Doorreis Zwitserland 🇨🇭. Iemand ervaring?

Iemand ervaring met een doorreis na kerst door Zwitserland. Grenscontroles? Formulieren invullen? Kan eten in een wegrestaurant onderweg?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Vertrekken zondag naar Italië via Zwitserland

Doorreizen kan zonder problemen, aan de grens vragen ze vaak zelfs niet naar een doorreisformulier, dit doorreisformulier moet je evenwel invullen en meenemen. De Zwitsers kennende beboeten ze ook wanneer je niet in orde bent.

De kans bestaat dat ze je even tegenhouden en vragen waar je naartoe gaat, reservatiebewijs van hotel kan hierbij helpen.

Eten in een wegrestaurant onderweg kan sowieso voor take-away, wij moesten in Pratteln onze QR-code enkel laten zien indien we het ter plaatse (binnen) wilden opeten.

Waar kan ik het (juiste) doorreisformulier vinden? En moet je voor de terugweg eenzelfde formulier nog een keer invullen?

Op de website van de BAG: https://swissplf.admin.ch/formular

Paul

Ik denk dat je per reismoment inderdaad een formulier moet invullen. Zwitsers hebben, net als duitsers, weinig gevoel voor humor.

Paul

Niet na kerst, wel 2 weken geleden. Doorreizen is geen enkel probleem. Bovenstaande link invullen onderweg en klaar!

Ik ben 19 december door Zwitserland gereisd, ik ben aan de grens niet gecontroleerd.

Plaats een reactie