gratis tolbadge Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië

Er is nu een actie waarbij je gratis een tolbadge kunt laten opsturen en de eerste 8 maanden voor Frankrijk geen abonnementskosten hoeft te betalen. Wij hadden de badge binnen een week in huis. Scheelt 15 euro opstartkosten en een tientje verzending.
https://www.mango-mobilitesbyaprr.com/nl/france-espagne-port…

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 dec 2021 15:05

Klopt het dat hier geen enkele aanrekening van komt als je de badge niet gebruikt?
Reden dat ik het vraag is omdat we er thuis al eentje hebben, maar een tweede (voor andere vakanties) is misschien niet slecht. Als die dan gratis en je enkel de tol betaalt in de eerste 8 maanden, en nadien enkel €1.70 per maand als je 'm in Frankrijk gebruikt, is dat zeker geen slecht idee…

Het is o zo hard genieten.

Klopt het dat hier geen enkele aanrekening van komt als je de badge niet gebruikt?
Reden dat ik het vraag is omdat we er thuis al eentje hebben, maar een tweede (voor andere vakanties) is misschien niet slecht. Als die dan gratis en je enkel de tol betaalt in de eerste 8 maanden, en nadien enkel €1.70 per maand als je 'm in Frankrijk gebruikt, is dat zeker geen slecht idee…

Hendrik5 op 22 dec 2021 10:45

Toch wel, heb er ook zo een liggen. Als je `m jaar niet gebruikt schrijven ze wel EUR 10 abonnementskosten af.
Dus helemaal gartis is het niet.

Klopt het dat hier geen enkele aanrekening van komt als je de badge niet gebruikt?
Reden dat ik het vraag is omdat we er thuis al eentje hebben, maar een tweede (voor andere vakanties) is misschien niet slecht. Als die dan gratis en je enkel de tol betaalt in de eerste 8 maanden, en nadien enkel €1.70 per maand als je 'm in Frankrijk gebruikt, is dat zeker geen slecht idee…

Hendrik5 op 22 dec 2021 10:45

In de voorwaarden staat dat na 24 maanden van inactiviteit 10 euro wordt geïncasseerd. Dus als je 1x in de twee jaar naar Frankrijk, Spanje, Portugal of Italië gaat betaal je alleen voor de kalendermaanden dat je daar bent 1,70 of 2,40 en verder geen kosten

*bericht bewerkt door Leonmvd op 22 dec 2021 11:21

Met de term “badge” denk ik aan een creditcard type kaart. Werkt zo’n badge op dezelfde manier als dat “bakje” dat ze vroeger verkochten (“bip and go” dacht ik dat bakje heette)?

Met dank aan Leon om dat aanbod even te signaleren!

*bericht bewerkt door Videast op 22 dec 2021 13:29

het is ook een “bakje”

null

*bericht bewerkt door Leonmvd op 22 dec 2021 14:09

Top tip, @Leonmvd !

betaal je die 1,70 per kalendermaand? Dus als ik de 31e naar Frankrijk ga en dan de 10e weer terug betaal ik dus 2 maanden? (totaal peanuts, maar leuk voor de weet…)

:-)

betaal je die 1,70 per kalendermaand? Dus als ik de 31e naar Frankrijk ga en dan de 10e weer terug betaal ik dus 2 maanden? (totaal peanuts, maar leuk voor de weet…)

:-)

Miel op 22 dec 2021 16:00

correct

Dit lijkt mij een interessante aanbieding, dus wou ik mij aanmelden hiervoor. Naast naam en adres, en een paar andere gegevens, moet je blijkbaar ook je nummerplaat ingeven. Voor Frankrijk zou dat mijn eigen wagen zijn, dus geen probleem, maar ik ben voor het werk regelmatig in Italië (ik rij dan met een huurwagen). Dus vraag ik mij af waarvoor die nummerplaat gebruikt wordt. Zou dat dan niet werken met mijn huurwagen? Ik vind daar niets over in hun uitleg… iemand die dat weet ?

*bericht bewerkt door Videast op 22 dec 2021 18:07

Dit lijkt mij een interessante aanbieding, dus wou ik mij aanmelden hiervoor. Naast naam en adres, en een paar andere gegevens, moet je blijkbaar ook je nummerplaat ingeven. Voor Frankrijk zou dat mijn eigen wagen zijn, dus geen probleem, maar ik ben voor het werk regelmatig in Italië (ik rij dan met een huurwagen). Dus vraag ik mij af waarvoor die nummerplaat gebruikt wordt. Zou dat dan niet werken met mijn huurwagen? Ik vind daar niets over in hun uitleg… iemand die dat weet ?

Videast op 22 dec 2021 18:03

Je kunt online je nummerplaat aanpassen. Tot 24h van tevoren geloof ik

Dank voor de tip, meteen besteld!

betaal je die 1,70 per kalendermaand? Dus als ik de 31e naar Frankrijk ga en dan de 10e weer terug betaal ik dus 2 maanden? (totaal peanuts, maar leuk voor de weet…)

:-)

Miel op 22 dec 2021 16:00

Je betaald ook nog los per land waar je door heen rijdt. Heb een keer een rally gereden en toen voor 1 dag het bedrag over mogen maken en nog een keer voor Italië.

Met skiën kom je echt tot rust.

Dit lijkt mij een interessante aanbieding, dus wou ik mij aanmelden hiervoor. Naast naam en adres, en een paar andere gegevens, moet je blijkbaar ook je nummerplaat ingeven. Voor Frankrijk zou dat mijn eigen wagen zijn, dus geen probleem, maar ik ben voor het werk regelmatig in Italië (ik rij dan met een huurwagen). Dus vraag ik mij af waarvoor die nummerplaat gebruikt wordt. Zou dat dan niet werken met mijn huurwagen? Ik vind daar niets over in hun uitleg… iemand die dat weet ?

Videast op 22 dec 2021 18:03

Je kunt online je nummerplaat aanpassen. Tot 24h van tevoren geloof ik

Leonmvd op 22 dec 2021 18:18

Volgens mij is die nummerplaat alleen voor spanje/portugal. In Italie heb ik hem ook op mijn huurauto gebruikt (italiaanse) en stond mijn nederlandse kenteken geregistreerd. In Frankrijk rijd ik wel eens met een duitse huurauto, ook dan gaat de slagboom open.

Met skiën kom je echt tot rust.

Bedankt voor de tip! Ondertussen na enkele dagen thuis ontvangen.

Hier ook besteld… kreeg vandaag een mail dat die morgen verzonden wordt, da’s sneller dan de vooropgestelde 2 Jan verzendingsdatum bij bestelling.

*bericht bewerkt door Videast op 28 dec 2021 21:30

Gaat idd sneller dan verwacht. Woensdag 22 december besteld, vandaag al in de brievenbus. Blij mee!

Bedankt voor de tip.

Eens zien wat het geeft qua levertermijn.
Net besteld, maar de site gaf aan dat de kaart pas op 12/01 verstuurd zou worden.

*bericht bewerkt door Vivace op 29 dec 2021 00:27

Glide on!

Goeie tip. Bedankt :)

Bedankt voor de tip.

Eens zien wat het geeft qua levertermijn.
Net besteld, maar de site gaf aan dat de kaart pas op 12/01 verstuurd zou worden.

Vivace op 29 dec 2021 00:27

Ik had 8/01/2022 als verzenddatum. Op 24/12 besteld en op 28/12 in de bus.

Bedankt voor de tip,
als ik het goed op heb moet je nog steeds tol betalen net zoals zonder het bakje?
Het enige wat verandert is dat het sneller is aan de slagboom?

thnx voor de tip, vorige week besteld en gisteren binnen gekomen. Eea aanpassen qua NAW of kenteken kan makkelijk via de website.

Bedankt voor de tip,
als ik het goed op heb moet je nog steeds tol betalen net zoals zonder het bakje?
Het enige wat verandert is dat het sneller is aan de slagboom?

Ski_Willems op 29 dec 2021 10:29

Klopt je kunt vaak sneller doorrijden via de speciale poorten, de tol wordt dan automatisch geïncasseerd achteraf.

Bedankt voor de tip,
Is dit dan de officiële verdeler ? Deze zomer nog gekeken hiervoor en kwam dan op de site van Bip&Go terecht.
Verzenddatum stond hier op 12/01 bij de bestelling

Bedankt voor de tip,
Is dit dan de officiële verdeler ? Deze zomer nog gekeken hiervoor en kwam dan op de site van Bip&Go terecht.
Verzenddatum stond hier op 12/01 bij de bestelling

ClaeysJens op 29 dec 2021 14:07

Dit is een site van APPR en AREA. De tolwegbeheerders in voornamelijk oost Frankrijk.

Bedankt voor de tip,
Is dit dan de officiële verdeler ? Deze zomer nog gekeken hiervoor en kwam dan op de site van Bip&Go terecht.
Verzenddatum stond hier op 12/01 bij de bestelling

ClaeysJens op 29 dec 2021 14:07

Dit is een site van APPR en AREA. De tolwegbeheerders in voornamelijk oost Frankrijk.

Leonmvd op 29 dec 2021 14:31

Bedankt voor de info we leren terug bij ;)

Nog een vraagje over je nummerplaat. Ik heb die met de tekens aan elkaar en in hoofdletters ingegeven. Is dit ok of moeten de streepjes er tussen ( Belgische nummerplaat).

Gisteren (30/12) toegekomen, besteld op 24/12. Dus heel netjes kwa levertermijn, zeker met kerstmis ertussen en de eindejaarsdrukte voor de postdiensten.
Ik zie wel dat ze nu voor December een kost van 1 euro aanrekenen, met vermelding “topEurop FEPI”. Ik herinner mij niet dat daar iets over gezegd werd bij het aanvragen. Nog iemand die dat heeft? Ik heb via hun online formulier uitleg gevraagd.
@JDC, ik heb het met streepjes ingegeven, zo staat het tenslotte ook op de nummerplaat.

*bericht bewerkt door Videast op 31 dec 2021 12:08

Die ene euro wordt verrekend met de eerste betaling (dat staat in de bevestigingsmail). Ik denk dat dit een check is of je wel een correct rekeningnummer hebt opgegeven.

@SuperFranski: dank je wel. Idd, teruggevonden op de bevestigingsemail.

Dank je voor de tip. Net besteld!

Plaats een reactie