Hoe boeken/zoeken jullie een accomodatie?

Ik ben benieuwd hoe de rest hier zijn accommodaties zoekt en boekt. Ik probeer zelf altijd bij het uitchecken alvast te boeken voor volgend jaar. Dit werkt natuurlijk alleen als je ieder jaar terug wilt komen op dezelfde plek.

Ik heb ooit 1x een mooi appartement (op een goede locatie) voor een mooie prijs geboekt op Airbnb, maar dat was echt uitzonderlijk.
Op sites als booking.com vind je vooral dure hotels en pensions. Vaak het dubbele bedrag van wat ik normaal gesproken uitgeef aan een appartement wat ik rechtstreeks bij de verhuurder boek.
Lokale VVV’s geven vaak de beste opties, maar het is wel een beetje ouderwets, een formulier invullen, de volgende dag antwoord krijgen, en er dan achter komen dat de prijs te hoog is, of er faciliteiten missen, of hij zit op een slechte locatie.
Wintersport heb ik nog nooit geboekt via de grote reisorganisaties.

Wat is jullie ervaring?

Wij gaan bijna nooit terug naar hetzelfde gebied en zijn dus vaak op zoek naar iets nieuws. Lokale VVV’s hebben tegenwoordig ook goede websites, soms zie je direct waar er plaats is.

De beste optie blijft om via booking.com en lokale VVV’s hotels te zoeken die je leuk lijken en dan rechtstreeks contact op te nemen met het hotel. Scheelt voor ons gezin van 3 soms meer dan 1000 euro in vergelijking met boeken via booking.

Een bijzondere tip waar ik niet zo lang geleden achter kwam is zoeken via Facebook. Typ hotel + de naam van de plaats waar je wil kijken en je vindt weer hele andere hotels. Ook die gewoon direct benaderen. Succes!

Ik hou wel van luxe wintersport, dus ik boek wel duurdere accomodaties, en de afgelopen jaren ook specifiek gezocht op kinderopvangmogelijkheden, omdat de jongste nog niet skiet.
Ik ben niet op koopjesjacht, dus ik weet niet of mijn methode ook voor jou werkt.
Allereerst stel ik een lijst op van "need to have"en “nice to have”. Bij de grote aanbieders kun je vaak dan wel goed zoeken op welke accomodaties voldoen aan die eisen. Dan kun je van die accomodaties de websites bekijken, of ze opzoeken op google maps, en dan zie je ook wat er omheen ligt, en kun je dat ook gaan uitpluizen. En dan het rondje zoover/tripadvisor om te zien of de recensies in overeenstemming zijn met de ronkende omschrijving.

Ik heb vaak het meeste succes bij de websites van de skigebieden. Daar kun je doorklikken naar accomodaties. En ik vink dan Alleen online boeken aan. Dat old school boeken is wel een beetje uit de tijd vind ik. Als je dat nú nog niet op orde hebt…

Booking, luxe hotel, dag van te voren.
Leeftijd heeft zo zijn voordelen.

Ik hou wel van luxe wintersport, dus ik boek wel duurdere accomodaties, en de afgelopen jaren ook specifiek gezocht op kinderopvangmogelijkheden, omdat de jongste nog niet skiet.
Ik ben niet op koopjesjacht, dus ik weet niet of mijn methode ook voor jou werkt.
Allereerst stel ik een lijst op van "need to have"en “nice to have”. Bij de grote aanbieders kun je vaak dan wel goed zoeken op welke accomodaties voldoen aan die eisen. Dan kun je van die accomodaties de websites bekijken, of ze opzoeken op google maps, en dan zie je ook wat er omheen ligt, en kun je dat ook gaan uitpluizen. En dan het rondje zoover/tripadvisor om te zien of de recensies in overeenstemming zijn met de ronkende omschrijving.

Suuski op 29 dec 2021 10:50

Ja de luxe accommodaties komen met een prijs, maar als je bereid bent dat te betalen dan is de zoektocht niet zo moeilijk inderdaad want er is vaak aanbod genoeg voor de luxe (en dus duurdere) accommodaties.
En wat jij verder aangeeft, zoeken op veel verschillende sites, vaak meerdere dagen websites afstruinen, en uiteindelijk vind je iets naar wens en voor de prijs die je in gedachte hebt. Dat zoeken is voor mij vaak deel van de voorpret, maar heel soms heb ik er gewoon niet zoveel tijd voor en hoop ik gewoon snel iets te vinden.
Voor een zomervakantie bijvoorbeeld kan ik op de site van Tui altijd iets moois vinden voor een prima prijs, voor wintersport is het aanbod bij dat soort aanbieder echt heel beperkt of heel duur.

Wij gaan bijna nooit terug naar hetzelfde gebied en zijn dus vaak op zoek naar iets nieuws. Lokale VVV’s hebben tegenwoordig ook goede websites, soms zie je direct waar er plaats is.

De beste optie blijft om via booking.com en lokale VVV’s hotels te zoeken die je leuk lijken en dan rechtstreeks contact op te nemen met het hotel. Scheelt voor ons gezin van 3 soms meer dan 1000 euro in vergelijking met boeken via booking.

Een bijzondere tip waar ik niet zo lang geleden achter kwam is zoeken via Facebook. Typ hotel + de naam van de plaats waar je wil kijken en je vindt weer hele andere hotels. Ook die gewoon direct benaderen. Succes!

Danielle2611 op 29 dec 2021 10:48

Oh Facebook is nog wel een goede. Een jaar of 4 geleden kwam een kennis van me ineens met een appartement op een super mooie locatie voor een prima prijs, dat had hij ook via Facebook gevonden. Maar omdat ik zelf geen Facebook account heb gebruikte ik dit eigenlijk nooit. Zal toch eens een account aanmaken puur voor het boeken van appartementjes.

Heb je al eens gekeken op deze site @Hofstadl ? https://www.wintersport.nl/accommodatie . We zetten het aanbod van vele aanbieders bij elkaar in 1 overzicht. En sindskort óók die van lokale VVV’s!

Tiscover.com, Bergfex en Google Maps nog als toevoeging op de genoemde methodes/sites.

Aftellen maar!

Heb je al eens gekeken op deze site @Hofstadl ? https://www.wintersport.nl/accommodatie . We zetten het aanbod van vele aanbieders bij elkaar in 1 overzicht. En sindskort óók die van lokale VVV’s!

Rene op 29 dec 2021 10:57

Ja daar heb ik ook gekeken.
Er is heel veel aanbod, dus mag niet zeuren dat er niks te vinden is.
Echter wel vaak 2x zo duur in vergelijking met rechtstreeks bij de verhuurder boeken. Maarja dat kost natuurlijk weer meer tijd op vrije kamers te vinden.

Ik heb vaak het meeste succes bij de websites van de skigebieden. Daar kun je doorklikken naar accomodaties. En ik vink dan Alleen online boeken aan. Dat old school boeken is wel een beetje uit de tijd vind ik. Als je dat nú nog niet op orde hebt…

elisabeth101 op 29 dec 2021 10:52

Precies dit, al vind ik het ook niet erg om wel even apart te mailen. Ik ga in het laagseizoen en hoef niet per se heel goedkoop, dus dan is er altijd aanbod zat.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Er is heel veel aanbod, dus mag niet zeuren dat er niks te vinden is.
Echter wel vaak 2x zo duur in vergelijking met rechtstreeks bij de verhuurder boeken. Maarja dat kost natuurlijk weer meer tijd op vrije kamers te vinden.

Hofstadl op 29 dec 2021 11:10

Weet niet waar die beleving vandaan komt? Het zal ietsjes duurder zijn omdat er vaak reisorganisaties tussen zitten, maar die kunnen vaak ook juist weer goedkoper inkopen. Vergis je niet; prijzen op onze site zijn altijd inclusief skipas , dus wellicht dat je daardoor denkt dat het duurder is?

Ja, dat scheelt. Wij zitten vast aan de schoolvakanties, en de kinders willen een zwembad (en mamma ook), en ik wil zo min mogelijk hoeven sjouwen met de ski-uitrusting. Dat beperkt de keuze nogal.

Tiscover.com, Bergfex en Google Maps nog als toevoeging op de genoemde methodes/sites.

Matthieu op 29 dec 2021 11:06

Hier eigenlijk hetzelfde, met toevoeging lokale VVV’s. Voor AltaBadia heb ik www.miaaltabadia.it (tegenwoordig heet dat YesAlps) gebruikt.

Ik kijk hier bij de skigebieden en op Bergfex

Maak dan een excel bestand met pistekm’s, reisafstand en reistijd
Alle plus en minpunten gaan er ook in

Op Google zoek ik dan een hotel in het gebied.
Die voeg ik toe aan het excel bestand en leg dit voor aan de medereiziger (mijn vrouw 😂)

Disturbing the peace since 1975

Let op als je via FB of Marktplaats iets huurt, kijk goed na of het oke is, soms is het en fake pagina.
Je kunt ook hier je vraag stellen en bij maps een acco zoeken, ruim 230 van goedkoop tot luxe. https://www.facebook.com/groups/NederlandsTaligeVakantieverb…

Dienten Die Alte schule

Aangezien ik een Frankrijk hanger ben: https://nl.ski-france.com/
Accommodaties in alle soorten: van kleine, goedkope kruipkotten tot luxechalets voor grote groepen.
Vroeg genoeg erbij zijn is wel een noodzaak.
Ze zijn ook super vriendelijk en reageren heel snel op mails. Al meerdere goede ervaringen mee.

*bericht bewerkt door SnowboardingSamson op 29 dec 2021 12:10

Vooral door kijken en vergelijken.
Via 101 verschillende touroperators, vvv’s, platforms en ook google maps.
Dat zoeken is voor mij onderdeel van de beleving.

vooral bergfex, lokale skigebiedwebsite en google maps.

we bepalen eerst waar we heen willen en dan ga ik zoeken. Eerst lokale website (kitzbuheleralpen.com heeft bijvoorbeeld vrij veel betaalbare acco’s erop staan), dan bergfex en dan met google maps, inzoemen waar je zou willen zitten en dan op website acco kijken. kost wat tijd; maar wij zitten altijd betaalbaar op een goede plek.

Via lokale websites. Lijst van hotelletjes maken.
Websites van hotelletjes bekijken.
Duitse reviews opzoeken.
Staat het me aan: boeken.
Laten we zeggen dat in 1/20 gevallen het tegenvalt.
Moet wel zeggen dat we ondertussen verschillende hotels hebben waar we graag teruggaan dat er niet veel nieuws meer bij kan.
Oud worden heeft ook voordelen. 🙂

Bla, bla, bla.

Het ligt eraan. Van zaterdag tot zaterdag gebruik ik vaak een reisorganisatie. Bij afwijkende weken (langer, korter, van woendag tot woensdag, etc) gebruik ik vaak booking. com of airbnb. Dat is vaak flexibeler met reisduur.

Bij sommige is het tot volgend jaar. Maar we maken voor de rest veel gebruik van booking.com en Airbnb ,waar we goede ervaringen mee hebben en niet alleen voor wintersport. Ik kan de mening van @Hofstadl niet helemaal delen dat er alleen dure onderkomens te vinden zijn.Kwestie van bijtijds boeken. Voordeel vaak makkelijk annuleren.En Rechtstreeks is niet altijd goedkoper

Voor vakantie met het gezin meestal Oostenrijkdirect.nl en dan doorklikken op boeken bij de VVV’s. Voor een shortski met zijn tweeën meestal last minute via Booking

Bij sommige is het tot volgend jaar. Maar we maken voor de rest veel gebruik van booking.com en Airbnb ,waar we goede ervaringen mee hebben en niet alleen voor wintersport. Ik kan de mening van @Hofstadl niet helemaal delen dat er alleen dure onderkomens te vinden zijn.Kwestie van bijtijds boeken. Voordeel vaak makkelijk annuleren.En Rechtstreeks is niet altijd goedkoper

ruudsan op 29 dec 2021 16:11

Als ik nu de proef op de som neem;
Vandaag zoeken op booking.com voor de 2e week van de kerstvakantie van 2022 (dus een jaar vooruit boeken).
1 week van zaterdag tot zaterdag, 2 volwassenen, in Sölden. Dan is de goedkoopste optie een studio voor €973. Daarnaast nog 12 opties die alleen maar (veel) duurder worden. Allemaal exclusief skipas.
Ik weet 100% zeker dat ik een appartement (dus een stuk groter dan een studio), in het dorp, kan vinden tussen de €700 en €800 door gebruik te maken van VVV’s en rechtstreeks contact opnemen met verhuurders.

Ik probeer hier trouwens niet m’n gelijk te halen oid, maar ik probeer te kijken of er een betere manier is om accommodaties te vinden zonder gelijk veel te veel te betalen. Dus als ik iets fout doe met deze manier van zoeken, laat het weten.

Ik zoek via deze site, soms via reisaanbieders en vaak ook lokale VVVs. Wisselt elke keer, waar ik maar een mooi aanbod kan vinden!

Bergen + Sneeuw = ❤

We stellen eerst een lijstje samen van skigebieden die aan onze eisen voldoen. Daarna via lokale sites of vbro zoeken naar een appartement dat aan onze eisen tegemoet komt. Aangezien opa en oma’s amper skiën en een groot deel van de oppas op zich nemen, boeken we rechtstreeks, omdat zij geen week skipas nodig hebben.

Een skivakantie boek ik meestal via de bekende reisorganisatie. We nemen dan alles in 1 (accommodatie, skipas en materiaal). Dat is bijna altijd goedkoper dan zelf regelen.

Voor korte vakanties en/of vliegvakanties regel ik het altijd wel zelf. Dan gebruik ik altijd Booking. Maar bij Booking check ik wel altijd of de gekozen aanbieder geen eigen website heeft zodat ik eventueel ook daar zou kunnen boeken.

www.bedandbreakfastaustria.at (was voorheen privatvermieter.at). In Oostenrijk al veel onderkomens geboekt. Iets meer werk (waarschijnlijk) dan via booking.com, maar gun het de kleine(re) en vaak nog karakteristieke pensionnetjes, B&B’s, enzovoorts.
Verder ook wel eens via de lokale VVV’s, waar je bij eenzelfde soort aanbod terechtkomt.
Afgelopen week toevallig wél via booking.com, dit vanwege de late switch van Oostenrijk naar Zwitserland (om bekende reden).

Al jaren gaan wij naar Les Menuires. Ooit een adres gekregen van een Nederlander die daar een appartement heeft. Voor Franse begrippen 4 persoons. Voor ons beiden ruim en aan de piste voor 4 krap maar een stel met kinderen kan prima. De prijs is heel prima en het wijkje rustig.

Zo komen wij jaarlijks 2 a 3 weken in dit gebied. de eigenaar verhuurt niet erg actief dus heeft vaak weken beschikbaar. A’s dat niet lukt bel ik de beheerder van de wijk en die heeft altijd wel een optie beschikbaar. Huurprijzen: Denk aan 300 tot 500 voor een week afhankelijk van de periode.

Als je graag (de volgende keer) aan de piste zit, markeer/onthoud de naam van accomodaties waar je langskomt tijdens de afdaling. 's avonds/thuis zoek je dan de verhuurder erbij. Je zoekt dus van onder naar boven. Ik heb wel eens van het agentschap de vraag gekregen hoe we ‘hier’ terecht zijn gekomen. Blijkbaar is het voor buitenlanders geen gangbare route.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 30 dec 2021 08:24

Plaats een reactie