voor een powerbank met dit vermogen is heel goed te noemen. Maar tijdens deze vakanties kan ik dagen lopen zonder mogelijkheid tot opladen en heb ik een gps (Garmin) écht nodig. Ook afgelopen zomer liep ik dan met een papieren QR-code voor het geval ik in de bewoonde wereld bijv. een restaurant in wilde.

Mijn motto is zo min mogelijk meeslepen. De telefoon zal ik in mijn binnenzak houden, zodat de warmte de batterij spaart en ik gebeld kan worden of kan bellen in nood. De powerbank blijft dus thuis.

Wat een ingewikkelde oplossing voor een simpel probleem.

Je kan namelijk ook gewoon je QR code uitprinten en in je zak steken. Het maken kost bijna geen tijd.
https://coronacheck.nl/nl/print/

Mijn broer, die geen smartphone heeft, doet het ook zo. Werkt prima.

*bericht bewerkt door havana op 16 dec 2021 19:06

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

En hij betaalt ook nog met kleingeld bij de supermarkt, @havana?

Ideaal zo’n powerbank, zeker als je telefoon al wat ouder is. Er is altijd wel iemand in de groep die hem nodig heeft.

Haha, dan word ik toch heel nieuwsgierig naar die broer van @Havana … Is het een risicogroeper die de moderniteit niet heeft ontdekt/niet wil ontdekken, een wappie 2.0 die zelfs geen pinpas heeft, zodat hij niet getracked kan worden, of een keiharde gangster die alleen anderen namens hem appjes laat sturen en een absolute schim is voor de diensten…

Ik neig, gezien de profielnaam van broerlief, heel erg naar het laatste 😁🤟.

I can stick uphill ice, on my saucer...

In Oostenrijk koppel je je skipas aan je QR (is zelfs verplicht maar dat weet ik niet zeker). Dat doe je op deze site: https://safe2ski.services.skidata.com/portal/location…

*bericht bewerkt door Marco-Paul op 16 dec 2021 21:46

Date your skis but marry your boots

Wat een ingewikkelde oplossing voor een simpel probleem.

Je kan namelijk ook gewoon je QR code uitprinten en in je zak steken. Het maken kost bijna geen tijd.
https://coronacheck.nl/nl/print/

Mijn broer, die geen smartphone heeft, doet het ook zo. Werkt prima.

havana op 16 dec 2021 19:06

Wat ingewikkeld! Mijn QR, pinpas, creditcard zit allemaal op mijn smartwatch. Geen gezeul met papier. Geen plastificeermachines. Ik zou willen dat de skipas er ook op kon.

Wat een ingewikkelde oplossing voor een simpel probleem.

Je kan namelijk ook gewoon je QR code uitprinten en in je zak steken. Het maken kost bijna geen tijd.
https://coronacheck.nl/nl/print/

Mijn broer, die geen smartphone heeft, doet het ook zo. Werkt prima.

havana op 16 dec 2021 19:06

Wat ingewikkeld! Mijn QR, pinpas, creditcard zit allemaal op mijn smartwatch. Geen gezeul met papier. Geen plastificeermachines. Ik zou willen dat de skipas er ook op kon.

JaapD op 16 dec 2021 22:49

Je vergeet nog de pistemap (foto maken, dan kun je inzoomen), de app van het gebied voor actuele info, de live-tracking app zodat de thuisblijvers je realtime kunnen volgen en natuurlijk de skitracks app 😜

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 dec 2021 23:05

Zou er ook nog plaats zijn in zo’n smartwatch om 't juiste uur af te lezen.😉

Born to run. B.S.

Zou er ook nog plaats zijn in zo’n smartwatch om 't juiste uur af te lezen.😉

dan58 op 16 dec 2021 23:14

Natuurlijk! Om mee te betalen, je hartslag bij te houden en de geskiede route te kunnen terugkijken in Google earth. Oja, en voor de tijd natuurlijk.

Draait de Corona app eigenlijk ook op de Apple Watch?

Wat een ingewikkelde oplossing voor een simpel probleem.

Je kan namelijk ook gewoon je QR code uitprinten en in je zak steken. Het maken kost bijna geen tijd.
https://coronacheck.nl/nl/print/

Mijn broer, die geen smartphone heeft, doet het ook zo. Werkt prima.

havana op 16 dec 2021 19:06

Wat ingewikkeld! Mijn QR, pinpas, creditcard zit allemaal op mijn smartwatch. Geen gezeul met papier. Geen plastificeermachines. Ik zou willen dat de skipas er ook op kon.

JaapD op 16 dec 2021 22:49

Welk klokkie gebruik jij? Eigenlijk geen idee of we op mijn horloge zou kunnen, eens kijken straks.

Edwin van Riel

Vergeet niet om gewoon te genieten tijdens het skiën.;)

Aftellen maar!

Nee hoor, en het is gefixeerd, dus papiertje kan thuis blijven. Horloge als backup 😉

Edwin van Riel

Kan de QR code op de Garmin, @evr66? Speciale app?

@drphil yup, app “QR code” (fantasievolle naam ;) ) geinstalleerd. Je moet wel je qr code even omzetten in een tekstregel (gaat vanzelf als je er een foto van maakt in feite) en die dan in de config van de app plakken.

null

*bericht bewerkt door evr66 op 17 dec 2021 09:42

Edwin van Riel

Handig, thx. Helaas is mijn Garmin 735xt met zwemmen kapot gegaan 😡

Handig, thx. Helaas is mijn Garmin 735xt met zwemmen kapot gegaan 😡

DrPhil op 17 dec 2021 09:42

ai, water er in?

Edwin van Riel

Ik denk het. Heb je de QR in je horloge ook gescand ter controle met een scancontrole-app?

Ik denk het. Heb je de QR in je horloge ook gescand ter controle met een scancontrole-app?

DrPhil op 17 dec 2021 09:47

yup, natuurlijk ;)

Edwin van Riel

Best handig, maar € 17,99 voor een 3Ah lipo powerbank? Lipo kan niet goed tegen langdurig volladen. Neem liever een 18650 li-ion accu en powerbank van Ali. Dat weegt net zo weinig en kost niet meer dan € 5. Dat is € 2 minder dan alleen al de verzendkosten van Conrad 😂

Tja ik ben het wel met @havana eens hoor. Speciaal een powerbank meeslepen elke dag, met iets wat je gewoon geprint mee kan nemen?

Desnoods plastificeer je hem en maak je er een gewoon pasje van.

Techniek is top, als het je leven makkelijker maakt. Maar zelfs als enorme tech-geek zou ik hem toch écht gewoon printen.

Tuurlijk, als je je telefoon langer wil gebruiken voor tracking etc, dan is een powerbank top (heb zelf een 20.000 model hier liggen. Ideaal voor op reis en het maximum waar je mee mag vliegen). Maar énkel voor de QR code? Dat kan simpeler ;-)

*bericht bewerkt door Waah op 17 dec 2021 10:54

Hee Mike, wat heb je daar nou?
Ik heb iets heel bijzonders. Iets waar de wereld al lang op zit te wachten.
Ongelooflijk, vertel ons snel wat het is…
Ik heb een wit vierkant materiaal en een stokje. U zult zich wel afvragen, wat is dit nu weer.
Ja Mike, laat ons niet in spanning
Als ik met dit stokje over het witte materiaal beweeg, dan verkleurt het op de plek waar ik met het stokje over heen ben gegaan.
Ongelooflijk…
Ja, maar dat is nog niet alles. Als ik met het stokje, wat overigens een Pen heet, een letter, zoals je die normaal op het scherm ziet, op het materiaal teken…
Ongelooflijk, ik begin het te snappen… dus als je meerdere letters neerzet kan je gewoon lezen zonder dat je een beeldscherm nodig hebt.
Inderdaad, jij snapt het. Als dat geen amazing discovery is; het materiaal heet trouwens Papier.
Ongelooflijk, en je hebt helemaal geen stroom nodig Mike?
Nee, geweldig he, er zitten zelfs geen batterijen of accu in.
Nou, nou, nou zeg. Onvoorstelbaar.
Ha, Mike, je klapt het dicht. Dat kan mijn notebook ook.
Nee, dit is anders, je kan het zovaak vouwen als je wilt tot het de door jouw gewenste afmeting heeft.
Oooh, Mike je gaat maar door en het wordt kleiner en kleiner.
Ja, nu past het zelfs in mijn portefeuille.
Ongelooflijk, dus ik kan het altijd bij me dragen.
Kom eens Mike, mag ik het eens vasthouden.
Maar natuurlijk, ga je gang.
Maar dit is ongelooflijk, het weegt bijna niets.
Dat klopt, het weegt 100 maal lichter dan het kleinst verkrijgbare notebook. Dat komt natuurlijk omdat er geen accu in zit.
Nee, nee, je droomt niet, knijp maar flink in je arm. Kijk, ik vouw het weer uit en…
Maar Mike, wat doe je nu??
Nee, dat kan niet, je scheurt het papier doormidden.
Dit materiaal is zo geweldig. Kijk, ik houd de helften gewoon tegen elkaar aan en je kan het gewoon weer lezen.
Ongelooflijk, dat moet je met een diskette niet proberen, ha ha ha.
Maar wat doe je nu? Nee, niet doen, niet doen!! Je gaat er zomaar op staan springen.
Ongelooflijk, en je kan het nog steeds lezen!!
Stel je voor zeg, als je zo op je monitor zou gaan springen.
Ongelooflijk, wat een discovery! Zeg Mike, hoe lang kan je papier eigenlijk bewaren?
Nou, veel langer dan een diskette of hard-disk waarvan de magnetische gevoeligheid op den duur verdwijnt.
Ongelooflijk, wat een amazing discovery.
Maar dat is nog niet alles!
Maar dat is nog niet alles!
Nee ???
Je kan het overal mee naar toe nemen, je kan het gebruiken bij hoge en lage temperaturen.
En als je het niet meer nodig hebt, kan je altijd nog je neus erin snuiten en…
Ja Mike, ongelooflijk…
Zeg Mike, maar dat zou betekenen dat we op een dag helemaal geen beeldschermen, computers en notebooks meer nodig hebben!

Zou er ook nog plaats zijn in zo’n smartwatch om 't juiste uur af te lezen.😉

dan58 op 16 dec 2021 23:14

Eigenlijk het enige waarvoor ik dat ding nog gebruik. :-)
Of toch voor 95% van de tijd, verder handig om weten wie je mailt en de belfunctie is erg gemakkelijk maar verder?
Al die apps voor je hartslag, bewegingen, trainingstoestanden hoef ik niet (meer), misschien wel leuke gadgets maar om dat dag in dag uit gebruiken is niks voor mij. Ik voel wel aan mijn lijf of ik teveel dan wel te weinig bewogen heb.
En verder heb je toch nog een weegschaal nodig, daar kan geen app tegenop, ha!. :-)
Liever naar het landschap kijken hè @dan58 ;-)

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie