Janssen + booster naar Sölden ervaring

Ik wilde even mijn ervaring delen. Ik heb voor vertrek de discussie gevolgd over Janssen en Oostenrijk, maar ik had nog geen verslag gelezen van iemand die gegaan was. Hopelijk helpt het anderen.

Ik was bang dat ik geen skipas kon krijgen met 1 x Janssen en een Pfizer booster. Uit de regels zou je namelijk op kunnen maken dat ook de booster Janssen moet zijn.

Na de booster kreeg ik 2 vinkjes in de Grüner Pass app dus ik heb het er op gewaagd, met Italië als backup. We kwamen na sluiten van de kassa aan in Sölden, dus heb een pas uit de 24/7 automaat gekocht. Meteen naast die automaat staat een scanner om je skipas te valideren. Daarvoor had alleen de QR code van mijn Grüner Pass app nodig.

Mijn reisgenoot had zijn pas bij de kassa gekocht en werd nergens naar gevraagd. Alleen zelfde apparaat gebruiken om de pas te valideren.

Overigens nog nergens om mijn PCR gevraagd. Niet bij inchecken pension en Ook niet bij de grensovergang de Fernpass op.

Goed om te horen! Als ik onderstaand artikel lees, wordt in Oostenrijk ook geboosterd met Pfizer/Moderna na een Janssen prik. Het lijkt me dus sterk dat Janssen + Pfizer/Moderna niet als booster zou gelden: https://www.medizin-transparent.at/corona-booster-impfung-jo…

Volgens de instagram acount van Sölden moest ik zelfs met Janssen 3 prikken en een PCR.

From the netherlands it is required to be vaccinated 3 times. (even with J&J).
So either 2 vaccinations and 1 recovery or 3 vaccinations. (+negative PCR test each) 💙😊

Dat laatste klopt niet. Het Janssen vaccin is vanaf vandaag niet meer voldoende voor 2G. Wel is het enkele Janssen een geldige basis voor een Booster (geldig vanaf de dag dat de Booster genomen is) daarnaast is Janssen met hersteld ook geldig om in te reizen. Dit is overigens wel maar voor 90 dagen. Als 2G is hersteld 180 dagen geldig maar dan kom je Oostenrijk weer niet in.

Bron Ages, toeristen bureau SFL en diverse sites

Volgens de laatste regels is 1 booster na 1x Janssen voldoende

Aktuell: Neue Einreiseregeln aus UK, NL, DK und NO
Großbritannien, die Niederlande, Dänemark und Norwegen sind als Virusvariantengebiete eingestuft worden. Aus diesen vier Ländern können derzeit nur Personen mit Booster-Impfung (Dreifachimpfung bzw. Zweifachimpfung nach einer Dosis Johnson & Johnson) und einem zusätzlichen PCR-Test (nicht älter als 48 Stunden) ohne Quarantäne einreisen. Für alle anderen Personen gilt bei der Einreise aus allen Virusvariantengebieten grundsätzlich eine 10-tägige Quarantäne.

Bron: https://www.austria.info/de/service-und-fakten/coronavirus-s…

Volgens de laatste regels is 1 booster na 1x Janssen voldoende

Aktuell: Neue Einreiseregeln aus UK, NL, DK und NO
Großbritannien, die Niederlande, Dänemark und Norwegen sind als Virusvariantengebiete eingestuft worden. Aus diesen vier Ländern können derzeit nur Personen mit Booster-Impfung (Dreifachimpfung bzw. Zweifachimpfung nach einer Dosis Johnson & Johnson) und einem zusätzlichen PCR-Test (nicht älter als 48 Stunden) ohne Quarantäne einreisen. Für alle anderen Personen gilt bei der Einreise aus allen Virusvariantengebieten grundsätzlich eine 10-tägige Quarantäne.

Bron: https://www.austria.info/de/service-und-fakten/coronavirus-s…

Ski-Ed op 03 jan 2022 13:53

Bovenstaand vertaald lijkt dat er na Janssen twee vaccinaties nodig zijn. Heeft iemand al ervaringen?

Groot-Brittannië, Nederland, Denemarken en Noorwegen zijn geclassificeerd als virusvariantgebieden. Uit deze vier landen kunnen alleen mensen met een boostervaccinatie (drievoudige vaccinatie of dubbele vaccinatie na een Johnson & Johnson-dosis) en een aanvullende PCR-test (niet ouder dan 48 uur) zonder quarantaine naar binnen. Voor alle andere mensen geldt een 10-daagse quarantaine bij het binnenkomen vanuit alle virusvariantgebieden.

Je hebt inreiseisen en 2G eisen. Hou die goed uit elkaar :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Je hebt inreiseisen en 2G eisen. Hou die goed uit elkaar :).

Roy83 op 03 jan 2022 19:37

Jep, wij vragen ons dus af of we met 1 Janssen en 1 Pfizer booster Oostenrijk in kunnen reizen momenteel. Als wij met de greencheck app onze QR code scannen, werkt deze wel bij einreise 2g+ maar niet bij einreise booster+…

Ik kan alleen spreken uit mijn eigen ervaring. Geen problemen gehad. Ook niet bij inreisen, want geen controle gezien (Füssen). Zoals ik al zei was Italië mijn backup en doorreizen mag sowieso gewoon.

Plaats een reactie