Van het kastje naar de muur 90 dagen verklaring Oostenrijk

Valt me nogal mee, daar teken ik voor😂😂😂😂

Welke gegevens staan dan niet in de internationale QR? Ik weet wel dat er verschillende gegevens in de NL en de internationale versie staan ivm privacy. De binnenlandse (NL) QR bevat veel minder gegevens dan de internationale.
Misschien dat t dus enkel om die missende gegevens gaat en dat je die op een andere manier kan bewijzen?
Neemt nog steeds niet weg dat je elke keer gedoe hebt als je ergens naar binnen wil.

Dit formulier is bedoeld voor mensen die recent zijn besmet en nog steeds positief testen bij de PCR-test.

Zojuist van enkele wintersportliefhebbers vernomen dat het formulier (gratis) wordt ondertekend door sommige huisartsen. Het is derhalve afhankelijk van de huisartsen en verschilt per praktijk.

Dit formulier is bedoeld voor mensen die recent zijn besmet en nog steeds positief testen bij de PCR-test.

Zojuist van enkele wintersportliefhebbers vernomen dat het formulier (gratis) wordt ondertekend door sommige huisartsen. Het is derhalve afhankelijk van de huisartsen en verschilt per praktijk.

BatMuts op 03 jan 2022 18:57

Mochten daar ook huisartsen tussen zitten die dit willen doen voor mensen welke niet onder behandeling staan aldaar (tegen een eventuele vergoeding), dan hoor ik het graag.

Dit formulier is bedoeld voor mensen die recent zijn besmet en nog steeds positief testen bij de PCR-test.

Zojuist van enkele wintersportliefhebbers vernomen dat het formulier (gratis) wordt ondertekend door sommige huisartsen. Het is derhalve afhankelijk van de huisartsen en verschilt per praktijk.

BatMuts op 03 jan 2022 18:57

Mochten daar ook huisartsen tussen zitten die dit willen doen voor mensen welke niet onder behandeling staan aldaar (tegen een eventuele vergoeding), dan hoor ik het graag.

MarsMuziek op 03 jan 2022 19:02

Dit waren enkel wintersporters die dit voor elkaar hebben gekregen bij hun eigen huisarts. Het lijkt me sterk dat dit door huisartsen wordt gedaan voor mensen welke niet onder behandeling staan in zijn of haar praktijk.

Maar niet geschoten is altijd mis.

Het lukt me niet om een privé bericht te sturen naar MarsMuziek… maar was benieuwd of het al gelukt was?

Het lukt me niet om een privé bericht te sturen naar MarsMuziek… maar was benieuwd of het al gelukt was?

Ik_was_het_niet op 07 jan 2022 19:28

Nee helaas nog niet :-(

Kun je mij misschien prive bericht sturen?

Kun je mij misschien prive bericht sturen?

Ik_was_het_niet op 07 jan 2022 19:55

Gestuurd!

Hallo,
Ik lees overal over kosten van een PCR test maar als je een gratis test doet op https://coronatest.nl/ via de GGD kan je die volgens mij uploaden in de coronacheckapp. Dit is volgens mij ook een PCR test.

Of heb ik het mis?

Ik hoor graag van jullie

Ik heb ook even meegelezen en heb dezelfde situatie. Dus voor de nieuwe lezers nog even op een rijtje:

Het huidige reisbeleid:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/oostenrijk/reizen/…

Waarin staat, dat als je 2x gevaccineerd bent, en ook hersteld van een corona na de vaccinatie, je een PCR check alsnog moet doen die negatief moet zijn. Als die positief is, dan moet een arts dit max 48 uur van te voren ondertekenen zodat bevestigd wordt dat je corona hebt gehad en geen klachten meer hebt.

Het formulier dat ondertekend zou moeten worden door de arts:

Er zouden alleen geen tot weinig artsen zijn die dit willen ondertekenen.

Ik ga maandag in ieder geval mijn huisarts bellen, kijken wat die zegt. Ik heb mijn PCR test/coronacheck wel gedeeld met huisarts, ik zag ook netjes een melding staan in mijn dossier dat ik PCR / pos ben.

En natuurlijk is het hele probleem opgelost als ik zelf negatief test met een PCR check, maar ik wil dat ook graag voor zijn en niet de laatste dag alsnog in paniek op zoek naar een arts die wil tekenen :)

In een ander topic kreeg iemand dit als antwoord van de AGES:

“um quarantänefrei in Österreich ein zu reisen gelten folgende Regelungen:
Personen die in den letzten 90 Tagen genesen sind müssen eine ärztliche Bestätigung gemäß Anlage H oder I vorweisen (zusätzlich zu den Impfnachweisen), für diese Personen entfällt dann der zusätzliche PCR Test.”

Vertaald met Google Translate:

“Om Oostenrijk quarantainevrij binnen te komen, gelden de volgende regels:
Mensen die in de afgelopen 90 dagen zijn hersteld, moeten een medische verklaring kunnen overleggen conform bijlage H of I (naast bewijs van vaccinatie); voor deze mensen is de aanvullende PCR-test dan niet nodig.”

Wat is nu de status van andere forumgenoten?

Volgens mij is het hopen dat een zelftest negatief is en daardoor een pcr mogelijk ook negatief is.

Ik heb ook even meegelezen en heb dezelfde situatie. Dus voor de nieuwe lezers nog even op een rijtje:

Het huidige reisbeleid:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/oostenrijk/reizen/…

Waarin staat, dat als je 2x gevaccineerd bent, en ook hersteld van een corona na de vaccinatie, je een PCR check alsnog moet doen die negatief moet zijn. Als die positief is, dan moet een arts dit max 48 uur van te voren ondertekenen zodat bevestigd wordt dat je corona hebt gehad en geen klachten meer hebt.

Het formulier dat ondertekend zou moeten worden door de arts:

Er zouden alleen geen tot weinig artsen zijn die dit willen ondertekenen.

Ik ga maandag in ieder geval mijn huisarts bellen, kijken wat die zegt. Ik heb mijn PCR test/coronacheck wel gedeeld met huisarts, ik zag ook netjes een melding staan in mijn dossier dat ik PCR / pos ben.

En natuurlijk is het hele probleem opgelost als ik zelf negatief test met een PCR check, maar ik wil dat ook graag voor zijn en niet de laatste dag alsnog in paniek op zoek naar een arts die wil tekenen :)

In een ander topic kreeg iemand dit als antwoord van de AGES:

“um quarantänefrei in Österreich ein zu reisen gelten folgende Regelungen:
Personen die in den letzten 90 Tagen genesen sind müssen eine ärztliche Bestätigung gemäß Anlage H oder I vorweisen (zusätzlich zu den Impfnachweisen), für diese Personen entfällt dann der zusätzliche PCR Test.”

Vertaald met Google Translate:

“Om Oostenrijk quarantainevrij binnen te komen, gelden de volgende regels:
Mensen die in de afgelopen 90 dagen zijn hersteld, moeten een medische verklaring kunnen overleggen conform bijlage H of I (naast bewijs van vaccinatie); voor deze mensen is de aanvullende PCR-test dan niet nodig.”

Wat is nu de status van andere forumgenoten?

Volgens mij is het hopen dat een zelftest negatief is en daardoor een pcr mogelijk ook negatief is.

HansNL op 08 jan 2022 11:10

Ik heb dezelfde vraag ook uitstaan bij Ages.
Zelf 26 nov jl positief getest. 28 dec wilde ik het weten dus test bij ggd maar nog steeds positief.
Ik heb bij Ages gevraagd of ik sowieso een pcr test moet doen en kunnen aantonen en als deze dan nog positief is een verklaring van arts of dat ik nu al kan volstaan met de verklaring. Ik vertrek woensdag met vliegtuig naar insbruck.,

Lijkt me als je een PCR test doet en je bent binnen die 90 dagen sinds het moment dat je corona hebt gehad, je mogelijk positief kan zijn. echter gaat de teller bij een positieve PCR meting bij de GGD weer op 0 en kan je binnen 14 dagen niet meer naar Oostenrijk volgens de QR code.
Alleen Papier met ondertekening zou voldoende moeten zijn volgens de vrije vertaling hier boven en onder.
“Om Oostenrijk quarantainevrij binnen te komen, gelden de volgende regels:
Mensen die in de afgelopen 90 dagen zijn hersteld, moeten een medische verklaring kunnen overleggen conform bijlage H of I (naast bewijs van vaccinatie); voor deze mensen is de aanvullende PCR-test dan niet nodig.”

Ik heb dezelfde vraag ook uitstaan bij Ages.
Zelf 26 nov jl positief getest. 28 dec wilde ik het weten dus test bij ggd maar nog steeds positief.
Ik heb bij Ages gevraagd of ik sowieso een pcr test moet doen en kunnen aantonen en als deze dan nog positief is een verklaring van arts of dat ik nu al kan volstaan met de verklaring. Ik vertrek woensdag met vliegtuig naar insbruck.,

Bernardy op 08 jan 2022 13:53

*bericht bewerkt door Patrick11 op 08 jan 2022 14:28

Lijkt me als je een PCR test doet en je bent binnen die 90 dagen sinds het moment dat je corona hebt gehad, je mogelijk positief kan zijn. echter gaat de teller bij een positieve PCR meting bij de GGD weer op 0 en kan je binnen 14 dagen niet meer naar Oostenrijk volgens de QR code.
Alleen Papier met ondertekening zou voldoende moeten zijn volgens de vrije vertaling hier boven en onder.
“Om Oostenrijk quarantainevrij binnen te komen, gelden de volgende regels:
Mensen die in de afgelopen 90 dagen zijn hersteld, moeten een medische verklaring kunnen overleggen conform bijlage H of I (naast bewijs van vaccinatie); voor deze mensen is de aanvullende PCR-test dan niet nodig.”

Ik heb dezelfde vraag ook uitstaan bij Ages.
Zelf 26 nov jl positief getest. 28 dec wilde ik het weten dus test bij ggd maar nog steeds positief.
Ik heb bij Ages gevraagd of ik sowieso een pcr test moet doen en kunnen aantonen en als deze dan nog positief is een verklaring van arts of dat ik nu al kan volstaan met de verklaring. Ik vertrek woensdag met vliegtuig naar insbruck.,

Bernardy op 08 jan 2022 13:53
Patrick11 op 08 jan 2022 14:27

Patrick dank je wel.
Ik heb ook begrepen dat een pcr test bij commerciële partij als die positief is ook wordt doorgegeven aan de instanties.
Ik gok maar op deverkkaring huisarts en vaccinatie (2x) + herstelbewijs na mijn eerste positive test in november die in de Corona app staan. Ga niet nog een keer testen. Kan 6-8 weken duren alvorens je weer negatief test.

‘‘Veranderd’’ je QR code ( ben 2x gevaccineerd en heb herstel/genezen bewijs) wanneer je opnieuw pcr test en toch nog positief test WANNEER JE HET TESTBEWIJS VERVOLGENS NIET UPLOAD in de coronacheckapp

Het lijkt mij dat je QR code niet wijzigd wanneer je je testresulaaat niet upload in de coronacheck app

wat denken jullie?

‘‘Veranderd’’ je QR code ( ben 2x gevaccineerd en heb herstel/genezen bewijs) wanneer je opnieuw pcr test en toch nog positief test WANNEER JE HET TESTBEWIJS VERVOLGENS NIET UPLOAD in de coronacheckapp

Het lijkt mij dat je QR code niet wijzigd wanneer je je testresulaaat niet upload in de coronacheck app

wat denken jullie?

Pietje op 08 jan 2022 16:28

Certificaten worden maar eenmaal uitgegeven en vooralsnog kunnen ze enkel verlopen. Intrekken gebeurt enkel bij hoge uitzondering.

Wanneer je positief test krijg je overigens ook geen QR code die je kunt uploaden.

*bericht bewerkt door Dix0r op 08 jan 2022 17:10

https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859…

Wij hebben hetzelfde met mijn dochter.
Waarschijnlijk test ze positief bij de PCR test voor toegang tot Oostenrijk door dat ze kort geleden corona had.
Met dit formulier mag je dan naar onze mening toch oostenrijk in.
Voor onze huisarts geen enkel probleem om te ondertekenen.
Het was voor haar ook geen enkel probleem om de duitse boosterprik QR code om te zetten voor gebruik in de nederlandse coronacheck app.

Je bent dus helemaal afhankelijk van de welwillendheid van je huisarts

Patrick dank je wel.
Ik heb ook begrepen dat een pcr test bij commerciële partij als die positief is ook wordt doorgegeven aan de instanties.
Ik gok maar op deverkkaring huisarts en vaccinatie (2x) + herstelbewijs na mijn eerste positive test in november die in de Corona app staan. Ga niet nog een keer testen. Kan 6-8 weken duren alvorens je weer negatief test.

Bernardy op 08 jan 2022 14:44

Hi Bernardy, laat je alstublieft weten of dit voldoende is? Ik zit in precies dezelfde situatie en vlieg op 16 januari naar Innsbruck.

Begin februari vliegen we naar Innsbruck voor een wintersport.
Ik heb 2 vaccinaties en een booster gehad.
Mijn huisarts wil een verklaring tekenen omdat ik kort gelden Corona heb gehad. Maar ik ben niet getest bij de GGD maar gewoon daar met een test. Vond t onzin om t nog een keer te laten bevestigen. Dus heb geen herstelbewijs.
Moet je in Oostenrijk ook een besmetting / herstelbewijs in de app laten zien samen met de verklaring? Of is alleen die verklaring van de arts voldoende?
En een PCR test hoef je dan niet meer te doen toch?

En dan nog de vraag voor de rest vd familie: geld een negatieve test niet ouder dan 48 van de ggd ook. Scheelt weer 70 euro.
Het was al eerder gevraagd hier maar er was nog geen antwoord op gekomen.
Je kunt in de app namelijk een test bewijs van de GGD uploaden zag ik.

*bericht bewerkt door Inimeini op 09 jan 2022 19:09

Vraag 2 🙈

Is een vaccinatie - infectie met herstel in juni - 2e vaccinatie (2 maanden geleden) genoeg om Oostenrijk in te komen zonder quarantaine? (Met negatieve PCR test)

Vraag 2 🙈

Is een vaccinatie - infectie met herstel in juni - 2e vaccinatie (2 maanden geleden) genoeg om Oostenrijk in te komen zonder quarantaine? (Met negatieve PCR test)

Inimeini op 09 jan 2022 19:43

Nee. Het herstelbewijs mag in dat geval max 180 dagen oud zijn.

Vraag 2 🙈

Is een vaccinatie - infectie met herstel in juni - 2e vaccinatie (2 maanden geleden) genoeg om Oostenrijk in te komen zonder quarantaine? (Met negatieve PCR test)

Inimeini op 09 jan 2022 19:43

Nee. Het herstelbewijs mag in dat geval max 180 dagen oud zijn.

DrPhil op 09 jan 2022 19:46

Dank je wel.
Ik kan dat van die 180 dagen namelijk nergens terug vinden. Staat niet in de overheid apps enzo.
Waar is dit te lezen?

Begin februari vliegen we naar Innsbruck voor een wintersport.
Ik heb 2 vaccinaties en een booster gehad.
Mijn huisarts wil een verklaring tekenen omdat ik kort gelden Corona heb gehad. Maar ik ben niet getest bij de GGD maar gewoon daar met een test. Vond t onzin om t nog een keer te laten bevestigen. Dus heb geen herstelbewijs.
Moet je in Oostenrijk ook een besmetting / herstelbewijs in de app laten zien samen met de verklaring? Of is alleen die verklaring van de arts voldoende?
En een PCR test hoef je dan niet meer te doen toch?

En dan nog de vraag voor de rest vd familie: geld een negatieve test niet ouder dan 48 van de ggd ook. Scheelt weer 70 euro.
Het was al eerder gevraagd hier maar er was nog geen antwoord op gekomen.
Je kunt in de app namelijk een test bewijs van de GGD uploaden zag ik.

Inimeini op 09 jan 2022 19:07

Lees de andere tropics even goed na, is al meerdere malen langs gekomen.

*bericht bewerkt door marklit op 09 jan 2022 19:51

Begin februari vliegen we naar Innsbruck voor een wintersport.
Ik heb 2 vaccinaties en een booster gehad.
Mijn huisarts wil een verklaring tekenen omdat ik kort gelden Corona heb gehad. Maar ik ben niet getest bij de GGD maar gewoon daar met een test. Vond t onzin om t nog een keer te laten bevestigen. Dus heb geen herstelbewijs.
Moet je in Oostenrijk ook een besmetting / herstelbewijs in de app laten zien samen met de verklaring? Of is alleen die verklaring van de arts voldoende?
En een PCR test hoef je dan niet meer te doen toch?

En dan nog de vraag voor de rest vd familie: geld een negatieve test niet ouder dan 48 van de ggd ook. Scheelt weer 70 euro.
Het was al eerder gevraagd hier maar er was nog geen antwoord op gekomen.
Je kunt in de app namelijk een test bewijs van de GGD uploaden zag ik.

Inimeini op 09 jan 2022 19:07

Al je vragen is al antwoord op gegeven

marklit op 09 jan 2022 19:50

Ik heb deze hele topic gelezen en geen antwoord gevonden 🤷🏼‍♀️
Hoop dat je me even op weg wilt helpen ☺️

Vraag 2 🙈

Is een vaccinatie - infectie met herstel in juni - 2e vaccinatie (2 maanden geleden) genoeg om Oostenrijk in te komen zonder quarantaine? (Met negatieve PCR test)

Inimeini op 09 jan 2022 19:43

Nee. Het herstelbewijs mag in dat geval max 180 dagen oud zijn.

DrPhil op 09 jan 2022 19:46

Dank je wel.
Ik kan dat van die 180 dagen namelijk nergens terug vinden. Staat niet in de overheid apps enzo.
Waar is dit te lezen?

Inimeini op 09 jan 2022 19:50

In de wetteksten. https://www.wintersport.nl/forum/topic/526089
En het is hier al vele malen voorbij gekomen.

Hier dus.
Abs 1, Z 4 luidt:
4. Genesungsnachweise über eine in den letzten 180 Tagen überstandene Infektion.

Hier dus.
Abs 1, Z 4 luidt:
4. Genesungsnachweise über eine in den letzten 180 Tagen überstandene Infektion.

DrPhil op 09 jan 2022 19:56

Ja dat heb ik al wel gelezen alleen daarna is er gevaccineerd voor de 2e keer. (2 maanden terug)
En daar staan dus geen termijnen bij.

Alleen als je 2x gevaccineerd bent en daarna besmet. Dan mag het niet ouder zijn dan 180 dagen.

Beste inimeini, iets zegt me dat je het toch niet wilt geloven. Het antwoord staat duidelijk in het topic in mijn vorige bericht.

Plaats een reactie