Vaccinatie

In december 2019 ben ik positief getest op corona. In juni volstond daarom 1 vaccinatie.
In november toch besloten om 2e vaccinatie ook te halen. Geldt deze nu als booster?

Bij internationale code staat ook dosis 1/1 en dosis 2/2.
Benieuwd of iemand hier antwoord op weet.

Ik gok dat je december 2020 positief getest bent anders was jij patient zero ;-)

Maar jouw 2de vaccinatie is een booster. Ik heb namelijk hetzelfde en dit voor gelegd aan de Oostenrijkse AGIS corona hotline.

LouisDice, dank je voor je reactie. Mag ik hieruit concluderen dat jij afreist naar Oostenrijk?

Ja wij gaan 1-1 overnachten in zuid duitsland en dan 2-1 Oostenrijk in.

Wel opmerkelijk aangezien de omgekeerde situatie - 2x vaccinatie gevolgd door Corona - niet als booster geldt.

@drphil komt doordat die corona infectie de 5g chips uit de boosters vernaggeld heeft natuurlijk!

Edwin van Riel

Ik heb dit meerdere keren geverifieerd @Drphil

Ik zeg ook niet dat ik het niet geloof, @louisdice. Allereerst: telefonische bevestigingen zijn altijd zo moeilijk te bewijzen, en er wordt natuurlijk ook vaak genoeg telefonisch volstrekt onjuiste info verstrekt. Dat gezegd zijnde, stond het dacht ik ook op een site van Wenen uit mijn hoofd en daarna ook op een andere Oostenrijkse site dacht ik. Ik neem dus aan dat het wel klopt.
Het viel me alleen op omdat de omgekeerde situatie juist niet is goedgekeurd. Dat vond ik vreemd aangezien je zou denken dat dat min of meer dezelfde situaties zijn. Maar ik ben geen medicus en misschien is daar een goede reden voor, zoals @evr aangeeft.
Nu zouden mensen juist kunnen denken dat het óók voor de omgekeerde situatie geldt. Maar dat is dus niet zo. Mijn bericht was dus ook als waarschuwing bedoeld.

Let wel, dat zegt niks over de omgekeerde situatie! Dat wil zeggen eerst hersteld en daarna 2x gevaccineerd. Uit eerdere reacties begreep ik dat dat wel door Oostenrijk als booster wordt gezien. Correct me als ik het verkeerd heb.

DrPhil op 23 dec 2021 13:05

Dit heb ik in een ander topic geplaatst. Zoals je kunt lezen, ging ik daarbij al uit van de juistheid van je bericht.

Ik mezelf druk maken om heel die pcr test met 48 uur geldigheid, lees ik dit ineens weer op Austria…

Ikzelf, positieve test(hersteld) -> Pfizer vaccinatie -> booster vaccinatie

Dus volgens deze website is geen PCR test nodig 🤷‍♂️

null

Droopy-d op 23 dec 2021 14:24

Dit overzicht geeft aan wat Oostenrijk als booster ziet.

Maar jouw 2de vaccinatie is een booster. Ik heb namelijk hetzelfde en dit voor gelegd aan de Oostenrijkse AGIS corona hotline.

LouisDice op 23 dec 2021 11:19

Hi LouisDice,

Bedankt voor het uitzoekwerk.

Het is dus voldoende als er in de corona app 1/1 en 2/2 staat? Of is het nodig om nog apart het herstelbewijs (dat ik niet heb) te laten zien?

*bericht bewerkt door Alexhuber op 23 dec 2021 14:34

Moeten we GEEN pcr test voor Tirol dan ??? Ik ben net geboosterd (in Frankrijk) en zou nog een online afspraak maken spoedtest 79 euro … 8 januari vliegen naar Innsbruck en ben ook nog BELG. Vroeg me af of dat ook voor Belgen geldt als je via Eindhoven vliegt…?

Die website is niet de officiële site. Nederlanders MOETEN een negatieve PCR test kunnen overleggen vanaf de 25ste.
Vandaag als je een booster hebt hoeft dat niet. Maar vanaf de 25ste wel! alles boven de 12 jaar.

Niet officieel, maar het overzicht lijkt wel juist. Het is de HUIDIGE regeling. Die dus goed aangeeft wanneer Oostenrijks iets ziet als een booster.
Idd vanaf 25-12 dan óók een PCR.

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 dec 2021 14:47

Dus hersteld plus daarna 2x vaccinatie=Is booster
2x vaccinatie plus daarna hersteld=Is geen booster

In geval 1 moet je vanaf 25.12 een PCR test hebben.
In geval 2 moet je vanaf 25.12 in quarantaine.

DrPhil op 23 dec 2021 14:31

Klopt goed samengevat!

Ik heb 1x Janssen (Juli 2021) gehad en na aanleiding van het nieuws van vorige maand heb ik nog 1 Pfizer gehaald. Geld deze dan als booster?

In mijn CoronaCheck app staat:
Janssen 1/1
Pfizer 2/2

Ik heb de ambassade gemaild gister maar nog niks gehoord. Ik vertrek 12/1

Ik heb 1x Janssen (Juli 2021) gehad en na aanleiding van het nieuws van vorige maand heb ik nog 1 Pfizer gehaald. Geld deze dan als booster?

In mijn CoronaCheck app staat:
Janssen 1/1
Pfizer 2/2

Ik heb de ambassade gemaild gister maar nog niks gehoord. Ik vertrek 12/1

Germ_Kneudel op 23 dec 2021 14:58

Ik zou bellen met AGES hotline

Plaats een reactie