Boosterprik Oostenrijk 16-jarige

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk met onze kinderen.(18 en 16 jaar).
Nu is mijn vraag. Hoe zit het met de boosterprik van de 16-jarige en waar kun je deze in Duitsland of Oostenrijk krijgen?
Wij wonen in de regio Twente?

Marianne_Geels op 29 dec 2021 16:19

Ik heb zelf een booster in Innsbruck gehaald en mijn kinderen (onder de 12) in Kitzbühl (om evt. aanstaande strengere regels voor de voorjaarsvakantie voor te zijn). Beide via tirolimpft.at

HarryP op 11 jan 2022 22:10

Dag Harry, ik zie dat er om een verzekering nummer wordt gevraagd bij de aanmelding. Mag ik aannemen dat je deze niet nodig hadden ? 2e vraag is of jullie via een impfcentrum of arts de prik hebben laten zetten ?

PaddyB op 11 jan 2022 23:27

Klopt je kan een afspraak maken bij een impfcentrum zonder nummer. (ook het geval voor statushouders, tijdelijke krachten op visum etc)

*bericht bewerkt door HarryP op 12 jan 2022 12:06

Had hier dus op willen reageren… (ging iets mis met plaatsen…)

Dus Oostenrijk boostert zelfs onder de 12? Maar geen enkele booster is toch nog goedgekeurd voor 18 minners (volgens EMA)?

Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar Oostenrijk met onze kinderen.(18 en 16 jaar).
Nu is mijn vraag. Hoe zit het met de boosterprik van de 16-jarige en waar kun je deze in Duitsland of Oostenrijk krijgen?
Wij wonen in de regio Twente?

Marianne_Geels op 29 dec 2021 16:19

Ik heb zelf een booster in Innsbruck gehaald en mijn kinderen (onder de 12) in Kitzbühl (om evt. aanstaande strengere regels voor de voorjaarsvakantie voor te zijn). Beide via tirolimpft.at

HarryP op 11 jan 2022 22:10
reiziger14 op 12 jan 2022 11:52

Sorry, ik was niet duidelijk. Ging om 1e/2e prik bij de kinderen onder 12.

*bericht bewerkt door HarryP op 12 jan 2022 12:06

Ik lees vandaag veel dat verschillende boosterlocaties open gaan voor prikken zonder afspraak. Zou dat kunnen betekenen dat een 16/17 jarige daar ook gewoon een booster kan halen. Je leest namelijk alleen dat je als minderjarige geen afspraak kan maken. Niet dat je geen booster mag…
Zou een hoop mensen hier helpen (dus waarschijnlijk kan het niet…)

BoomerXL op 11 jan 2022 22:11

Zolang de EMA boosters voor minderjarigen niet heeft goedgekeurd zou dat niet mogen. Misschien dat je er tussendoor glipt als er iemand niet oplet, maar in principe is het verboden en is degene die de prik zet strafbaar. (Heel bijzonder trouwens dat het in Oostenrijk wel al kan, want door de hele EU is die wet hetzelfde).

Suuski op 12 jan 2022 09:12

Gebeld met GGD (in Leeuwarden) idd voorlopig alleen voor volwassenen; geen opties voor 16/17 jarigen in NL :-(

null

Supernieuws!

Medio januari zal naar verwachting de Gezondheidsraad een advies geven voor jongeren onder de 18: https://www.gezondheidsraad.nl/aankomende-adviezen/documente…

Sandro73 op 10 jan 2022 09:47

Medio Januari zijn we al gepasseerd he. Weet niet hoe ze hun geld daar verdienen…

Dit geldt vanaf maandag inderdaad voor het inreizen. Echter vanaf 1 februari is de laatste vaccinatie in Oostenrijk nog maar 6 maanden geldig. Als je 16/17 jarige dus langer dan 6 maanden geleden zijn laatste vaccinatie heeft gehad heb je alsnog een probleem.
Ik ben bijna blij dat mijn 16 jarige dochter deze week Corona heeft gekregen😳

null

plock1969 op 20 jan 2022 08:29

Dit geldt vanaf maandag inderdaad voor het inreizen. Echter vanaf 1 februari is de laatste vaccinatie in Oostenrijk nog maar 6 maanden geldig. Als je 16/17 jarige dus langer dan 6 maanden geleden zijn laatste vaccinatie heeft gehad heb je alsnog een probleem.
Ik ben bijna blij dat mijn 16 jarige dochter deze week Corona heeft gekregen😳

De vacccinatieplicht in Oostenrijk is ook verhoogd naar 18 jaar, dus de vraag is of deze regel dan gehandhaaft kan blijven mbt 16 en 17 jaringen

Je kunt in duitsland nu boosteren voor 16 jarige. Kijk in het forum bij inreisbeperkingen 12 tot 17 jarigen, pagina 6. Ene " drunkert" heeft een volldige beschrijving gegeven hoe je in Duitsland kunt boosteren. Wel moet je een aantal formulieren downloaden. Dan kun je zonder afspraak een booster halen in Ahaus Gronau, Borken Aachen .

Plaats een reactie