Van het kastje naar de muur 90 dagen verklaring Oostenrijk

Nee nog niet maar ook niet naar gezocht

Nou pffff, denk je alles gehad te hebben test er eentje positief tijdens een werk test. Het is echt dagen werk maar…. Ik zie door de bomen het bos niet meer… herstelbewijs na 11 dagen… gerekend van welke dag? Testdag of dag erna?

Situatie is al volgt…… vandaag getest bij ggd… die gaat voor 99% positief zijn… wanneer kan je op zijn vroegst naar Oostenrijk? Herstelbewijs na 11 dagen…. En dan? Medische verklaring uiteraard (ondertekening gaat geen probleem opleveren) maar daar staat een zin in…… die je op twee manieren kan lezen… 14 dagen na testdag of 14 dagen na symptomen… het woordje respectively… ja kan danwel betekenen… of of, en en… zeg het maar??

Gene heeft helemaal geen klachten namelijk…

Wij vertrekken volgende week zondag maar hij kan eventueel later komen die week… maar ja… welke dag dus?

*bericht bewerkt door Evelien2 op 14 jan 2022 16:32

Nou pffff, denk je alles gehad te hebben test er eentje positief tijdens een werk test. Het is echt dagen werk maar…. Ik zie door de bomen het bos niet meer… herstelbewijs na 11 dagen… gerekend van welke dag? Testdag of dag erna?

Situatie is al volgt…… vandaag getest bij ggd… die gaat voor 99% positief zijn… wanneer kan je op zijn vroegst naar Oostenrijk? Herstelbewijs na 11 dagen…. En dan? Medische verklaring uiteraard (ondertekening gaat geen probleem opleveren) maar daar staat een zin in…… die je op twee manieren kan lezen… 14 dagen na testdag of 14 dagen na symptomen… het woordje respectively… ja kan danwel betekenen… of of, en en… zeg het maar??

Gene heeft helemaal geen klachten namelijk…

Wij vertrekken volgende week zondag maar hij kan eventueel later komen die week… maar ja… welke dag dus?

Evelien2 op 14 jan 2022 16:31

Met een beetje gelukt gaat de PCR eraf binnenkort. (Is uitgelekt)
Je krijgt na 11 dagen, gerekend vanaf de PCR test van de GGD, een herstelbewijs.

https://skiinformatie.nl/uitgelekt-oostenrijk-haalt-nederlan…

Inimeini op 14 jan 2022 16:15

Zoals Inimeini terecht aangeeft is dat 11 dagen. Ik ben positief getest op zaterdag 8 Januari en mijn herstelbewijs is geldig vanaf 19 Januari 01:00.

*bericht bewerkt door Legionnaire911 op 14 jan 2022 17:01

Ok maar hoe zit dat dan met die medische verklaring en die 14 dagen? Gerekend vanaf de testdatum of wanneer de klachten zijn begonnen?? Geen dus! Dat herstelbewijs zou dus maandag de 24ste geldig zijn… maar… ik zie dus ook die 14 dagen staan en die maken het weer lastig

Ik las het ook net ja van risicolanden… of dat nog op tijd is…

*bericht bewerkt door Evelien2 op 14 jan 2022 16:59

Ter bevestiging, net binnengekomen op vliegveld Innsbruck zonder pcr maar met ondertekende medische verklaring.

Ter bevestiging, net binnengekomen op vliegveld Innsbruck zonder pcr maar met ondertekende medische verklaring.

pari op 16 jan 2022 19:34

Top 👍🏽
Willen ze je herstelbewijs ook zien?

Ter bevestiging, net binnengekomen op vliegveld Innsbruck zonder pcr maar met ondertekende medische verklaring.

pari op 16 jan 2022 19:34

Top 👍🏽
Willen ze je herstelbewijs ook zien?

Inimeini op 16 jan 2022 20:15

Ja ze checken alles grondig

Na vandaag een hoop uitzoekwerk en dankzij de hulp van mede forumers een hoop duidelijk geworden omtrent de nieuwe inreisregels in Oostenrijk

Conclusie, ik kan Oostenrijk in, en vanwege grote kans (recente besmetting) op een positieve PCR test, dien ik de door Oostenrijk opgestelde doktersverklaring te laten invullen.

Gelet op de van het kastje naar de muur, die ik jullie wil besparen hierbij mijn ervaring over deze zoektocht. Hopelijk scheelt dit jullie menig wachttijd aan de telefoon, want druk is het wel bij deze instanties.

Eerste instantie gebeld met de huisarts, deze mag naar eigen zeggen het formulier niet in vullen. Dit is bij wet geregeld omdat hij een behandelbeleid met mij heeft. Het moet door een onafhankelijke arts worden ingevuld. Helaas had de huisarts hier geen oplossing voor. Deze verwees mij naar de GGD.

GGD gesproken, kort samengevat, hier hebben wij geen protocol voor, dit zit ook niet in lijn der verwachting. We kunnen niks voor je doen, vraag maar na bui buitenlandse zaken.

Buitenlandse zaken gesproken: Ja we zien inderdaad dat het door een arts ondertekend moet worden. Hun eerste idee was ook de GGD. Nadat ik zei dat ik juist van de GGD kom gaven ze het aan dit ook niet te weten wie dit dan wel kan doen.

Reisverzekering gebeld. Had de vraag nog niet eerder gehad, maar hebben ook geen contacten of mogelijkheden hiervoor.

De vraag staat nu uit bij mijn zorgverzekering. Zodra ik reactie heb, laat ik dit weten.

Mochten anderen in de tussentijd wel al resultaat hebben, of andere opties welke niks kunnen betekenen al kunnen benoemen, dan scheelt dat weer “u bent de eerst volgende wachtende aan de lijn”

Met vriendelijke groet,
Marsmuziek

MarsMuziek op 27 dec 2021 19:56

Na vandaag een hoop uitzoekwerk en dankzij de hulp van mede forumers een hoop duidelijk geworden omtrent de nieuwe inreisregels in Oostenrijk

Conclusie, ik kan Oostenrijk in, en vanwege grote kans (recente besmetting) op een positieve PCR test, dien ik de door Oostenrijk opgestelde doktersverklaring te laten invullen.

Gelet op de van het kastje naar de muur, die ik jullie wil besparen hierbij mijn ervaring over deze zoektocht. Hopelijk scheelt dit jullie menig wachttijd aan de telefoon, want druk is het wel bij deze instanties.

Eerste instantie gebeld met de huisarts, deze mag naar eigen zeggen het formulier niet in vullen. Dit is bij wet geregeld omdat hij een behandelbeleid met mij heeft. Het moet door een onafhankelijke arts worden ingevuld. Helaas had de huisarts hier geen oplossing voor. Deze verwees mij naar de GGD.

GGD gesproken, kort samengevat, hier hebben wij geen protocol voor, dit zit ook niet in lijn der verwachting. We kunnen niks voor je doen, vraag maar na bui buitenlandse zaken.

Buitenlandse zaken gesproken: Ja we zien inderdaad dat het door een arts ondertekend moet worden. Hun eerste idee was ook de GGD. Nadat ik zei dat ik juist van de GGD kom gaven ze het aan dit ook niet te weten wie dit dan wel kan doen.

Reisverzekering gebeld. Had de vraag nog niet eerder gehad, maar hebben ook geen contacten of mogelijkheden hiervoor.

De vraag staat nu uit bij mijn zorgverzekering. Zodra ik reactie heb, laat ik dit weten.

Mochten anderen in de tussentijd wel al resultaat hebben, of andere opties welke niks kunnen betekenen al kunnen benoemen, dan scheelt dat weer “u bent de eerst volgende wachtende aan de lijn”

Met vriendelijke groet,
Marsmuziek

MarsMuziek op 27 dec 2021 19:56
ellenchin8 op 17 jan 2022 18:18

Waarom repost je dit zonder reaktie? 🤷🏼‍♀️

Hallo leden van het wintersportforum, jullie kunnen bij ons terecht voor een herstelverklaring met een handtekening van onze eindverantwoordelijke arts. Wij zijn een travelclinic, onze naam is vaccinatiecentrum.nl en wij hebben 4 locaties in Nederland. Den Bosch, Nijmegen, Utrecht en Wageningen. Ik heb vandaag de werkinstructie uitgerold voor onze verpleegkundigen. Jullie kunnen telefonisch een afspraak maken: 085 9020303. Onze telefoniste kan jullie de werkwijze uitleggen. De kosten zijn 24,95 euro.
Groeten van Ellen

ellenchin8 op 17 jan 2022 18:25

Heel bijzonder dit. 25 euro vragen over de rug van mensen die graag willen skiën 🤔
Vraag me af of dit allemaal zomaar mag…….

*bericht bewerkt door Inimeini op 17 jan 2022 18:30

Hallo leden van het wintersportforum, jullie kunnen bij ons terecht voor een herstelverklaring met een handtekening van onze eindverantwoordelijke arts. Wij zijn een travelclinic, onze naam is vaccinatiecentrum.nl en wij hebben 4 locaties in Nederland. Den Bosch, Nijmegen, Utrecht en Wageningen. Ik heb vandaag de werkinstructie uitgerold voor onze verpleegkundigen. Jullie kunnen telefonisch een afspraak maken: 085 9020303. Onze telefoniste kan jullie de werkwijze uitleggen. De kosten zijn 24,95 euro.
Groeten van Ellen

Wat fijn Ellen. Goed om te weten dat dit een alternatief is als mijn eigen huisarts niet wil tekenen!

ellenchin8 op 17 jan 2022 18:25

Hallo leden van het wintersportforum, jullie kunnen bij ons terecht voor een herstelverklaring met een handtekening van onze eindverantwoordelijke arts. Wij zijn een travelclinic, onze naam is vaccinatiecentrum.nl en wij hebben 4 locaties in Nederland. Den Bosch, Nijmegen, Utrecht en Wageningen. Ik heb vandaag de werkinstructie uitgerold voor onze verpleegkundigen. Jullie kunnen telefonisch een afspraak maken: 085 9020303. Onze telefoniste kan jullie de werkwijze uitleggen. De kosten zijn 24,95 euro.
Groeten van Ellen

ellenchin8 op 17 jan 2022 18:25

Heel bijzonder dit. 25 euro vragen over de rug van mensen die graag willen skiën 🤔
Vraag me af of dit allemaal zomaar mag…….

Inimeini op 17 jan 2022 18:29

Wie zegt dat ze je niet zien? En een PCR test kost ook minimaal €45,- dus ik zie het probleem niet.

Kun je uitleggen hoe het proces in zijn werk gaat Ellen?

Allereerst weet ik niet zeker of het geoorloofd is om bedrijfsmatig iets te plaatsen. Ik las nl net de voorwaarden…Wij kregen vanmorgen telefoon van een huisarts die vroeg of wij zo’n herstelverklaring kunnen tekenen. Toen ben ik even gaan zoeken en kwam ik dit forum tegen en voelde mij genoodzaakt om jullie verder te helpen.

Allereerst weet ik niet zeker of het geoorloofd is om bedrijfsmatig iets te plaatsen. Ik las nl net de voorwaarden…Wij kregen vanmorgen telefoon van een huisarts die vroeg of wij zo’n herstelverklaring kunnen tekenen. Toen ben ik even gaan zoeken en kwam ik dit forum tegen en voelde mij genoodzaakt om jullie verder te helpen.

ellenchin8 op 17 jan 2022 18:47

Heel fijn wat je geregeld hebt! Ga morgen even bellen. En dat daar kosten bijkomen vind ik echt heel begrijpelijk.

Als ik een afspraak maak kan ik dan voor een verklaring voor mij en mijn zoon komen of moeten we dan samen komen??

Hallo leden van het wintersportforum, jullie kunnen bij ons terecht voor een herstelverklaring met een handtekening van onze eindverantwoordelijke arts. Wij zijn een travelclinic, onze naam is vaccinatiecentrum.nl en wij hebben 4 locaties in Nederland. Den Bosch, Nijmegen, Utrecht en Wageningen. Ik heb vandaag de werkinstructie uitgerold voor onze verpleegkundigen. Jullie kunnen telefonisch een afspraak maken: 085 9020303. Onze telefoniste kan jullie de werkwijze uitleggen. De kosten zijn 24,95 euro.
Groeten van Ellen

ellenchin8 op 17 jan 2022 18:25

Super fijn, Ellen! Ik ga jullie volgende week bellen :)

Ja, ik lees het, maar er staan wel meer dingen op officiële sites die niet kloppen. Zoals op de Nederlandse site dat je binnen 180 dagen na besmetting moet zijn gevaccineerd (=volkomen kul).

DrPhil op 13 jan 2022 21:43

Kul of niet, het staat er wel.
De informatie is zo’n wir war, en soms klopt het niet. En het slaat soms ook nergens op en heeft een hoop tegenstrijdigheden. Maar de kans dat je hiermee te maken krijgt aan de grens is aanwezig. Want niemand weet wat ze nu precies hanteren aan de grens.
Volgens mij weten ze t zelf ook allemaal niet. Dus waarschijnlijk zal het wel los lopen.
Maar…… hou er rekening mee.

Inimeini op 13 jan 2022 21:46

En juist daarom, wil ik een antwoord van de Oostenrijkse ambassade uit Nederland. Zodat ik bij de grens deze informatie kan tonen. Als ik ergens informatie vandaan wil halen voor een bepaald land dan ga ik naar de ambassade. Voor mijn werk doe ik dit altijd. Zodra ik wat hoor laat ik dit weten!

Legionnaire911 op 13 jan 2022 23:16

Oostenrijkse ambassade gaat niet in op mijn inividuele verzoek en kopieert de lap tekst vanaf de website van de ambassade en plakt deze als antwoord in mijn mail. Heb ik dus niks aan.

Ik kreeg net deze reactie van mjn eigen huisarts terug:


Na intern overleg mag ik het volgende aan u doorgeven.
Op advies vanuit de KNMG mogen wij geen verklaring geven over de gezondheid van onze eigen patiënten.

U kan een kopie van de uitslag van de coronatest ophalen op de praktijk.
Mogelijk heeft u hier iets aan.

https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/geneeskundig…

Heb ik dus niets aan inderdaad. Maar ik ben blij met de oplossing van vaccinatiecentrum.nl. Heb dit ook doorgegeven aan mijn huisarts, mochten er nog meer mensen vragen om een medische verklaring.

*bericht bewerkt door SkiNerd op 17 jan 2022 19:25

En dan weten we inmiddels dat volledig gevaccineerde of geboosterde mensen ‘gewoon’ besmet kunnen worden en andere mensen kunnen besmetten… dat hele 2G en 2G+ zet nauwelijks zoden aan de dijk en levert alleen maar heel veel administratieve rompslomp en ellende op… diepe, diepe zucht…

Maar goed… laten we het daar niet over hebben en laten we het erop houden dat het ons niet makkelijk wordt gemaakt…

Als ik een afspraak maak kan ik dan voor een verklaring voor mij en mijn zoon komen of moeten we dan samen komen??

Habbekuk op 17 jan 2022 18:54

Jullie moeten beiden komen omdat we via DigiD moeten zien dat het om jouw persoonlijke PCR test gaat.

Als ik een afspraak maak kan ik dan voor een verklaring voor mij en mijn zoon komen of moeten we dan samen komen??

Habbekuk op 17 jan 2022 18:54

Jullie moeten beiden komen omdat we via DigiD moeten zien dat het om jouw persoonlijke PCR test gaat.

ellenchin8 op 17 jan 2022 19:31

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst een (positieve) pcr test ontvangene en daarna afreizen naar Utrecht voor een soort van ‘gezondsheidsscan’ welke vertaald wordt in een getekende verklaring?

Als ik een afspraak maak kan ik dan voor een verklaring voor mij en mijn zoon komen of moeten we dan samen komen??

Habbekuk op 17 jan 2022 18:54

Jullie moeten beiden komen omdat we via DigiD moeten zien dat het om jouw persoonlijke PCR test gaat.

ellenchin8 op 17 jan 2022 19:31

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst een (positieve) pcr test ontvangene en daarna afreizen naar Utrecht voor een soort van ‘gezondsheidsscan’ welke vertaald wordt in een getekende verklaring?

Legionnaire911 op 17 jan 2022 19:56

Voor Oostenrijk moet je een hersteldbewijs hebben ouder dan 14 dagen en je moet een negatieve PCR hebben of anders moet het volgende formulier getekend worden: https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40240345… en Ellen geeft aan dat zij bereid zijn dit formulier te ondertekenen.

Als ik een afspraak maak kan ik dan voor een verklaring voor mij en mijn zoon komen of moeten we dan samen komen??

Habbekuk op 17 jan 2022 18:54

Jullie moeten beiden komen omdat we via DigiD moeten zien dat het om jouw persoonlijke PCR test gaat.

ellenchin8 op 17 jan 2022 19:31

Dus als ik het goed begrijp moet ik eerst een (positieve) pcr test ontvangene en daarna afreizen naar Utrecht voor een soort van ‘gezondsheidsscan’ welke vertaald wordt in een getekende verklaring?

Legionnaire911 op 17 jan 2022 19:56

Vergeet niet dat je in Oostenrijk de herstel verklaring van de ggd moet hebben (in de app) voordat het getekende formulier van die arts geldig is.
Zonder herstel verklaring is die brief niks waard.

En dat herstel moet in Oostenrijk 14 dagen zijn (na de PCR test)

Dat begrijp ik hoor, volg de regels van Oostenrijk op de voet. Het hebben van een weliswaar positieve PCR test voor vaccinatiecentrum.nl vind ik vreemd aangezien de regels vanuit Oostenrijk duidelijk zijn. Bij een recente PCR test hoeft er géén PCR test te worden afgenomen aangezien deze toch positief is. Daarom, en alleen daarom, moet er een gezondsheidsverklaring ingevuld worden door de huisarts.

Mede daarom verbaas ik mij erover dat je bij vaccinatiecentrum.nl wel eerst een positieve PCR test moet kunnen weer leggen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Blijf ik bij mijn vraag, moet ik dus eerst een PCR test laten afnemen voordat vaccinatiecentrum mij iets kan melden of ik gezond ben?

Ik denk dat ze daar wel je GGD herstelbewijs moet laten zien, zodat ze bij vaccinatiecentrum zeker weten dat je daadwerkelijk pas geleden positief getest bent. Anders kan iedereen met een positieve test zo’n verklaring halen.

Ik denk dat ze daar wel je GGD herstelbewijs moet laten zien, zodat ze bij vaccinatiecentrum zeker weten dat je daadwerkelijk pas geleden positief getest bent. Anders kan iedereen met een positieve test zo’n verklaring halen.

SkiNerd op 17 jan 2022 20:26

Alleen die brief van de arts is ook niks waard in Oostenrijk. Daar moet je je herstelbewijs laten zien samen met die brief.

Hallo leden van het wintersportforum, jullie kunnen bij ons terecht voor een herstelverklaring met een handtekening van onze eindverantwoordelijke arts. Wij zijn een travelclinic, onze naam is vaccinatiecentrum.nl en wij hebben 4 locaties in Nederland. Den Bosch, Nijmegen, Utrecht en Wageningen. Ik heb vandaag de werkinstructie uitgerold voor onze verpleegkundigen. Jullie kunnen telefonisch een afspraak maken: 085 9020303. Onze telefoniste kan jullie de werkwijze uitleggen. De kosten zijn 24,95 euro.
Groeten van Ellen

ellenchin8 op 17 jan 2022 18:25

Heel bijzonder dit. 25 euro vragen over de rug van mensen die graag willen skiën 🤔
Vraag me af of dit allemaal zomaar mag…….

Inimeini op 17 jan 2022 18:29

Beetje gekke reactie dit, bijna niemand wil dit tekenen, nu wil iemand dit doen en is het ook niet goed. Ik vind 25 euro hier erg schappelijk voor

Ik denk dat ze daar wel je GGD herstelbewijs moet laten zien, zodat ze bij vaccinatiecentrum zeker weten dat je daadwerkelijk pas geleden positief getest bent. Anders kan iedereen met een positieve test zo’n verklaring halen.

SkiNerd op 17 jan 2022 20:26

Lijkt mij ook dat een positieve PCR test afgenomen bij de GGD afdoende moet zijn. Zal morgen eens bellen, eerst de huisarts maar eens.

Plaats een reactie