Van het kastje naar de muur 90 dagen verklaring Oostenrijk

Mag nog niet zo snel een booster, heb zeker een herstelbewijs maar weet niet of PCR-test positief of negatief gaat zijn. Lees dat er veel hobbels zijn om aan medische gezondheidsverklaring te komen.

alied op 20 jan 2022 12:26

Dat is idd lastig om een arts te vinden die het wil invullen.
Ik weet uit ervaring dat kennissen van mij gewoon naar de vrije inloop zijn gegaan voor een vaccin en daar (bij de vragenlijst) hebben ingevuld dat ze niet ziek waren geweest afgelopen 3 maanden. En die kregen toen gewoon de booster. Kennelijk is er geen check bij de vrije inloop op recente besmetting.
Via Digi-d kun je geen afspraak maken. Dat is wel geblokt.

Het is het proberen waard. En anders is Duitsland nog een optie. (Maar let wel, je moet een klein leugentje vertellen mbt je recente besmetting…… 🤫)

Wat je ook kunt doen is een PCR plannen bij de ggd. Dan weet je of je nog positief test of niet.

Inimeini op 20 jan 2022 12:31

De reden dat je niet zo snel na een corona herstel een prik mag nemen lijkt me niet voor niets.

Wel bijzonder dat mensen desondanks alsnog een prik halen. Blijkbaar is alles toelaatbaar voor het lichaam zolang men maar kan skiën. Het klinkt voor mijn gezondheid totaal onlogisch als ik na een recent herstel van corona op korte termijn weer een spuit zet. Dan maar niet skiën!

Dix0r op 20 jan 2022 12:42

Dat mag je vinden en is ook geen probleem. Blijf dan vooral lekker thuis.

Er is overleg geweest met 2 huisartsen en die vertelden beiden dat dit medisch gezien geen probleem is als je verder gewoon gezond bent.
Of je de booster nodig bent is een tweede. Je hebt op dat moment nog genoeg antistoffen in je lijf.
De booster is alleen maar een jawel: “booster” om weer extra antistoffen aan te maken.
De conclusie was dat het dus geen kwaad kan.

Ieder z’n keuze 🤷🏼‍♀️

Inimeini op 20 jan 2022 12:47

Haha prachtig, checklists invullen waar willens en wetens gelogen wordt omdat er 2 huisartsen gevonden zijn die het tegengestelde beweren t.a.v. algemeen geldend advies. Gelukkig kan hiermee wel geskied worden.

Dix0r op 20 jan 2022 12:55

Vertel mij eens dan waarom de tijd tussen booster en vaccinatie ineens van 6 naar 3 maanden kon?
Terwijl dit eerst ook absoluut niet mocht en kon……
Dus 2 maanden en een week, ja ik denk echt dat dat het verschil maakt.
Maar alsnog ieder z’n keuze daarin
Leven en laten leven. Ik vertel hier alleen wat evt mogelijkheden zijn en dwing niemand ergens toe 🤷🏼‍♀️

Net als de mensen die nu met hun kind naar Duitsland gaan voor een booster. Is eigen vrijwillige keuze.
Of heb je in die post ook iedereen voorzien van zinloos commentaar?

Wij gaan heerlijk op wintersport straks 👋🏽

*bericht bewerkt door Inimeini op 20 jan 2022 13:01

Volgens mij maak ik geen enkel verwijt @Inimeini. Ik doe enkel wat constateringen en verbaas me daar soms over. Pak het heus niet persoonlijk op.

Anyway… met de wijzigingen komende maandag blijft, ondanks de wijziging dat men voor 3x prikken geen negatieve PCR nodig heeft, voor 2x geprikt + hersteld nog wel staan dat men dus een negatieve pcr test of herstelbrief/doktersverklaring nodig heeft? Dus niet gelijkgesteld aan booster. Blijft toch wel interessant al die nuances. Je kunt er op bijna op afstuderen.

Iemand die dit ook al in de wetteksten / officieel al terug heeft zien komen op de overheidssites? Ik geloof al die toeristen informatie websites helaas niet meer, informatie wordt daar vaak in jip-en-janneke gepresenteerd wat fouten in de hand werkt.

*bericht bewerkt door Dix0r op 20 jan 2022 13:15

Volgens mij is 2x gevaccineerd + hersteld ook nog steeds afdoende als je het leest als NL een land is dat niet op de viruslijst staat op austria.info toch?

—-
Wanneer en PCR-test nodig is voor deze 2G+ regel (niet voor reizigers uit landen met een zorgwekkende virusvariant). Let op de geldigheidsduur van de vaccinatie, het herstel en de test, zie hieronder bij “Deze certificaten zijn geldig”:

2x gevaccineerd (of 1x met Janssen*): PCR-test nodig
3x gevaccineerd (of 1x met Janssen + booster): geen PCR-test nodig
hersteld: PCR-test nodig
hersteld, daarna 1x gevaccineerd: PCR-test nodig
hersteld, daarna 2x gevaccineerd: geen PCR-test nodig
hersteld, gevaccineerd, hersteld: geen PCR-test nodig
1x gevaccineerd, daarna hersteld: PCR-test nodig
1x gevaccineerd, daarna hersteld, en daarna nog een keer gevaccineerd: geen PCR-test nodig
2x gevaccineerd (of 1x met Janssen*), daarna hersteld: geen PCR-test nodig
*) Een eenmalige vaccinatie met Johnson & Johnson (Janssen-vaccin) is momenteel nog geldig bij binnenkomst, maar voor de 2-G status is een booster nodig tijdens je verblijf in Oostenrijk.

Wanneer ik onderstaande url (officiele communicatie oostenrijk) door translate haal, klopt het idd! @HansNL
https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

De doktersverklaring is dus van de baan na 24 jan…

Toegangsregels vanaf 24 januari 2022
Met een verdere wijziging van de inreisverordening worden vanaf maandag 24 januari 2022 alle voorgaande virusvariantgebieden niet meer opgenomen in bijlage 1. De inreisverordening wordt verlengd tot en met 28 februari 2022.

De volgende regels zijn van toepassing op het binnenkomen van Oostenrijk vanaf 24 januari 2022, ongeacht het land van waaruit het binnenkomt:

2-G+ (gevaccineerd of hersteld en in beide gevallen PCR-getest) - bewijsplicht bij binnenkomst vanuit alle landen.
Uitzonderingen:
Mensen die een booster kunnen aantonen hoeven geen PCR-test in te dienen!
Voor forenzen geldt nog steeds een 3G-bewijsplicht
Elke verdere vaccinatiedosis die verder gaat dan de " eerste reeks vaccinaties " (herstel + 1 vaccinatie, 2/2 vaccinaties of 1/1 in het geval van Janssen-vaccinatie) wordt beschouwd als een " booster ". Een herstel (geldig bewijs van herstel 180 dagen) dat naast de eerste reeks vaccinaties heeft plaatsgevonden, mag ook als een “booster” worden geteld.

Volgens mij is 2x gevaccineerd + hersteld ook nog steeds afdoende als je het leest als NL een land is dat niet op de viruslijst staat op austria.info toch?

—-
Wanneer en PCR-test nodig is voor deze 2G+ regel (niet voor reizigers uit landen met een zorgwekkende virusvariant). Let op de geldigheidsduur van de vaccinatie, het herstel en de test, zie hieronder bij “Deze certificaten zijn geldig”:

2x gevaccineerd (of 1x met Janssen*): PCR-test nodig
3x gevaccineerd (of 1x met Janssen + booster): geen PCR-test nodig
hersteld: PCR-test nodig
hersteld, daarna 1x gevaccineerd: PCR-test nodig
hersteld, daarna 2x gevaccineerd: geen PCR-test nodig
hersteld, gevaccineerd, hersteld: geen PCR-test nodig
1x gevaccineerd, daarna hersteld: PCR-test nodig
1x gevaccineerd, daarna hersteld, en daarna nog een keer gevaccineerd: geen PCR-test nodig
2x gevaccineerd (of 1x met Janssen*), daarna hersteld: geen PCR-test nodig
*) Een eenmalige vaccinatie met Johnson & Johnson (Janssen-vaccin) is momenteel nog geldig bij binnenkomst, maar voor de 2-G status is een booster nodig tijdens je verblijf in Oostenrijk.

HansNL op 20 jan 2022 13:59

Maar op andere sites staat wel nog een PCR-test nodig.

Wanneer ik onderstaande url (officiele communicatie oostenrijk) door translate haal, klopt het idd! @HansNL
https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavir…

De doktersverklaring is dus van de baan na 24 jan…

Toegangsregels vanaf 24 januari 2022
Met een verdere wijziging van de inreisverordening worden vanaf maandag 24 januari 2022 alle voorgaande virusvariantgebieden niet meer opgenomen in bijlage 1. De inreisverordening wordt verlengd tot en met 28 februari 2022.

De volgende regels zijn van toepassing op het binnenkomen van Oostenrijk vanaf 24 januari 2022, ongeacht het land van waaruit het binnenkomt:

2-G+ (gevaccineerd of hersteld en in beide gevallen PCR-getest) - bewijsplicht bij binnenkomst vanuit alle landen.
Uitzonderingen:
Mensen die een booster kunnen aantonen hoeven geen PCR-test in te dienen!
Voor forenzen geldt nog steeds een 3G-bewijsplicht
Elke verdere vaccinatiedosis die verder gaat dan de " eerste reeks vaccinaties " (herstel + 1 vaccinatie, 2/2 vaccinaties of 1/1 in het geval van Janssen-vaccinatie) wordt beschouwd als een " booster ". Een herstel (geldig bewijs van herstel 180 dagen) dat naast de eerste reeks vaccinaties heeft plaatsgevonden, mag ook als een “booster” worden geteld.

Dix0r op 20 jan 2022 15:04

Na nog eens goed lezen ben ik het met je eens. 2 keer gevaccineerd en hersteld is gelijk aan een booster, dus geen pcr-test meer. Heel fijn.

Heenreis naar Oostenrijk vanaf 24 januari 2022
U mag naar Oostenrijk reizen als u volledig gevaccineerd of hersteld bent én een negatieve PCR-test kan laten zien die maximaal 72 uur oud is bij aankomst in Oostenrijk. Dan hoeft u zich niet te registreren en niet in quarantaine.
Als u een boostervaccin heeft gehad, hoeft u geen PCR-test laten zien en hoeft u niet in quarantaine en zich niet te registreren.
Als u geen boostervaccin heeft gehad en geen negatieve PCR-test kan laten zien, dan moet u minstens 5 dagen in quarantaine.
U wordt u als geboosterd gezien als:

U 2 keer gevaccineerd bent (of 1 keer met het Janssen-vaccin), en daarna een boosterprik heeft gehad. Uw boosterprik is niet langer dan 9 maanden (270 dagen) gelden gegeven.
U bent hersteld en 2 keer gevaccineerd (of 1 keer met het Janssen-vaccin). Uw laatste prik is niet langer dan 9 maanden (270 dagen) geleden gegeven.
U volledig gevaccineerd bent en hersteld. Uw herstelbewijs is niet ouder dan 6 maanden (180 dagen).
U kunt bovenstaande bewijzen aantonen via de CoronaCheck-app.
Het gele vaccinatieboekje is geaccepteerd in combinatie met een geldig paspoort of ID-kaart.

Deze informatie haal ik van de site van de rijksoverheid.
Er word nergens gesproken zoals eerder wel dat het herstel bewijs voor de vaccinaties max 180 dagen mag zijn?
Alleen als je eerst 2x gevaccineerd bent geweest en daarna hersteld.
Ben je eerst hersteld en daarna 2x gevaccineerd dan is het prima…zo lees ik het.

In ons geval zit het als volgt:
Corona/herstel bewijs maart 2021
vaccinatie in juni 2021
Vaccinatie in november 2021

In ons geval is het dus belangrijk of het herstelbewijs erkend wordt zodat de 2 vaccinatie als booster gezien wordt?
Kom op veel verschillende sites tegen dat het herstel bewijs niet ouder mag zijn dan 180 dagen, maar ook dat er niet gesproken wordt over tijd als je maar 2x een vaccinatie hebt genomen na je besmetting.

Heenreis naar Oostenrijk vanaf 24 januari 2022
U mag naar Oostenrijk reizen als u volledig gevaccineerd of hersteld bent én een negatieve PCR-test kan laten zien die maximaal 72 uur oud is bij aankomst in Oostenrijk. Dan hoeft u zich niet te registreren en niet in quarantaine.
Als u een boostervaccin heeft gehad, hoeft u geen PCR-test laten zien en hoeft u niet in quarantaine en zich niet te registreren.
Als u geen boostervaccin heeft gehad en geen negatieve PCR-test kan laten zien, dan moet u minstens 5 dagen in quarantaine.
U wordt u als geboosterd gezien als:

U 2 keer gevaccineerd bent (of 1 keer met het Janssen-vaccin), en daarna een boosterprik heeft gehad. Uw boosterprik is niet langer dan 9 maanden (270 dagen) gelden gegeven.
U bent hersteld en 2 keer gevaccineerd (of 1 keer met het Janssen-vaccin). Uw laatste prik is niet langer dan 9 maanden (270 dagen) geleden gegeven.
U volledig gevaccineerd bent en hersteld. Uw herstelbewijs is niet ouder dan 6 maanden (180 dagen).
U kunt bovenstaande bewijzen aantonen via de CoronaCheck-app.
Het gele vaccinatieboekje is geaccepteerd in combinatie met een geldig paspoort of ID-kaart.

Deze informatie haal ik van de site van de rijksoverheid.
Er word nergens gesproken zoals eerder wel dat het herstel bewijs voor de vaccinaties max 180 dagen mag zijn?
Alleen als je eerst 2x gevaccineerd bent geweest en daarna hersteld.
Ben je eerst hersteld en daarna 2x gevaccineerd dan is het prima…zo lees ik het.

In ons geval zit het als volgt:
Corona/herstel bewijs maart 2021
vaccinatie in juni 2021
Vaccinatie in november 2021

In ons geval is het dus belangrijk of het herstelbewijs erkend wordt zodat de 2 vaccinatie als booster gezien wordt?
Kom op veel verschillende sites tegen dat het herstel bewijs niet ouder mag zijn dan 180 dagen, maar ook dat er niet gesproken wordt over tijd als je maar 2x een vaccinatie hebt genomen na je besmetting.

H.G. op 20 jan 2022 21:11

Mag ik je 1 tip geven. Haal de info van de site waarnaar verwezen wordt door de Oostenrijkse ambassade.
De vorige keer stonden er fouten in de app van de overheid en volgens mij zie ik er nu ook al weer eentje.
En alle websites die denken de regels te kennen al helemaal niet geloven.

Dit is de juiste site.
https://www.bmeia.gv.at/nl/ambassade-van-oostenrijk/verblijf…

*bericht bewerkt door Inimeini op 20 jan 2022 21:42

Per 1
Februari veranderd de geldigheid van de 1e vaccins naar 180 dagen.
Na booster 270 dagen

null

Heenreis naar Oostenrijk vanaf 24 januari 2022
U mag naar Oostenrijk reizen als u volledig gevaccineerd of hersteld bent én een negatieve PCR-test kan laten zien die maximaal 72 uur oud is bij aankomst in Oostenrijk. Dan hoeft u zich niet te registreren en niet in quarantaine.
Als u een boostervaccin heeft gehad, hoeft u geen PCR-test laten zien en hoeft u niet in quarantaine en zich niet te registreren.
Als u geen boostervaccin heeft gehad en geen negatieve PCR-test kan laten zien, dan moet u minstens 5 dagen in quarantaine.
U wordt u als geboosterd gezien als:

U 2 keer gevaccineerd bent (of 1 keer met het Janssen-vaccin), en daarna een boosterprik heeft gehad. Uw boosterprik is niet langer dan 9 maanden (270 dagen) gelden gegeven.
U bent hersteld en 2 keer gevaccineerd (of 1 keer met het Janssen-vaccin). Uw laatste prik is niet langer dan 9 maanden (270 dagen) geleden gegeven.
U volledig gevaccineerd bent en hersteld. Uw herstelbewijs is niet ouder dan 6 maanden (180 dagen).
U kunt bovenstaande bewijzen aantonen via de CoronaCheck-app.
Het gele vaccinatieboekje is geaccepteerd in combinatie met een geldig paspoort of ID-kaart.

Deze informatie haal ik van de site van de rijksoverheid.
Er word nergens gesproken zoals eerder wel dat het herstel bewijs voor de vaccinaties max 180 dagen mag zijn?
Alleen als je eerst 2x gevaccineerd bent geweest en daarna hersteld.
Ben je eerst hersteld en daarna 2x gevaccineerd dan is het prima…zo lees ik het.

In ons geval zit het als volgt:
Corona/herstel bewijs maart 2021
vaccinatie in juni 2021
Vaccinatie in november 2021

In ons geval is het dus belangrijk of het herstelbewijs erkend wordt zodat de 2 vaccinatie als booster gezien wordt?
Kom op veel verschillende sites tegen dat het herstel bewijs niet ouder mag zijn dan 180 dagen, maar ook dat er niet gesproken wordt over tijd als je maar 2x een vaccinatie hebt genomen na je besmetting.

H.G. op 20 jan 2022 21:11

null

Iedereen erover eens dus dat 2x gevaccineerd en hersteld genoeg is om niet in quarantaine te hoeven? 😌

Iedereen erover eens dus dat 2x gevaccineerd en hersteld genoeg is om niet in quarantaine te hoeven? 😌

HansNL op 21 jan 2022 14:55

Dat ligt aan de tijd tussen de prikken en besmetting 🤷🏼‍♀️
Gewoon even goed de site van de ambassade lezen.

Haha, ja eens. Maar in juli geprikt en december gekregen, dus dat zit wel snor met die 270 dagen. Ik neem ook gewoon die artsverklaring mee :P

Haha, ja eens. Maar in juli geprikt en december gekregen, dus dat zit wel snor met die 270 dagen. Ik neem ook gewoon die artsverklaring mee :P

HansNL op 21 jan 2022 15:15

Dan zit je idd wel goed.

In ons geval zit het als volgt:
Corona/herstel bewijs maart 2021
vaccinatie in juni 2021
Vaccinatie in november 2021

Wij vallen als ik de regels van de ambassade goed lees, dus ook in de categorie geboosterd?
hersteld, binnen 180 dagen de eerste vaccinatie en de tweede vaccinatie niet langer geleden dan 270 dagen.

In ons geval zit het als volgt:
Corona/herstel bewijs maart 2021
vaccinatie in juni 2021
Vaccinatie in november 2021

Wij vallen als ik de regels van de ambassade goed lees, dus ook in de categorie geboosterd?
hersteld, binnen 180 dagen de eerste vaccinatie en de tweede vaccinatie niet langer geleden dan 270 dagen.

De vraag is dan, hoe kan ik dit bewijzen?
Of staat dit geregistreerd in mijn internationale QR code?

H.G. op 21 jan 2022 21:20

Iedereen erover eens dus dat 2x gevaccineerd en hersteld genoeg is om niet in quarantaine te hoeven? 😌

HansNL op 21 jan 2022 14:55

Dat ligt aan de tijd tussen de prikken en besmetting 🤷🏼‍♀️
Gewoon even goed de site van de ambassade lezen.

Inimeini op 21 jan 2022 15:12

Wow…. Dit is schrikken nu voor mij.
Ben al heel vroeg gevaccineerd (arts) en kreeg helaas paar dagen voordat ik mijn boosterafspraak had (ook ivm arts zijn vroeger dan mijn leeftijdsgenoten) corona via basisschool zoon.

5 feb vaccinatie 1
5 mrt vaccinatie 2
4 dec besmetting

Mag pas booster 3 mnd na besmetting, dus niet aan de orde voor de krokusvakantie.

16-18 feb zijn we bij familie in Oostenrijk, 18-25 feb in Italië.

Net even uitgerekend;
Tussen 5 mrt en 4 dec zit…… 274 dagen

(Maar een boostervaccinatie zou nog meer dagen zijn geweest….)

Buiten bovenstaand bericht ambassade, had ik dit niet zo geïnterpreteerd, dacht safe te zitten met 2 vaccinaties en een herstelbewijs van < 180 dagen

null

❄️

In aansluiting op m’n post hierboven heb ik er overigens wel vertrouwen in na nogmaals grondig lezen van de Reisapp van buitenlandse zaken en douane.
Met 2x gevaccineerd + herstel (=booster) mag ik inreizen
Met herstelbewijs (los van eerdere vaccinaties) voldoe ik aan 2G ter plekke.
En desnoods doe ik een PCR vooraf. Geen probleem.

Kan linkje uit reisapp niet toevoegen, screenshot is zo groot.

*bericht bewerkt door Marije77 op 22 jan 2022 09:39

❄️

Ik ben net naar Salzburg gevlogen, ik zit nu in de taxi en ik heb geen 1x mijn paspoort moeten laten zien en 1x mijn herstelbewijs in Oostenrijk. Tot zover de stress :)

Ik ben net naar Salzburg gevlogen, ik zit nu in de taxi en ik heb geen 1x mijn paspoort moeten laten zien en 1x mijn herstelbewijs in Oostenrijk. Tot zover de stress :)

HansNL op 25 jan 2022 21:44

Denk idd dat het allemaal niet zo’n vaart loopt. Hansie kent de regels vast niet beter dan deze forumleden en hij zal blij zijn dat we komen. Ben erg benieuwd “hoe” ze controleren. Heb zelf een greuner pass app. Die geeft 2 groene vinkjes terwijl ik 1 x Jansen heb gehad en hersteld ben.

Beste Forumleden,

Ik lees dit en heb soort van hetzelfde probleem.

Ik ben in Juli gevaccineerd met Jansen (volgens mij is deze dus verlopen)

Ik ben hersteld van corona in november en nu nog een keer in januari.

Voor oostenrijk moet ik een negatieve test afleggen straks eind februari, alleen de kans dat hij nog positief is nog zeker aanwezig is. Dus heb een artsenverklaring nodig mogelijk om binnen te komen, als de test positief is.

Iedere instantie gebeld, (ziekenhuis, ggd, huisarts en buitenlandse zaken) maar krijg van niemand response.

Wie kan mij helpen?

Je hebt 2x corona gehad, dat wordt gezien als booster. Hoe ga je erheen? Ik ben nagenoeg niet gecontroleerd en alleen bij de luchthaven vroegen ze of ik naast mijn booster qr (herstelbewijs) ook gevaccineerd was. Dus een vraag… ;) Waarop ik ja zei.

En bij de skipas liet ik ook alleen mijn booster qr zien, iedereen vind het prima.

Beste @HansNL

Ik ga met de auto er naar toe.

Het gaat voornamelijk om het binnen komen, want daar heb je blijkbaar een negatieve test voor nodig!

en voor skipas is herstelbewijs ook genoeg toch?

Groet

Hey Dutch Folks

You can check your status here
https://gruenerpass.gv.at/en/geimpft/

Arlberg

In aansluiting op m’n post hierboven heb ik er overigens wel vertrouwen in na nogmaals grondig lezen van de Reisapp van buitenlandse zaken en douane.
Met 2x gevaccineerd + herstel (=booster) mag ik inreizen
Met herstelbewijs (los van eerdere vaccinaties) voldoe ik aan 2G ter plekke.
En desnoods doe ik een PCR vooraf. Geen probleem.

Kan linkje uit reisapp niet toevoegen, screenshot is zo groot.

Marije77 op 22 jan 2022 09:35

Ik heb een soortgelijke situatie, alleen is op moment van inreizen mijn laatste vaccinatie 212 dagen geleden… (en het is mij niet duidelijk of het mét herstel 180 dan mag zijn of 270 dgn… of dat het helemaal niet uitmaakt omdat ik hersteld ben)
Ik wil mij best laten testen maar stel dat hij na 5 weken nog positief test (??) Dat lees je ook wel eens. Hoop vraagtekens dus. Mocht iemand nog een duidelijk antwoord hebben dan heel graag :)

Beste Forumleden,

Ik lees dit en heb soort van hetzelfde probleem.

Ik ben in Juli gevaccineerd met Jansen (volgens mij is deze dus verlopen)

Ik ben hersteld van corona in november en nu nog een keer in januari.

Voor oostenrijk moet ik een negatieve test afleggen straks eind februari, alleen de kans dat hij nog positief is nog zeker aanwezig is. Dus heb een artsenverklaring nodig mogelijk om binnen te komen, als de test positief is.

Iedere instantie gebeld, (ziekenhuis, ggd, huisarts en buitenlandse zaken) maar krijg van niemand response.

Wie kan mij helpen?

Tychoooo op 14 feb 2022 08:30

Geldt dit voor mij, ben benieuwd!
Gezien op rijksoverheid site, dit geldt als geboosterd, maar op de green check app niet!
U eerst 2 keer gevaccineerd bent (of 1 keer met het Janssen-vaccin) en daarna hersteld. Uw herstelbewijs is niet ouder dan 6 maanden (180 dagen).

Plaats een reactie