Boosterprik Oostenrijk 16-jarige

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk met onze kinderen.(18 en 16 jaar).
Nu is mijn vraag. Hoe zit het met de boosterprik van de 16-jarige en waar kun je deze in Duitsland of Oostenrijk krijgen?
Wij wonen in de regio Twente?

18-jarige zal wel in NL een booster kunnen krijgen voor die tijd. 16-jarige: op dit moment geen booster in NL en DL onder de 18. Oostenrijk 6 maanden na de laatste vaccinatie. Dus die valt op dit moment tussen wal en schip. Zoals alle 16-17 jarigen. Misschien hopen op een positieve test binnenkort….

null

Dit staat er hierover op de site van de Rijksoverheid.

Is er een mogelijkheid om niet in quarantaine te gaan voor 16 jarige jongeren? Is er ergens een booster te halen voor deze leeftijdsgroep?

Is er een mogelijkheid om niet in quarantaine te gaan voor 16 jarige jongeren? Is er ergens een booster te halen voor deze leeftijdsgroep?

monique77 op 08 jan 2022 17:51

Op dit moment niet. Er zijn nog geen door EMA goedgekeurde booster vaccins beschikbaar voor. 18 minners. Veel NLers lopen tegen dit probleem aan. Zie ook andere topics. Hopen op een positieve test of afwachten. Er zal de komende week wel informatie komen mbt booster van 18 minners.

Welkom in hetzelfde schuitje, zeg maar gerust SCHUIT.

Is er een mogelijkheid om niet in quarantaine te gaan voor 16 jarige jongeren? Is er ergens een booster te halen voor deze leeftijdsgroep?

monique77 op 08 jan 2022 17:51

*bericht bewerkt door Marianne_Geels op 08 jan 2022 18:36

Helaas nog geen oplossing gevonden. Voor tips ect. hoor ik het graag.

Ik zou deze week eigenlijk in Oostenrijk zitten, geannuleerd ivm boosters.
Nu carnavalsweek geboekt, hopelijk veranderen de regels nog voor de 16-17 jarige.

Dst hoop ik ook.

Wij gaan in week 7 maar Italië. Onze zoon valt daardoor net buiten de nieuwe regel van max 6 maanden sinds laatste vaccinatie. Hopelijk komen er nieuwe regels… Dit moet voor heel veel families gelden uit grote delen van europa die in februari willen gaan skien…

idd als Oostenrijk niet lukt, dan Italie, onze dochter ook net meer als 6 maanden laatste prik.
Maar ik heb nog niet gezocht of regel 16-17 jarige in Italie ook geldt.

Helaas nog geen oplossing gevonden. Voor tips ect. hoor ik het graag.

Marianne_Geels op 08 jan 2022 18:38

De enige oplossing is op dit moment: een positieve test. En deze komt wel. Maandag gaan de scholen weer open. In combinatie met de omikron kan dit vrij snel een positieve score opleveren.

Hier zelfde laken een pak, met carnaval met 4 kids 12-17 naar Italië lopen allemaal half febr uit hun vaccinatie (obv 6 mnd) 🙏🏻🙏🏻

Medio januari zal naar verwachting de Gezondheidsraad een advies geven voor jongeren onder de 18: https://www.gezondheidsraad.nl/aankomende-adviezen/documente…

Dat hoop ik. Bedankt.

Weet iemand of een herstelbewijs na dubbele inenting ook genoeg is voor een 17-jarige? Ik zie hier boven nl de opmerking 'hopen op een positieve test". Het zou jammer zijn als onze zoon net tussen de wal en het schip valt voor de komende wintersport

Wij zijn samen met GB, Noorwegen en Denemarken als virusvariantengebied verklaard door Oostenrijk. Ik lees vanmorgen in het AD dat wij op de Europese ranglijst op nummer 11 staan qua virusdichtheid. Weet iemand wanneer er weer een herrijking in Oostenrijk plaatsvindt? Ik ben bang dat die lijst alleen maar uitgebreid wordt, maar hopelijk volgen ze het voorbeeld van Spanje.

Weet iemand of een herstelbewijs na dubbele inenting ook genoeg is voor een 17-jarige? Ik zie hier boven nl de opmerking 'hopen op een positieve test". Het zou jammer zijn als onze zoon net tussen de wal en het schip valt voor de komende wintersport

S._de_Vos1 op 11 jan 2022 09:55

Ja klopt is net als bij volwassenen hetzelfde. Het enige probleem kan dan nog zijn om een negatieve test te krijgen, zo niet kan je een formulier door de huisarts laten ondertekenen, als die dat wil.

Weet iemand of een herstelbewijs na dubbele inenting ook genoeg is voor een 17-jarige? Ik zie hier boven nl de opmerking 'hopen op een positieve test". Het zou jammer zijn als onze zoon net tussen de wal en het schip valt voor de komende wintersport

S._de_Vos1 op 11 jan 2022 09:55

Ja dat klopt net als bij volwassenen telt dat na 14 dagen als booster. Probleem dan kan nog een negatieve PCR zijn, maar dan kan je bij de huisarts vragen om een verklaring te tekenen.

Mijn 17 jarige zit nu in quarantaine.
Donderdag testen.
Maakt het nu wat uit welke test je doet (gewoon bij GGD ?)
Zodat hierna een herstelbewijs gemaakt kan worden om over 7 weken te skiën in Oostenrijk.

Mijn 17 jarige zit nu in quarantaine.
Donderdag testen.
Maakt het nu wat uit welke test je doet (gewoon bij GGD ?)
Zodat hierna een herstelbewijs gemaakt kan worden om over 7 weken te skiën in Oostenrijk.

GeJe op 11 jan 2022 21:27

Volgens mij zijn het allemaal PCR testen tegenwoordig bij de GGD, dus dat is voldoende. Binnen 14 dagen hersteldverklaring actief in de CoronaCheck-app. Blijkt het achteraf bij jullie GGD geen PCR te zijn, dan zou ik het nog een keer bij een commerciële partij doen.

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk met onze kinderen.(18 en 16 jaar).
Nu is mijn vraag. Hoe zit het met de boosterprik van de 16-jarige en waar kun je deze in Duitsland of Oostenrijk krijgen?
Wij wonen in de regio Twente?

Marianne_Geels op 29 dec 2021 16:19

Ik heb zelf een booster in Innsbruck gehaald en mijn kinderen (onder de 12) in Kitzbühl (om evt. aanstaande strengere regels voor de voorjaarsvakantie voor te zijn). Beide via tirolimpft.at

Ik lees vandaag veel dat verschillende boosterlocaties open gaan voor prikken zonder afspraak. Zou dat kunnen betekenen dat een 16/17 jarige daar ook gewoon een booster kan halen. Je leest namelijk alleen dat je als minderjarige geen afspraak kan maken. Niet dat je geen booster mag…
Zou een hoop mensen hier helpen (dus waarschijnlijk kan het niet…)

Ja dat zou mooi zijn. Juist die leeftijd, dat naar scholen gaan en uit willen gaan.

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk met onze kinderen.(18 en 16 jaar).
Nu is mijn vraag. Hoe zit het met de boosterprik van de 16-jarige en waar kun je deze in Duitsland of Oostenrijk krijgen?
Wij wonen in de regio Twente?

Marianne_Geels op 29 dec 2021 16:19

Ik heb zelf een booster in Innsbruck gehaald en mijn kinderen (onder de 12) in Kitzbühl (om evt. aanstaande strengere regels voor de voorjaarsvakantie voor te zijn). Beide via tirolimpft.at

HarryP op 11 jan 2022 22:10

Dag Harry, ik zie dat er om een verzekering nummer wordt gevraagd bij de aanmelding. Mag ik aannemen dat je deze niet nodig hadden ? 2e vraag is of jullie via een impfcentrum of arts de prik hebben laten zetten ?

Ik lees vandaag veel dat verschillende boosterlocaties open gaan voor prikken zonder afspraak. Zou dat kunnen betekenen dat een 16/17 jarige daar ook gewoon een booster kan halen. Je leest namelijk alleen dat je als minderjarige geen afspraak kan maken. Niet dat je geen booster mag…
Zou een hoop mensen hier helpen (dus waarschijnlijk kan het niet…)

BoomerXL op 11 jan 2022 22:11

Zolang de EMA boosters voor minderjarigen niet heeft goedgekeurd zou dat niet mogen. Misschien dat je er tussendoor glipt als er iemand niet oplet, maar in principe is het verboden en is degene die de prik zet strafbaar. (Heel bijzonder trouwens dat het in Oostenrijk wel al kan, want door de hele EU is die wet hetzelfde).

GeJe, vooral een PCR kiezen voor je zoon. Een anigeentest geeft alleen recht op een nationaal herstelbewijs, een PCR op een internationaal herstelbewijs.

Dus Oostenrijk boostert zelfs onder de 12? Maar geen enkele booster is toch nog goedgekeurd voor 18 minners (volgens EMA)?

Had hier dus op willen reageren… (ging iets mis met plaatsen…)

Dus Oostenrijk boostert zelfs onder de 12? Maar geen enkele booster is toch nog goedgekeurd voor 18 minners (volgens EMA)?

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk met onze kinderen.(18 en 16 jaar).
Nu is mijn vraag. Hoe zit het met de boosterprik van de 16-jarige en waar kun je deze in Duitsland of Oostenrijk krijgen?
Wij wonen in de regio Twente?

Marianne_Geels op 29 dec 2021 16:19

Ik heb zelf een booster in Innsbruck gehaald en mijn kinderen (onder de 12) in Kitzbühl (om evt. aanstaande strengere regels voor de voorjaarsvakantie voor te zijn). Beide via tirolimpft.at

HarryP op 11 jan 2022 22:10

Plaats een reactie