"Laat prikkers"

Weet iemand of je als " laat prikkers" wel Oostenrijk in mag? Wij zijn in december volledig(2× gevaccineerd) dus mogen nog geen booster, pas na drie maanden…kan hier nergens wat over vinden…

Heeft u daarvoor COVID gehad? Zo niet, wordt het zoals ik begrijp onmogelijk om onder de quarantaine uit te komen

Nope, helaas. Ook al zijn jullie medisch gezien het veiligste beschermd tegen covid-19 omdat jullie zo recentelijk geprikt zijn, boeit dat de overheid van Oostenrijk helemaal niks. Ik zou adviseren om te kijken naar een ander land, tenzij jullie 5/10 dagen het over hebben om in Oostenrijk in quarantaine te gaan.

Is dat echt zo? Ze zijn toch recent geprikt en dus goed beschermd? Denk dat de datum van je laatste prik/besmetting telt en niet t aantal prikken?
Er staat in je app ook biet “booster” ofzo, gewoon een datum en t type vaccin.

Zou ook raar zijn, doel van de huidige campagne is juist ongevaccineerden toch gevaccineerd te krijgen, die zouden dan ook achter de feiten blijven aanlopen toch?

*bericht bewerkt door G11ling op 02 jan 2022 14:09

Is dat echt zo? Ze zijn toch recent geprikt en dus goed beschermd? Denk dat de datum van je laatste prik/besmetting telt en niet t aantal prikken?
Er staat in je app ook biet “booster” ofzo, gewoon een datum en t type vaccin.

Zou ook raar zijn, doel van de huidige campagne is juist ongevaccineerden toch gevaccineerd te krijgen, die zouden dan ook achter de feiten blijven aanlopen toch?

G11ling op 02 jan 2022 14:07

Ja, dat is echt zo. De tekst van de verordening is duidelijk op dat punt.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 02 jan 2022 14:22

Ik vind het toch opmerkelijk dat mensen dat dan niet willen geloven.

null

Dus hieruit begrijp ik wel dat het voldoende is?

Ik vind het toch opmerkelijk dat mensen dat dan niet willen geloven.

DrPhil op 02 jan 2022 14:48

Ja zeg, stel je voor: iets waar totaal geen medische (of andere) logica in zit moeilijk kunnen geloven…

@kit waar het om gaat staat net boven dat stuk.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 02 jan 2022 15:15

Dus hieruit begrijp ik wel dat het voldoende is?

kit op 02 jan 2022 15:02

Genoeg om in te reizen, niet genoeg om onder de quarantaine uit te komen.

Mee eens of niet, dat zijn op dit moment de regels.

Voldoende om het land in te komen ja; dit zijn de regels vanuit de EU. Je moet vervolgens alsnog in quarantaine als je niet geboosterd + PCR test hebt. Dat geld voor Nederland, UK, Denemarken en Noorwegen als ik me niet vergis.

Ik zou het even navragen bij de Oostenrijkse RIVM of ggd (weet de naam even niet meer, wie wel?)
Gezien de verwarring ook hier in de reacties beter zekerheid vragen bij de dienst die daar uiteindelijk over gaat.

*bericht bewerkt door Hessel op 02 jan 2022 15:44

Ik zou het even navragen bij de Oostenrijkse RIVM of ggd (weet de naam even niet meer, wie wel?)
Want als je recent twee vaccinaties hebt gehad, zou dat samen met een pcr voldoende moeten zijn als ik de regels lees.
Een andere uitleg past niet binnen het kader van een geldig vaccinatiebewijs. Dat het voor het grootste deel van de populatie neerkomt op een benodigde booster, betekent dat niet dat een booster een harde eis is als je recent pas de eerste twee vaccinaties hebt gehad.
Maar gezien de verwarring ook hier in de reacties beter zekerheid vragen bij de dienst die daar uiteindelijk over gaat.

Hessel op 02 jan 2022 15:37

Staat gewoon in de verordening, hoor, @hessel.
Zie mijn openingsbericht en de links: https://www.wintersport.nl/forum/topic/526089

Derde prik of combi van twee prikken en herstelbewijs. Andere smaken zijn er niet. ( plus PCR natuurlijk)

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 jan 2022 15:45

@DrPhil
Ja lijkt er zo te staan inderdaad.
Ik heb daarom mijn bericht ondertussen al aangepast.
Maar je kunt simpelweg geen booster regelen als je recent twee vaccinaties hebt gehad. Is weer zo’n situatie die niet standaard beschreven wordt, ook niet in de faq. Dus daarom beter navragen bij de club die er over gaat in plaats van bij ons als forumgeleerden.

Ik heb gebeld en gemaild met de Oostenrijkse GGD en ook met het Bundesministerium. Zonder Booster helaas niet welkom, ook al heb je recent de 2e prik gehad. Booster is m.b.t. inreizen voor Nederlanders een must.

*bericht bewerkt door marklit op 02 jan 2022 16:03

Ik heb gebeld en gemaild met de Oostenrijkse GGD en ook met het Bundesministerium. Zonder Booster helaas niet welkom, ook al heb je recent de 2e prik gehad. Booster is m.b.t. inreizen voor Nederlanders een must.

angeli op 02 jan 2022 15:55

BEDANKT ANGELI! Jammer…hopelijk kunnen we na booster in maart nog!

Ik zit in het (bijna) zelfde schuitje, behalve dat ik eind nov 2020 PCR positief test ben op covid bij de GGD. Nu vanwege medische redenen helaas pas begin dec 2021 het 1e Pfizer shot gehad. En ik krijg binnenkort eindelijk het 2e shot.
Nu heb ik zowel het herstelbewijs als het 1e shot in de APP geladen en staat er bij de internationale QR code dosis 1/1. Met een andere telefoon heb ik de GreenCheck APP gedownload en hiermee kom ik alle varianten door, behalve de +, gezien ik niet de afgelopen 48uur een PCR test gedaan heb om dit te testen. Ook de “einreise booster+” optie voor deel 1 de 2G QR code (en dan staat er dat de PCR QR code nog gescand moet worden).
Daarom vraag ik mij af, moet ik in quarantaine als ik naar Oostenrijk ga na mijn 2e shot? Ik denk zelf van wel, omdat er iets meer dan 1 jaar tussen de positieve besmetting en shot 1 zit. Maar met een APP met 8 verschillende opties, dat die ook zou aangeven of je wel/niet in quarantaine moet. (Ik heb niet getest met een PCR test of er daarna uitsluitsel komt, maar zou dat graag willen weten).
Zou wel vervelend zijn als je door laat geprikt te zijn (wat de reden voor iedereen dan ook mag zijn), dus altijd achter de feiten aanloopt. Ik heb zelf nog even, dus misschien veranderen de regels weer en anders ga ik kijken naar een goedkope optie om 5 dagen in quarantaine te zitten. Maar ben benieuwd of iemand hier weet of de APP na een PCR QR-code wel aangeeft of je wel/niet in quarantaine moet als je in reist.

En dan opeens heb je corona( weinig tot geen klachten) en lost het probleem zich op herstelbewijs 180 dagen geldig, hopelijk blijft Oostenrijk open en kunnen we gaan!

null

Zo zit het.

Wat is dat voor een app?

*bericht bewerkt door marklit op 05 jan 2022 22:46

Reisadvies Oostenrijk ministerie buitenlandse zaken, of bedoel je wat anders?

Wat is dat voor een app?

marklit op 05 jan 2022 22:46 De Reisapp van het ministerie van buitenlandse zaken. In de afbeelding is in Nachtmodus, misschien dat je het daarom niet herkent.

Plaats een reactie