Advies bij nieuwe ski's

Beste Wintersporters,

Mijn huidige twintip ski’s zijn vrijwel overleden. Nu ben ik opzoek naar een andere ski. Ik heb zelf een beetje rondgekeken en kwam op de Atomic Bent Chetler 100 van 1.80m. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hier wat algemene info over mij
Leeftijd: 21
Geslacht: M
Lengte: 183cm
Gewicht: 82kg
Skischoenen : Atomic hawx 110x
Ervaring: +/- 15 jaar ski ervaring
Ski-niveau: Vind het lastig om daar zelf over te oordelen, maar denk gevorderd. Hou van skiën op de piste, maar ook zeker stukjes off piste wanneer dat kan. Vind achteruit skiën en een keer door het park ook erg gaaf, vandaar dat ik ook graag weer een twintip ski wil. Wanneer ik op de piste ski hou ik er wel van om flink door te skiën.
Wensen: Graag een twintip en het liefst van Atomic, maar dat hoeft uiteraard niet.
Budget: 300-600,- (eventueel een tweedehands ski, maar voorkeur ligt bij een nieuwe)

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!

Ik heb totaal geen verstand van twintips, maar wellicht eens kijken naar een Blizzard Rustler 9. Geen officiele twintip, maar het scheelt niet veel. Echt een leuke speelski is dat en doet het ook heel behoorlijk op de piste.

K2 Mindbender 99ti kan ook in de aanmerking komen hiervoor

Had @Hessel deze vraag pas geleden al niet eens beantwoord? Ik meen de Faction Candide 1.0.

I can stick uphill ice, on my saucer...

FACTION PRODIGY 2.0 98MM
HEAD OBLIVION 94MM
K2 Reckoner 102

Bedankt voor de reacties, hebben jullie toevallig ook zelf ervaring met deze ski’s? En een goede site of winkel die niet al te duur is?
Zelf heb ik de Rossignol Blackops Smasker ook nog gevonden, deze lijkt mij ook wel wat en prijstechnisch ook wat beter dan de anderen. Wat vinden jullie hiervan?

*bericht bewerkt door Lucbos1 op 18 dec 2021 11:24

Heb zojuist de Rossignol Blackops Smasher ski’s gekocht. Zat te twijfelen maar tussen deze en de HEAD OBLIVION 94MM, maar het grote verschil van de prijs (350 vs. ±550) heeft mij overgehaald. Nogmaals bedankt voor het noemen van opties!

Plaats een reactie