(winter) camping nabij pistes?

In deze onzekere tijden zou ik het liefst flexibel én met eigen camper willen aan reizen daar waar op dat moment de beste condities (sneeuw/covid) zijn.
Wie heeft er tips voor goede camping/camperplaatsen (met stroom!) gelegen vlakbij de pistes/liften?
Frankrijk/ Zwitserland/ Duitsland/ Oostenrijk
Of bestaan er al ‘lijstjes’ met zulke campings?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 01 jan 2022 13:09

Is recent aan de orde geweest. In Les Menuires (Trois Vallees) is een camperplaats met alle voorzieningen, vlakbij het centrum en min of meer aan de piste.

Hen48

Dank @hulst. Inderdaad. les menuitres gevonden, maar weinig oostenrijk of CH

brixen im thale in oostenrijk heefteen camping dicht bij de piste

brixen im thale in oostenrijk heefteen camping dicht bij de piste

franky82 op 29 dec 2021 19:49

Toevallig hoorde ik van een kennis van me dat hij daar sinds afgelopen zomer een vaste staanplaats heeft. Er is een sleeplift vanuit de camping en je kan skiën.
Lijkt me een geweldige locatie.

Peter Pos

In Fieberbrunn zit ook een camping bij de piste.

Engelberg
Jungfrau

Reiteralm, ongeveer naast het dalstation.

Solden op loop afstand Dal station .Kaltenbach ook op loop afstand maar iets verder, maar skibus stopt voor camping

In Samnaun is er ook een wintercamping voor mobilhomes aan de piste

*bericht bewerkt door michelaubroeck op 30 dec 2021 16:30

Zelf vertrek ik morgen met onze camper richting Praz sur Arly - Espace diamant. Nog nooit geweest maar de camping die ik 2 weken geleden geboekt heb lijkt mij op wandelafstand (300 - 400 m) van de liften en pisten.
In Val Cenis ligt ook camping ook een 200 meter van de lift.

Ok…dat zijn al heel wat (gouden) tips. Ik zet ze allemaal in een bestandje. Dan kan ik tzt afhankelijk van het weer / sneeuw gaan rijden. @ger56 welke camping bedoel je? Google maps kon m niet vinden!

Voor de rest; kom maar door!

https://www.campingsassdlacia.it/en/campground-dolomites…

Deze is in Italië. Mooie camping. Niet direct aan de piste, maar er rijdt vanaf de camping een eigen busje naar de lift. Goed restaurant er ook bij.

In La Clusaz is er een wintercamping vlak aan een piste.
In Chatel is er ook een wintercamping, maar die is wel een paar 100m van de liften.
In Avoriaz kan je op de parking staan, geen idee of er daar stroom is. Parking zelf is niet zo mooi, maar de campers staan op het uiteinde en hebben een fantastisch uitzicht.
De camperplek in les Menuires is een beetje troosteloos.

@Vince_Vermeer: Reiteralm: Camping Reiteralm-Hotel Brunner, Gleiming 1, 8973 Schladming-Gleiming. Prima plek, mooi gebied. Meestal niet al te druk.

https://www.kurcamping-gastein.at/ Skibus stopt voor de deur naar de schlossalmbahn

Dienten Die Alte schule

Camper plaatsen in Cervinia , en de sneeuw is top momenteel op de pistes!

Edwin van Riel

Zowel camperplaatsen als camping gespot in la thuile, op loopafstand van de cabine. Zag er netjes uit!

Edwin van Riel

Zelf vertrek ik morgen met onze camper richting Praz sur Arly - Espace diamant. Nog nooit geweest maar de camping die ik 2 weken geleden geboekt heb lijkt mij op wandelafstand (300 - 400 m) van de liften en pisten.
In Val Cenis ligt ook camping ook een 200 meter van de lift.

Joris1973 op 30 dec 2021 19:03

Welke camping ben je geweest…en beviel het?

Plaats een reactie