Ski's kopen niveau 6

Ik wil graag op korte termijn mijn eerste eigen set ski’s aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. welke ski zouden jullie mij aanraden?

  • Niveau 6
  • 5 jaar ski-ervaring
  • 175 cm lengte
  • 75 kg gewicht

ik zoek een comfortabele ski, vrijwel altijd op de pieste en ik ski doorgaans korte tot middellange bochten.

Salomon S/Max 8 of Fischer RC one F18 ar. Niet verder kijken.

Salomon S/Max 8 of Fischer RC one F18 ar. Niet verder kijken.

DrPhil op 03 jan 2022 12:22

Dank voor de reactie!

Ik zie voor de Salomon verschillende kleuren. Maakt dit qua type ski niet uit?
En voor de Fischer kom ik voornamelijk de RC Progressor F18 tegen, in hoeverre wijkt deze af van de ONE?

*bericht bewerkt door Sheila op 03 jan 2022 14:03

Wat is precies het verschil tussen de Salomon S/Max 8 en S/Max 10? Het verschil in prijs is namelijk niet enorm groot.

Wat is precies het verschil tussen de Salomon S/Max 8 en S/Max 10? Het verschil in prijs is namelijk niet enorm groot.

maikelp op 03 jan 2022 14:11

Je kunt de specs gewoon vergelijken op de Salomon website: https://www.salomon.com/en-nl/shop-emea/sports/skiing/gear.h…

In het algemeen; hoe hoger het getal hoe geavanceerder / betere kwaliteit materiaal er gebruikt is.

De 10 heeft twee lagen metaal (“double Ti”), de 8 maar één.
De 10 is daardoor stijver dan de 8.
Bij mijn weten is de 8 de afgelopen jaren niet gewijzigd, behalve qua kleur.

Ik heb zowat dezelfde specs (level 6, 173 cm, ~75 kg) en ook op zoek naar ski’s.

DrPhil noemde de Salomon S/Max 8 of Fischer RC one F18 ar. Deze lijken me beide goed en ook de reviews online zien er goed uit. Ik twijfel zelf alleen nog over de lengte van de ski. Ik ben 173 en neig naar lengte 160? Huurski’s met kerst waren, dacht ik, 155 (ook Salomon maar niet opgelet welke… stom I know). Ik zal voornamelijk skien met mijn kinderen (op de piste) en als ze op les zitten samen met mijn man (die dan wel snowboard). Verder gebruik ik ski’s naast mijn snowboard - dus wissel wat af :).

Online zag ik een leuke aanbieding voor S/MAX8 van model 18/19 voor 250 euro of model 20/21 voor 319 euro. De F18 kwam ik tegen voor 320 euro.

Als je moet kiezen tussen S/MAX8 of F18, wat zijn dan de verschillen? Springt de een er meer uit dan de ander?

Een Atomix X7 WB misschien?

@DrPhil
Wat is het verschil tussen de RC One F18 en de Progressor F18? Afmetingen en binding zijn gelijk, technieken lijken ook hetzelfde. Is het dus dezelfde ski met een nieuw printje of is er ook echt iets veranderd?

@DrPhil
Wat is het verschil tussen de RC One F18 en de Progressor F18? Afmetingen en binding zijn gelijk, technieken lijken ook hetzelfde. Is het dus dezelfde ski met een nieuw printje of is er ook echt iets veranderd?

Thehenk op 07 jan 2022 17:21

is dezelfde ski met een nieuwe naam. Prima ski voor jouw wensen.

Plaats een reactie