Italië past geldigheid coronapas aan

Vandaag meldt het AD:

Italië gaat de geldigheid van het coronatoegangsbewijs inkorten van negen maanden naar zes maanden na de tweede inenting. Daarna is een boosterprik nodig om de zogeheten groene pas geldig te houden. Dat is een van de maatregelen die de regering donderdag neemt om het aantal nieuwe coronagevallen te beperken.

De groene pas is in Italië nodig om toegang te krijgen tot onder meer horecagelegenheden, voetbalstadions en skipistes. Er komt ook weer een mondkapjesplicht in de buitenlucht.

Volgens de italiaanse krant in het andere topic pas vanaf 1 februari.

Dat zou fijn zijn

Correct, voorlopig niks om je druk over te maken dus.

Edwin van Riel

Weet iemand of de booster ook maar 6 maanden geldig gaat zijn? Anders wacht ik nog een paar weken zodat ik de geldigheid nog net mee pak voor de zomervakantie in Italie

Dus je laat de booster afhangen van je mogelijke vakantietrip en niet voor je bescherming?🤔

Born to run. B.S.

Weet iemand of de booster ook maar 6 maanden geldig gaat zijn? Anders wacht ik nog een paar weken zodat ik de geldigheid nog net mee pak voor de zomervakantie in Italie

skikip op 24 dec 2021 12:59

Als ik iets van het coronabeleid van de afgelopen tijd heb geleerd, is het wel dat dat je geen lange termijn planning moet maken. Alles verandert zo snel. Ik heb zo snel mogelijk een booster gehaald, zodat ik nog op wintersport kan. Van de zomer zie ik wel verder. Waarschijnlijk zijn er dan weer andere regels.

You're stronger than the mountain!

@dan58, het zou ws om maar 1 a 2 weken gaan, anders wacht ik niet langer hoor, ben ook liever goed beschermd en idd je weet nooit hoe het dan weer loopt

*bericht bewerkt door skikip op 24 dec 2021 13:55

Plaats een reactie