Lengte bord Party Platter x Tony Hawk

Hallo iedereen

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb een snowboard op het oog, het gaat op een Party Platter x Tony Hawk. Ik weet niet goed welke lengte ik moet nemen, ik ben zelf 180cm en weeg 85kg. Dus ik twijfel tussen 152 of 157cm en ik weet ook niet waar het verschil zit… Heeft hier iemand ervaring mee?

Het is een volume shift board, dus is een stukje breder dan normale boards en voelt langer. Met extra lengte heb je minder speelsheid. Weet niet wat voor doel je ermee voor ogen hebt?

Hallo Tiny-m, alvast bedankt voor je bericht! Het is de bedoeling om alles mee te doen: off pist en pist, funpark, springen enzo… Ik heb nu het bord ‘Yes Typo 2019 163’ en daar ben ik wel tevreden van. Maar voor trucjes en jumps is deze niet ideaal.

Voor trucjes zou ik dit board niet kiezen. Het is een directional board, dus switch rijden is al niet echt makkelijk te doen. Op buckels en spelen tussen de bomen juist weer wel. Heb persoonlijk niet op de Yes Typo gestaan (party platter een eerdere versie wel), maar gezien de specs lijkt me die er beter geschikt voor. Waarin om je voor jouw idee tekort? Of wil je gewoon een korter/ speelser board daarvoor? Evt zou je als je iets volume shift wilt nog naar de Ride Twinpig kunnen kijken. Die kun je ook iets korter rijden en is wel twinshaped.
Voor alles in 1 ben je denk ik wel beter af met een all mountain twin(ish) board.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 16 dec 2021 22:23

Oke bedankt voor de informatie. Ik zal het eens bekijken.

Ik heb de 2018 Party Platter, enorm leuk bordje. Je moet niet onderschatten hoe ver naar achter je staat, het is echt meer een poederbord dan freestyle, de neus is enorm met veel float en de tail juist klein. Ik vind hem super in de poeder, maar bijvoorbeeld ook op omploegde pistes eind van de dag met veel losse sneeuw, of met natte sneeuw later in het seizoen. Op strakke harde pistes is het uiteraard wat minder leuk. Park doe ik eigenlijk nooit, maar kan me niet voorstellen dat het daar echt voor geschikt is.

Ik ben 177 en heb de 152, zou ook zeker de korte aanraden. Juist het korte met de grote neus maakt hem super wendbaar en speels. En die Birdhouse collab en print is echt super vet :)

Maar verder met Tiny-M eens, misschien niet het juiste board voor wat je er mee wilt!

*bericht bewerkt door dennisp op 17 dec 2021 10:56

Wat een vet board! Voor de looks zou ik hem meteen kopen. Uiteindelijk ben ik na mijn snowboardjacht toch uitgekomen op een oersaai ding (ik omschrijf hem als zwart met poepvlekken), maar die wel doet wat ik verlang. Of eigenlijk vooral de nadelen van mijn vorige te korte en te slappe snowboard wegstreept. Mij zul je ook niet zien jibben of over rails glijden. Ik wil wel hard knallen en over schansjes jumpen. En poeder… Och, als dat eens een keer gebeurt, zet ik de bindingen wel een stukje naar achteren.

De vraag is dus: wat wil je? Met dit board zou ik ook voor 1.52 gaan, maar als het echt pur voor de poedersneeuw is en je vooral hard wilt gaan, is de langere natuurlijk ook mogelijk. Maar dan beperk je je wel erg in je mogelijkheden denk ik.

Haha, voor de graphics inderdaad wel!
Heb een paar jaar terug toen de Simple Pleasure gekocht (ook mooi met hout), maar deze is net wat vetter. Ik heb de 152, wat dezelfde lengte is als mijn all mountain board (ben vrouw, 1,65m, schoenmaat 39), en ik merk die speelsheid echt wel door de korte achterkant. Maar harde pistes moet ik echt meer moeite doen om hem op z’n kant te zetten door z’n breedte (dat kan de plank makkelijk aan, maar ik word dan snel moe). Ik hou hem dus voor poeder en slush spelen. Funpark ga ik me niet aan wagen met die plank (is sowieso niet echt mijn ding).

*bericht bewerkt door Tiny-M op 17 dec 2021 14:46

Ik zou graag een bord willen dat geschikt is voor allerlei, maar wel voldoende wendbaar om te springen. Niet meteen voor rails… Bedankt al voor de reacties!

Plaats een reactie